| lmvanderlubbe.nl | Vrije Universiteit Amsterdam | Een centraal aspect van haar PhD onderzoek is het onderzoeken en toepassen van gamificatie technieken. | Politiek → Milieubeleid 10 Kunstmatige Intelligentie & Data Science → Kunstmatige Intelligentie 1486 | phd 70 publicatie 1909 portfolio 6176 onderzoek 9648 project 47141 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| thice.nl | Thice Security | Een belangrijk element van de aanpak van Thice Security, gamificatie wordt gebruikt via Capture the Flag (CTF) evenementen en het ontwerpen van interactieve cybersecurity uitdagingen. | Informatica → Cybersecurity 1001 Advies & Consulting → Consulting 1009 | penetratietest 20 consultancy 2665 training 22944 | Stede Broec → Grootebroek 212 |
| aswinhathie.nl | N.V. | Hij gebruikt gamificatie om leerervaringen aantrekkelijker te maken. | Advies & Consulting → Consulting 1009 3D & Modellering → Virtual Reality 389 | inclusie 406 onderwijs 10660 ontwerp 18095 project 47141 | Zuid-Holland → Rotterdam 25048 |
| tijmenschulte.nl | Tijmen Schulte | Tijmen Schulte’s kernbusiness bestaat uit het omzetten van online interacties in boeiende ervaringen met behulp van gamificatietechnieken. | Marketing → Creatieve Diensten 1204 Marketing & Communicatie → Bedrijfscommunicatie 780 | ervaring 5261 | |
| gtw-community.nl | GTW Community | Gamificatie verhoogt de gemeenschapsbetrokkenheid door middel van punten en prestaties. | Gaming → Online Games 14 Sociale Netwerken → Online Communities 820 | discord 101 speler 655 server 1026 community 2074 evenement 42771 | |
| crowdster.nl | Crowdster | Crowdster maakt gebruik van gamificatie om marketingcampagnes aantrekkelijker en interactiever te maken, door gebruikersgegevens te gebruiken om waardevolle inzichten te verschaffen. | Sociale Netwerken → Online Communities 820 Software → Content Management Systemen 98 | inhoud 243 publiek 611 inzicht 1542 spel 1722 marketing 7011 | |
| vr-innovations.nl | VR-Innovations | Gamificatie is het toepassen van elementen uit het speldesign in niet-spelsituaties, om betrokkenheid en motivatie te stimuleren. VR-Innovations kan gamificatie gebruiken om trainingen en educatieve content aantrekkelijker te maken. | 3D & Modellering → Virtual Reality 389 | augmented reality 66 virtual reality 154 | |
| algorithmicschool.nl | Algorithmics | De school maakt gebruik van gamificatie technieken om leren programmeren leuker en effectiever te maken voor kinderen. | Informatica → Programmeren 449 Wiskunde & Wetenschap → STEM Onderwijs 14 | unity 49 lms 50 programmeren 483 cursus 12810 | Zuid-Holland → Den Haag 19898 |
| kuseema.nl | Kuseema | GoFuture maakt gebruik van gamificatie om leerlingen te motiveren en hen aan te moedigen creatief te denken over hun potentieel. | Jongeren → Jongerenwerk 537 Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmethoden 1037 | toolkit 142 hulpverlener 219 | |
| 21cceducation.nl | 21CC Education | 21CC Education gebruikt gamificatie om leerinhoud aantrekkelijker en effectiever te maken. | Management → Personeelsmanagement 1001 Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | onboarding 68 platform 3832 medewerker 4055 | |
| gainplaystudio.nl | GainPlay Studio | Het bedrijf maakt gebruik van gamificatie om resultaten te stimuleren in verschillende projecten. | Spelletjes → Educatieve Spelletjes 35 Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmethoden 1037 | spelletjes 422 onderneming 3063 team 22312 project 47141 | |
| youniversum.nl | Youniversum | Het gebruik van gamificatie zorgt voor een aantrekkelijke leerervaring. | Human Resources → Personeelsontwikkeling 1013 | millennial 17 drijfveren 199 traject 3049 leiderschap 3325 | |
| micodesign.nl | LIFEHOUSE | Gamificatie wordt geïmplementeerd via diverse projecten, zoals de Vodafone e-learning app en het GameMining-systeem, met als doel betrokkenheid te vergroten. | Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 Marketing & Communicatie → Bedrijfscommunicatie 780 | merchandise 1014 systeem 4464 app 4546 ontwerp 18095 evenement 42771 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| xparena.nl | Unknown | Gamificatie is een centraal concept dat wordt geïmplementeerd door XP arena om leren aantrekkelijker en motiverender te maken. | Spellen → Online Spellen 503 Online & Digitale Educatie → Onderwijstechnologie 216 | avatar 35 ranglijst 75 badge 87 punten 649 | |
| goal043.nl | Goal043 Serious Gaming | Gamificatie omvat het toepassen van game-ontwerp elementen en game principes in niet-game contexten, zoals onderwijs en training, om betrokkenheid te vergroten. | 3D & Modellering → Virtual Reality 389 Online & Digitale Educatie → Onderwijstechnologie 216 | virtuele realiteit 44 project 47141 | Limburg → Maastricht 6008 |
| radicalgraphics.nl | Radical Graphics Studios | De studio integreert gamificatie-elementen in hun projecten om de gebruikersbetrokkenheid te verhogen. | Videogames → Game Ontwikkeling 138 | game 792 ervaring 5261 ontwikkeling 7855 ontwerp 18095 project 47141 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| amaze360.nl | Amaze 360 | Het bedrijf maakt gebruik van gamificatietechnieken om virtuele rondleidingen en ervaringen om te zetten in interactieve spellen, waardoor de betrokkenheid van gebruikers toeneemt en leren of entertainment leuker wordt. | Videogames → Game Ontwikkeling 138 3D & Modellering → Virtual Reality 389 | escape room 384 spel 1722 software 8234 | |
| windshift.nl | Windshift Catalyst | De activiteiten maken gebruik van gamificatie-elementen om de betrokkenheid en het plezier te vergroten. | Management → Teamontwikkeling 656 Training → Teamtraining 205 | teamontwikkeling 281 teambuilding 885 spel 1722 programma 9144 | |
| einfach.nl | Einfach – Visual Communication Agency | Ze integreren gamificatie technieken in campagnes om betrokkenheid te vergroten. | Webdesign → UX Design 504 Informatica → Programmeren 449 | ux/ui 36 data visualisatie 73 animatie 1752 branding 3251 campagne 3274 | |
| joseki.nl | More than Games & September | Joseki biedt een online oplossing voor het gamificeren van verhalen, waardoor de betrokkenheid van bezoekers en klanten wordt vergroot. | Communicatie & Taal → Educatie 4019 Marketing & Communicatie → Bedrijfscommunicatie 780 | game 792 huisstijl 3165 app 4546 verhaal 8325 locatie 13761 | Binnenstad → Binnenstad Woongebied 78 |