Startpagina » Initiaal: l » Eerste 2 letters: le » Zoekwoord: leesrooster

56 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: leesrooster

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: leesroosterVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
monshouwerstichting.nl…gemeenschappen. Voor dit vertaalwerk vanuit de bron richten we ons op de zondag-lezingen volgens het oecumenisch leesrooster. We vinden zelf vertalen zinvol en nodig. Elke nieuwe vertaling kan weer een nieuwe betekenis van de grondtekst…oecumenisch leesrooster, leesrooster zinvolbijbel, dirk, leerstoel, doneren, voorpagina9
popopzondag.nl‘Pop op Zondag’ voorziet voorgangers elke week van een popsong die resoneert met een bijbellezing uit het Oecumenisch Leesrooster.overdenking, preek, johannes, kerkdienst, marcus7
liturgiewerkplaats.nlVind snel geschikte liederen bij de verschillende leesroosters per zondag of viering op de Kerkliedwiki.verschillend leesrooster, leesrooster perlied, vieren, liturgisch, vierkamp5
jair-bijbelstudies.nlAan dit rooster zijn gedeelten van het Nieuwe Testament toegevoegd. Deze gedeelten verschillen vaak van elkaar op de diverse kalenders. Ons leesrooster is genomen van de Joodse kalender die wordt uitgegeven door “Shalom voor Israël” , in…kalender leesrooster, leesrooster joods, omertelling leesroosterpsalm, antichrist, israël, jaïr, bijbel3
ekvriendschap.nlHet Nederlands Bijbel Genootschap heeft een bijbel leesrooster voor de 40 dagentijd om toe te leven naar pasen en daarvoor een speciaal boekje gemaakt. Deze kun je hier bestellen: Boekje 40 dagentijd 2024bijbel leesrooster, leesrooster dag, leesrooster dagentijdvriendschap, evangelisch, heerhugowaard, jezus, bijbel2
rkbijbel.nlLezingen uit het Oude Testament zijn lang niet altijd gemakkelijk te verstaan. Voor lectoren is de eerste lezing van het leesrooster vaak een groot vraagteken. We zullen dit jaar ons richten op die teksten. We lezen dus op onze manier mee…lezing leesrooster, leesrooster groot, mee leesrooster, leesrooster kerk, antwoordpsalmen leesroosterbijbel, kbs, katholiek, bijbelstichting, jezus2
waardevolverhaal.nlVorige week schreef ik dat ik bezig ben met een bijbel leesrooster waarin ik de Bijbel lees in chronologische volgorde. En na alle wetten die opgeschreven zijn, kom ik dan bij de verovering van het Beloofde land. En de verovering gaat…bijbel leesrooster, leesrooster waarin, bezig leesrooster, leesrooster bijbelbianca, bijbel, jezus, onzichtbaar, koninkrijk2
pghillegom.nlPreekvoorbereiding ”Wat staat er’? We houden een serie Bijbelstudie-uurtjes op de maandag- of dinsdagmtddag. We bespreken het gedeelte dat voor de komende zondag op het oecumenisch leesrooster staat. Daarbij bestuderen we ook de…oecumenisch leesrooster, leesrooster daarbijhillegom, protestantse, maartenskerk, hemel, christus1
lutherachterna.nl…vraag. Ik denk niet in eigen kracht, maar hij heeft wel een authentieke aanpak: het moet maar eens afgelopen zijn met de katholieke eredienst met de mis als offer, het vaste leesrooster, de heiligenverering, de aflaat, het celibaat, enz.vast leesrooster, leesrooster heiligenvereringluther, bijbel, luthers, catharina, romein1
domineegerard.nlIk wilde al een tijdje een keer een preek schrijven over vergeving. Het onderwerp stond al langer bij mij op de reservelijst en toen ik één van de teksten las die op het leesrooster stonden …gerard, dominee, preken, ferd, peuter1
hoeksteenemmeloord.nlDe bijeenkomsten zijn live uitgezonden. De opnamen met beeld zijn op de cursuspagina terug te zien. Daar staat ook een aantal interessante verwijzingen, naast een te volgen leesrooster.hoeksteen, emmeloord, cgk, kerkdienst, bouwsteen1
noorderlichtgemeente.nlDagvers: Dagelijkse Podcast van de Nederlandse Bijbelstichting met bijbeltekst volgens leesrooster en uitleg.bijbeltekst leesrooster, leesrooster uitlegnoorderlicht, zondagsbrief, viering, zending, zaalverhuur1
zevenbrieven.nlEr is nu een leesrooster beschikbaar om tijdens de veertigdagentijd bezig te zijn met de Zeven Brieven.seminar, wereldkerk, veertigdagentijd, crisistijd, leidinggeven1
mannavoorelkedag.nl…hoofdstuk te lezen en de tekst die dag te bewaren in je hart. Tot slot volgt een korte overdenking, inspiratie of verdieping. Op zaterdag is het Joodse (Messiaanse) leesrooster geplaatst om zo verbonden met Gods volk wereldwijd te zijn.messiaans leesrooster, leesrooster godmanna, dagboek, bijbels, inkijkexemplaar, jaaroverzicht1
bijdezondag.nlU vindt op deze website voor de zondag suggesties die aansluiten bij de lezing uit het oecumenisch leesrooster.lied, meditatief, melodie, liturgie, duister1
gorcumboyschoir.nl…Testament en éénmaal uit het tweede Testament) uit de Heilige Schrift. Deze lezingen zijn afkomstig uit het leesrooster van het ‘Book of Common Prayer’. Het koor zingt iedere Evensong een Anthem (een compositie gebaseerd op een…afkomstig leesrooster, leesrooster bookgorcum, boys, koor, evensongs, tenor1
betyosef.nlzal er niet één jota of één tittel vergaan van de Torah, eer alles zal zijn geschied.leesrooster synagogebet, torah, israël, jhwh, hemel0
klaasvanderkamp.nlWelkom op deze website. U vindt hier uitwerkingen over de kerk in 'Overijssel' en 'Flevoland'. De teksten sluiten aan bij mijn werk voor de classis. Qua formulering zijn de teksten persoonlijk van aard. Ik sta open voor reacties, en voor…column, predikant, classis, kerkgebouw, dominee0
pg-dehoeksteen.nl…kan worden gemist, of kan zonder de andere dimensie bestaan. Ze hebben elkaar nodig. Vanuit deze opdracht wil onze gemeente gestalte geven aan haar opdracht in de wereld, daarbij handelend vanuit de Schriften die van Gods bewogenheid…oecumenisch leesroosterhoeksteen, schoonhoven, langerak, willig, verbondenheid0
bijbelineenjaar.nlMisschien heb je ooit al een keer een paar bladzijden uit de Bijbel gelezen. En zou je ook wel dieper willen graven… maar ja, de moed zonk je net zo vaak weer in je schoenen. Een dik boek met weinig samenhang, zo lijkt het. Wij hebben…informatie leesroosterbijbel, dagboek, praat, français, ontdekkingstocht0
evangeliebelijden.nl…in geloof… Leven voor Gods ogen… Leg de goede belijdenis af… De HERE spreekt…preek, christus, psalm, openbaring, evangelie0
ichthuskerktholen.nlWelkom op de website van de Ichthuskerk in Tholen. Met deze website proberen wij onze gemeenteleden en andere belangstellenden informatie te bieden die ze van pas kan komen bij het bezoeken van onze bijeenkomsten, vergaderingen en…ichthuskerk, tholen, webmaster, kerkdienst, zwo0
pgemmen.nl! Uw browser is verouderd. - Update uw browser voor optimaal gebruik van deze website.oecumenisch leesroostertoezegging, pg, protestantse, kerkblad, pastoraat0
hervormddussen-hank.nlHervormde Gemeente Dussen-Hank… Welkom… Informatie… Geschiedenis… Ontstaan…kerkdienst, hervormde, vrouwenvereniging, bijbel, catechisatie0
muz-art.nlHiernaast zijn er de cd’s met muziek van Jan Marten de Vries : Zie ik jou je bent er niet (liederen, met pianiste Elena Manevska) en de instrumentale cd’s Into Silence (met pianiste Jelena Popovic) en Kreuzweg (met violiste Kirsti…uitgeverij, lied, marten, liedboek, canon0
kerkinzoetermeer.nlINTERVIEW • De naam ‘Kruispunt’ geeft meteen aan dat het nieuwe diaconaal centrum in de wijk Buytenwegh niet vanuit één kerk wordt georganiseerd. Al langere tijd was er een wens om vanuit de Zoetermeerse kerken zo’n centrum te realiseren…troost, protestantse, ichthuskerk, oosterkerk, heilig0
protestantsrijnsburg.nl…binnen en buiten de kerk. Wij geloven in God de Vader en weten ons gemeente van Jezus Christus die wij belijden als Heer en Verlosser. Wij laten ons daarbij leiden door Gods Geest. De Bijbel beschouwen wij als het leidende woord van God.bijbel leesroosterkerkdienst, rijnsburg, protestants, gebed, diaconie0
gerritveldman.nlChristus is Gods ultieme openbaring. Hoe kun je dan beweren dat Christus wat betreft de verhouding tussen mannen en vrouwen onderdelen van Gods wil heeft achtergehouden omdat de mensen in zijn tijd daar nog niet aan toe waren?leesrooster institutieveldman, gerrit, bach, sebastian, johann0
pgemmeloord.nlGemeenteprofiel… Contact… de kerk app… Veilige Kerk… Kerkenraad PGEmmeloord…bijbel leesroosteremmeloord, werkgroep, pg, kerkdienst, collectebonnen0
cgkaarlanderveen.nlGraag vertellen we iets over ons. De Gedachteniskerk is de naam van de Christelijke Gereformeerde Kerk van Aarlanderveen. Samen willen we een open en warme gemeente zijn, met oog voor God en voor elkaar. Graag willen wij u hier het eenaarlanderveen, kerkdienst, cgk, gereformeerde, helpdesk0
pgzoetermeer.nl…van een overzicht van alle wekelijkse diensten en vieringen en taken van de centrale organen, tot een korte kennismaking met de zes verschillende wijkgemeenten, het jaarprogramma Gaandeweg en de maandelijkse krant Kerk in Zoetermeer.kerkdienst leesroosterprotestantse, ichthuskerk, oosterkerk, regenboog, wijkgemeenten0
nieuwlevenweert.nlChristengemeente Nieuw Leven probeert op een eigentijdse en echte manier kerk te zijn in Weert. We zijn een hechte gemeenschap van mensen die betrokken zijn op elkaar, voor elkaar bidden en elkaar helpen. Kerk zijn we niet alleen op…weert, christengemeente, christus, oudst, kerkgebouw0
pknscherpenzeelmunnekeburen.nlContact… Beleidsplan Kerk… Kerkblad… Kerk rentmeesters… ANBI… Graf onderhoud…leesrooster nbgmunnekeburen, scherpenzeel, nbg, diaconie, kerkdienst0
pknwh.nlDe Protestantse Gemeente Harenkarspel (Oude Ursulakerk te Warmenhuizen en de protestante kerk te Dirkshorn) is toegevoegd aan de kaart van Stichting Wijdekerk . Stich ting Wijdekerk is een initiatief van een groep christenen, zelf LHBT’er…dienst leesroosterdirkshorn, harenkarspel, protestantse, pkn, warmenhuizen0
ontmoetingskerkgorredijk.nlOnder het kopje Actueel vindt u de laatste berichten over onze gemeente. Informatie over onze kerk is te vinden onder het kopje Informatie .gorredijk, ontmoetingskerk, lichtbron, vertrouwenspersoon, bijbelkring0
ebenhaezer.nlIn gemeente Eben-Haëzer staat Gods woord centraal. Dit komt tot uiting in de diensten op zondag en de studies. We getuigen samen van de grote God, we zingen samen tot eer van Hem, we praten met elkaar en we zorgen voor elkaar. U bent van…ebenhaëzer, recreatiecentrum, bijbelstudie, mededeling, kinderkamp0
pkn-gravenpolder.nlDe Protestantse Gemeente ’s Gravenpolder – Baarland is een kleine, warme gemeenschap. Als gemeente weten we ons verbonden met elkaar door het geloof.s-gravenpolder, baarland, pkn, protestantse, gravenpolder0
okg-heilige-ambrosius.nl* Als open katholieke geloofsgemeenschap hebben wij een grote openheid voor hedendaagse evolutie in kerk,ambrosius, katholiek, spiritualiteit, overweging, pastor0
kindopzondag.nl…of predikant – om deze verhalen met kinderen te delen. Voor elke week is er een nieuw Bijbelverhaal met werkvormen, liedjes, gebeden en andere activiteiten. Ook bieden we nieuwe, verrassende vormen om met kinderen het leven te vieren.kindernevendienst, zondagsschool, vieren, liedje, knutseltips0
kietetsee.nlMessiaanse Gemeente KieTetsee HaDerech Yeshua Groningen – En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is. Romeinen 12:2 NBG51yeshua, messiaans, romein, samenkomst, geloofspunten0
gknoordwijk.nlDe Vereniging Gereformeerd Noordwijk is een vereniging die van harte het Evangelie van Jezus Christus in woord en daad aan de inwoners en gasten in Noordwijk en omstreken wil uitdragen. Hierbij baseren wij ons op de Bijbel als Gods Woord…bijbel leesroosternoordwijk, zingen, bijbel, submenu, daad0
deontmoetingnunspeet.nlongeacht achtergrond en levensovertuiging. Ook de Diaconie ziet om naar mensen en gemeenschappen die het financieel niet redden. En vanuit ditzelfde verlangen is met Voedselhulp Nunspeet afgesproken dat De Ontmoeting haar gaat ondersteunen.nunspeet, diaconie, viering, kerkenraad, pkn0
stjandedoper-vechtenvenen.nlWelkom bij de St. Jan de Doper parochie, bestaande uit 9 geloofsgemeenschappen. Een parochie die binnen de wereldse beperkingen dichtbij mensen wil staan, vanuit het geloof in God.leesrooster lectionariumparochie, doper, vecht, venen, maarssen0
beth-yeshua.nlHet JNEF helpt de armsten in Israël. Uw hulp maakt het verschil. JNEF en Beth Yeshua zijn erkend als ANBI (belastingaftrekbaar). Betaling kan met iDEAL.yeshua, beth, pesach, bevrijding, jungle0
protestantsekerk.nlVerhalen, podcasts en video's over geloof, hoop en liefde in de Protestantse Kerkprotestantse, eredienst, jaarthema, beroepingswerk, toekomstgericht0
barttrouwborst.nlSalomo – koning in het licht van de Tora. Intertekstualiteit in 1 Koningen 1-11 | Nieuwleusen 2014israël, trouwborst, hebreeuws, psalm, jeruzalem0
evangelie-voor-elke-dag.nl…Christus zo aanprijzen in en door ons leven. Steeds ook weer vergeving zoeken door ons te laten wassen in het bloed van Christus. God geeft ons dan die witte kleren. De feestkleren om als Gods volk uit alle volken gered voor Hem te staan.christus, here, heere, jezus, volk0
metopenbijbel.nlVeel mensen hebben een Bijbel in huis, maar weinigen lezen daar nog in. Nog minder mensen weten de weg in dit Boek te vinden, laat staan begrijpen hoe dit is opgebouwd en wat de boodschap daarin nu eigenlijk is. Dit is zeer te betreuren…bijbel, bijbellezen, christus, bijbelstudie, audiovisueel0
emmen-zuid.nl! Uw browser is verouderd. - Update uw browser voor optimaal gebruik van deze website.leesrooster pknpg, protestantse, zondagsbrief, opgang, voedselbank0
messiaansesjoel.nlWij zijn een gemeenschap bestaande uit Joden en niet-Joden die uit zien naar de komst van de Masjiach en geloven dat Hij het is die in de B’riet Chadasja (het Tweede Testament, het NT) Jesjoea (Jezus) wordt genoemd. We gaan uit van de 5…sjoel, messiaans, jood, joods, jesjoea0
tesjoeva-gemeente.nlZoeken naar een beter begrip van het wezen en de identiteit van JHWH, de Enige God en Vader, én van de enig geboren Zoon van JHWH: de Zoon des mensen, Jesjoea de Messias.. De Ruach Haqodesh (Hebreeuws voor de Heilige Geest)- is de Geest…torah leesroosterterugkeer, israël, jhwh, bijbels, messias0
mg-bracha.nlWij zijn een groep Messiasbelijdende mensen, die samenkomsten heeft in Apeldoorn. Sjabbat-samenkomsten worden gehouden op elke Shabbat (zaterdag). Bijbelse feesten worden gevierd op de daarvoor vastgestelde tijden. U bent van harte welkom!bracha, samenkomst, messiaans, driejarig, shabbat0
kerkliedwiki.nl…maakte die beschikbaar op een pagina per melodie. De link naar deze pagina is telkens te vinden bij het betreffende lied onder het kopje 'muziek'. Door op de melodieverwijzing te klikken kom je op de specifieke pagina van de melodie, waarleesrooster lied, gemeenschappelijk leesrooster, evangelisch-luthers leesroosterpsalm, johannes, lied, liedbundel0
russchooleindhoven.nlMulticulturele Gemeenschappelijke Stichting 'Buratino' – Multiculturele Gemeenschappelijke Stichting 'Buratino'multicultureel, gemeenschappelijk, plicht, hoofdpagina, schoolkalender0
defonteinzwolle.nlDoor ontmoeting leer je elkaar beter kennen, en deel je met elkaar. De Fontein is een plek voor ontmoeting in de wijk Stadshagen in Zwolle. De christelijke gemeente van De Fontein komt op zondag bij elkaar. Ook door de week wordt er van…leesrooster verwerkingsopdrachtfontein, kerkdienst, inloopochtend, speelgoedbeurs, kinderkleding0
zuidhovenkerk.nlDr. Rolie Barth in DordrechtoverNATUURLIJKE VERBINDING TUSSEN GELOOF EN (NATUUR-) WETENSCHAP 31 okt. Bijbel en kosmologie (Open Hof) 14 nov. Bijbel en biologie (Kandelaarkerk) 28...leesrooster lijdenstijdgereformeerde, kerkdienst, jaarthema, kerkgebouw, livestream0