| ambitieplanfontysict.nl | Fontys ICT | Het Ambitieplan is gebaseerd op een proces van zelfevaluaties en visitaties, waarbij feedback is verzameld van diverse stakeholders, waaronder bedrijven, maatschappelijke instellingen, de overheid en een Strategische Raad van Advies. Door de analyse van deze feedback en een verkenning van de ontwikkelingen in de ICT-markt zijn acht ambitiethema’s geïdentificeerd en projectleiders en themateams gevormd. Ondanks uitdagingen, waaronder een reorganisatie en de impact van de Coronapandemie, heeft Fontys ICT de ambities van het plan succesvol gerealiseerd en de resultaten zijn te vinden op deze website. | Zelfstandigen → Trainers 104 | feedback 474 ambitie 592 resultaat 4592 onderwijs 10660 samenwerking 16762 project 47141 | |
| sd-fryslan.nl | SD Fryslan | Het netwerk wordt ondersteund door de PO-raad en Kennisnet en stimuleert kennisdeling en uitwisseling van ervaringen. Het doel is om basisscholen in Friesland te helpen ICT-onderwijs te verbeteren. De website biedt informatie over platforms, vergaderingen en andere activiteiten gerelateerd aan het gebruik van ICT in het onderwijs. | Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijsbeheer 411 | bestuurder 163 leerkracht 606 ict 1303 kennis 3611 onderwijs 10660 | Nederland → Fryslân 27911 |
| watmoetikleren.nl | Eindexamens.NU | De website biedt oefenexamens en antwoorden voor verschillende vakken, waaronder Nederlands, Frans, Geschiedenis, Economie en Muziek, specifiek gericht op de eindexamen (VWO en Mavo). Er zijn tools zoals Examentrainers, een Examenarchief en een ExamenApp beschikbaar om studenten voor te bereiden. Daarnaast is er een forum voor discussie en informatie. De site biedt ook actuele examennieuws, een rooster voor eindexamens en informatie over CITO-cijfers en normeringen. | Secundair Onderwijs → Middelbare Scholen 468 | eindexamen 30 samenvatting 73 antwoord 108 rooster 529 forum 1352 examen 2178 | |
| nioc2025.nl | NIOC2025 | Het congres, gehouden op 27 maart 2025 in Zwolle, heeft als thema "Shaping Tomorrow" en richt zich op de relatie tussen IT, maatschappij en onderwijs. De conferentie onderzoekt de rol van ICT in maatschappelijke ontwikkelingen, zoals de energietransitie, en de trends binnen de IT-sector, waaronder digitalisering en kunstmatige intelligentie. Het doel is om te bepalen hoe studenten optimaal voorbereid kunnen worden op de toekomstige ontwikkelingen in het onderwijs, van basisonderwijs tot universiteit. | Congres & Conferenties → Conferenties 1020 | toekomst 369 energietransitie 375 congres 686 digitalisering 834 it 1284 onderwijs 10660 | Overijssel → Zwolle 7395 |
| onslesmateriaal.nl | i&i | Het lesmateriaal richt zich op keuzethema's binnen het vak informatica in het voortgezet onderwijs (VO). De community wordt ondersteund door de vakvereniging i&i, die docenten informatica en digitale geletterdheid vertegenwoordigt en het eigenaarschap van het lesmateriaal wil versterken. De website biedt updates over de ontwikkeling van dit open leermateriaal. | Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmethoden 1037 | leermateriaal 23 informatica 56 community 2074 | |
| efran.nl | Efran | Efran is opgericht door Frans van Hoek en is een expert in onderwijsinnovatie met een achtergrond als docent, onderwijsadviseur en projectmanager. De website biedt advies en support voor blended learning, virtual reality en flexibel onderwijs. Efran streeft ernaar om onderwijs beter en toegankelijker te maken door het slimme gebruik van ICT. | Training & Cursussen → Onderwijsontwikkeling 379 | blended learning 54 virtual reality 154 e-learning 603 projectmanagement 2984 onderwijs 10660 | |
| hybridhub.nl | Hybridhub | Het bedrijf richt zich op het snel en effectief plaatsen van Tech Professionals in de InfoTech sector. Hybridhub beschikt over een diepgaand begrip van zowel de tech-industrie als de behoeften van haar klanten. Potentiële klanten kunnen contact opnemen om specifieke tech professionals voor hun bedrijf te vinden. | IT & Technologie → IT 1038 | | |
| sucoaching.nl | Su Coaching | Yvette Jacobs – van der Randen, de eigenaar van Su Coaching, heeft haar carrière in de geestelijke gezondheidszorg voortgezet naar coaching na twintig jaar ervaring. Su Coaching legt de nadruk op gelijke behandeling, vertrouwen en veiligheid bij de begeleiding van cliënten en benadrukt een persoonlijke en praktische aanpak. De website beschrijft de werkwijze van Su Coaching, inclusief individuele coaching, teamcoaching en intervisietrajecten, en noemt Yvette Jacobs’ relevante achtergrond en opleidingen. | Psychologie → Organisatiepsychologie 915 | antwoord 108 ambitie 592 persoonlijke ontwikkeling 765 geluid 1626 praktijk 8883 coaching 22044 | |
| jeffv.nl | Jeff | De blog bevat artikelen die verschillende technische onderwerpen behandelen, waaronder serverless betalingen met Mollie en Netlify Functions, de analyse van de Log4Shell-kwetsbaarheid en een beoordeling van de ‘Attacking & Defending Active Directory’ lab. Een belangrijk aspect is educatief materiaal, met de lancering van ‘De Dolle Bool,’ een platform dat minigames gebruikt om informatica-concepten aan kinderen te leren. De auteur deelt persoonlijke ervaringen, zoals het patchen van systemen die getroffen werden door Log4Shell en het voltooien van de OSCP-examen, wat een passie voor cybersecurity en continue ontwikkeling weerspiegelt. | Software → Software Development 5789 | hacking 10 educatie 1013 blog 13244 | |
| theartofteaching.nl | NHL Stenden | De website documenteert de persoonlijke ervaringen van Hendrik Sjoerd van Dijk, beginnend als IT-professional en evoluerend naar het docentschap. Het bevat details over zijn ervaringen in verschillende IT-sectoren, zijn opleiding tot instructeur en het behalen van zijn PDG (Professional Development Goal) in 2023. De website beschrijft de studie aan NHL Stenden in Leeuwarden, inclusief de ontwikkeling van vijf beroepsproducten die hij daar creëert en publiceert, evenals reflectieverslagen en projecten zoals een excursie en het onderzoeken van ChatGPT in het onderwijs. | Muziekonderwijs → Docenten 134 | chatgpt 128 excursie 599 reflectie 646 it 1284 onderwijs 10660 | Fryslân → Leeuwarden 6068 |
| verheesen.nl | Hogeschool Utrecht, i&i | Lex Verheesen werkt als lerarenopleider bij de Hogeschool Utrecht, waar hij zich bezighoudt met digitale geletterdheid en digitale didactiek, en een hbo lerarenopleiding tot informaticadocent opzet. Hij is secretaris bij de vakvereniging i&i, waar hij zich focust op digitale geletterdheid en het lerarentekort. Verheesen heeft in het verleden als teamleider en docent informatica gewerkt in het voorgezet onderwijs, waaronder op het Hyperion Lyceum en Jeroen Bosch College. | Hoger Onderwijs → Lerarenopleidingen 85 | lerarenopleiding 26 informatica 56 digitalisering 834 vereniging 10470 onderwijs 10660 | |
| padta.nl | padta.nl | Adrie van der Padt is een hoogleraar met diverse titels, waaronder Ir., Ing., en Msc. Hij heeft een uitgebreide achtergrond in elektrotechniek en heeft gewerkt als projectleider, docent en hoofd rekencentrum bij verschillende organisaties, waaronder van Rietschoten & Houwens en HRO. Sinds 2009 is hij actief als hoogscholeducator in technische informatica en sinds 2018 als hoogleraar ICT Service Management. | Communicatie → Presentaties 411 | hogeschool 52 projectleider 239 ict 1303 docent 2287 opleiding 9334 | Noord-Brabant → Best 978 |