Startpagina » Initiaal: n » Eerste 2 letters: ni » Zoekwoord: nicea

26 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: nicea

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: niceaVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
openkerknijkerk.nlCopyright © 2024 Kerken van NICEA Nijkerk - Open Kerk Nijkerk NICEA. Alle rechten voorbehouden.kerk nicea, nicea nijkerk, nijkerk nicea, nicea rechtnijkerk, huiskamer, dementie, werkgroep, voorhoofd14
werkgroep-vanuitjeruzalem.nl…de hand in heeft gehad. Dat was er maar eentje: de regina scientiarum, de kerkelijke theologie, die reeds in het apostolicum alle banden met Israël had doorgesneden, en via het antisemitische Nicea de kerk steeds dieper heeft doen zinken.antisemitische nicea, nicea kerk, antisemitisch nicea, nicea inzenden, concilie niceaisraël, werkgroep, pkn, jeruzalem, opinie4
aquariusera.nl…kerk is heel groot geweest. Zijn formulering van de verzoeningsleer werd later, bij het Eerste Concilie van Nicea, tot grondslag van het christendom uitgeroepen. Ook de door hem opgestelde geloofsbelijdenis werd toen grotendeels…concilie nicea, nicea grondslag, nicea concilie, bisschop nicea, nicea bithyniëboeddha, mensheid, aquarius, heilig, waarheid3
hetevangelievanhetkoninkrijk.nlVan alle kanten kwam de afgelopen tijd het concilie van Nicea op mij af. Een concilie wat ik ooit eensconcilie nicea, nicea geboorte, nicea conciliematthijs, bijbelstudie, koninkrijk, evangelie, israël3
studiecentrumoudrustenburg.nlDe bestudering en doordenking van samenlevingsvraagstukken in brede zin vanuit christelijk perspectief, zoals samengevat in de geloofsbelijdenis van Nicea Constantinopel . Het gaat om vraagstukken die worden opgeroepen door ontwikkelingen…geloofsbelijdenis nicea, nicea constantinopelrustenburg, studiecentrum, baambrugge, geloofsbelijdenis, verantwoording3
bijbelse-tijdlijn.nlHet concilie van Nicea was een reactie op de leer van Arius. Hij geloofde dat de Vader groter is dan de Zoon, die op zijn beurt groter is dan de Heilige Geest. Hij leerde: alleen de Vader is God. De Zoon is wel degene door wie de Vader de…geloofsbelijdenis nicea, concilie nicea, nicea reactiejaartal, jeruzalem, jezus, heere, tijdlijn2
dgkh.nlDe grondslag van De Gereformeerde Kerken (hersteld) is: geheel de Schrift, zoals wij daarvan belijdenis doen in de belijdenisgeschriften, te weten De Apostolische Geloofsbelijdenis, De Geloofsbelijdenis van Nicea, De Geloofsbelijdenis van…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenisgereformeerde, dgk, dalfsen, voortzetting, synode1
miessagenda.nlHet jaar van 365,25 dagen van deze Juliaanse kalender was een goede benadering, maar iets meer dan 3 dagen per 4 eeuwen. In 325, tijdens het concilie van Nicea dat de datum van Pasen vaststelde volgens de lente-equinox, vond het plaats op…concilie nicea, nicea datummaan, cyclus, eenheid, gregoriaans, waarneming1
samenvooraix.nlDe Faculteit heeft een duidelijke visie. Het onderwijs dat er gegeven wordt is in overeenstemming met de apostolische geloofsbelijdenis, de geloofsbelijdenis van Nicea, de geloofsbelijdenis van La Rochelle (die in de 16e eeuw gemaakt is…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenisaix, jean, calvin, faculteit, gereformeerde1
dgkmarienberg.nlAls gereformeerde kerk staat zij op de grondslag van de oecumenische belijdenissen (de Apostolische Geloofsbelijdenis, de Geloofsbelijdenis van Nicea en de Geloofsbelijdenis van Athanasius) en de zogenaamde ‘Drie Formulieren van Eenheid’…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenisgereformeerde, eredienst, mariënberg, geloofsbelijdenis, verlosser1
hhgputten.nlde Bijbel, Gods onfeilbaar Woord, zoals beleden wordt in de apostolische geloofsbelijdenis, de geloofsbelijdenis van Nicea en de geloofsbelijdenis van Athanasius, waardoor zij zich verbonden weet met de algemene christelijke kerk, alsook…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenisputten, hhg, hervormde, vrouwenvereniging, lydia1
stichtingdewijnstok.nlEen van de meest memorabele Concilies, die ooit door de Roomse Kerk zijn georganiseerd, is het Concilie van Trente, die qua importantie vanuit Rooms gezichtspunt het eerste Concilie van Nicea (325 n. Chr.) glansrijk naar de kroon steekt…concilie nicea, nicea n.gecategoriseerd, jonathan, rooms, christus, lenen1
hhgsirjansland.nl…drie katholieke (algemene) belijdenisgeschriften, de Twaalf Artikelen van het geloof [5] , de Geloofsbelijdenis van Nicea [6] en de Geloofsbelijdenis van Athanasius [7] . Op een duidelijke manier verwoorden de belijdenisgeschriften de…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenissirjansland, hhg, collecte, kerkdienst, hoeksteen1
mirjamhommes.nldecember, eigenlijk de vooravond van zijn datum 6 december valt. Het enige bewijs van zijn leven en functioneren als bisschop is zijn naam op de presentielijst bij het concilie (bisschoppenconferentie) in Nicea in het jaar 325… Verder lezenbisschoppenconferentie nicea, nicea jaarmirjam, geweld, turkije, flank, parallellen1
forumkatholiciteit.nlIn 2025 is het 1700 jaar geleden dat het eerste oecumenische concilie (algemene vergadering van de kerk) werd gehouden. Op dit concilie, gehouden in Nicea, een stad in Klein-Azië, kwamen de aanwezige kerkelijke leiders tot overeenstemming…concilie nicea, nicea stadpinksteren, katholiek, columns, afdrukken, oecumenisch1
ooipoortkerk.nlA1.2 Zij aanvaarden met de oude christelijke kerk de Apostolische Geloofsbelijdenis, de geloofsbelijdenis van Nicea en de geloofsbelijdenis van Athanasius. Met de kerk van de Reformatie aanvaarden zij bovendien de Nederlandse…geloofsbelijdenis nicea, nicea geloofsbelijdenisdoesburg, gereformeerde, kerkelijk, kerkdienst, viering1
uitgeverijdekandelaar.nl…heilige Naam. Ze onderschrijft de algemeen aanvaarde symbolen, zoals de Apostolische Geloofsbelijdenis en die van Nicea en haar producten dienen te voldoen aan de volgende criteria: bijbelgetrouw zijn, christocentrisch en niet…geloofsbelijdenis nicea, nicea productuitgeverij, kandelaar, bcb, najaarsbeurs, lectuur1
deantichrist.nlHet katholieke geloof is vanaf het jaar 325 (Eerste Concilie van Nicea), het officiële geloof in het Romeinse rijk geworden. De nieuwe christelijke stromingen zoals het christendom volgens Luther en Calvijn, ontstonden pas 1200 jaar…concilie nicea, nicea officieelkatholiek, antichrist, fascisme, nietzsche, kerkvader1
gkharderwijkeo.nl…een vaste plaats. ‘s Middags wordt de Apostolische geloofsbelijdenis gelezen dan wel gezongen, of wordt de belijdenis van Nicea gelezen. Eén keer per zondag wordt Gods Woord verkondigd aan de hand van de Heidelbergse Catechismus.belijdenis nicea, nicea ééngk, kerkdienst, harderwijk, no., gkn1
gereformeerdekerkennederland.nlBesluiten van GS Kampen 2023 (GKN) en GS Dalfsen 2024 (DGK) ter voorbereiding van de gezamenlijke buitengewone generale synode aangaande de vereniging van beide kerkverbandengeloofsbelijdenis niceags, gereformeerde, synode, verslaan, generaal0
columnakerk.nlU kunt ze live bekijken via de volgende link: Klik hier op videostream . Ook kunt u kerkdiensten van eerdere datum terugkijken.geloofsbelijdenis niceagebed, psalm, zingen, collecte, preek0
3gkhengelo.nlAlle kerkdiensten van NCGK Hengelo worden gehouden in de Kristalkerk, maar zijn ook online te volgen.geloofsbelijdenis niceazingen, morgenster, kerkdienst, kinderwerk, catechisatie0
kruisdrops.nlEr wordt vooral ook aandacht besteed aan geloofsverdediging en weerlegging van onjuiste informatie over en aanvallen op het christelijk geloof en de inhoud van de bijbel.concilie niceajezus, bijbel, israël, christendom, heilig0
hhg-oudbeijerland.nlVan harte welkom op onze website Beste bezoeker, Op deze site is veel informatie te vinden over de Hersteld Hervormde Gemeente te...geloofsbelijdenis niceahhg, heidelbergse, catechismus, oud-beijerland, heeren0
marbenyamin.nlWelkom op de website van Mar Benyamin Parochie. Mar Benyamin is de kerk voor Assyrische mensen in Nederland.credo niceamar, kerkdienst, assyrisch, oosten, oldenzaal0
klaasvanderkamp.nlWelkom op deze website. U vindt hier uitwerkingen over de kerk in 'Overijssel' en 'Flevoland'. De teksten sluiten aan bij mijn werk voor de classis. Qua formulering zijn de teksten persoonlijk van aard. Ik sta open voor reacties, en voor…jaar niceacolumn, predikant, classis, kerkgebouw, dominee0