Startpagina » Initiaal: s » Eerste 2 letters: sa » Zoekwoord: sabbat

86 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: sabbat

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: sabbatVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
sabbatvierende-christenen.nlDat de site wellicht wat 'wettisch' overkomt, wil absoluut niet zeggen dat wij er van uitgaan dat je alleen door het gedenken van de sabbat je redding kunt bewerkstelligen. Het belangrijkste is dat je Jezus erkent als je persoonlijke…bijbels sabbat, onderwerp sabbat, bijeenkomst sabbat, christen sabbat, sabbat rustdagbijbels, rustdag, christen, shabbat, israël46
zda-almelo.nl…zijn scheppingswerk en de mens in het vierde gebod vroeg hetzelfde te doen, zo vieren adventisten elke zaterdag de sabbat als rust-dag. Op die dag denken ze aan Gods schepping van hemel en aarde terug en genieten ze van het herscheppende…hebreeuws sabbat, sabbat rustdag, waarop sabbat, sabbat god, waaruit sabbatscouting, uniform, bijbel, geloofspunten, engel23
jezusheervandesabbat.nlWees welkom om samen met ons de sabbat te vieren in onze kerk in Ede. De sabbatvierende ZDA gemeente heeft als doel om de adventboodschap te verspreiden.samen sabbat, sabbat kerk, bijeenkomst sabbat, sabbat zaterdag, bevordering sabbatjezus, zda, geloofspunten, nederlandstalig, preek16
bijbelstudiezda.nlBij 'Diverse onderwerpen' wordt een aantal Bijbelse onderwerpen behandeld zoals: de Sabbat, de wederkomst van Christus, de betekenis van de dood en wie is de God uit de Bijbel.onderwerp sabbat, sabbat wederkomst, sabbat wet, christen sabbat, sabbat rustdagbijbelstudie, zda, bijbel, bijbels, wederkomst13
wilhelminakerk.nlPS 92 – Lied voor de sabbat Ds. Jan Mudde In Psalm 92 gaat het over veel dingen die...sabbat deel, lied sabbat, sabbat dsds, mudde, wilhelminakerk, jezus, psalm13
adventkerkleeuwarden.nl…komen, willen wij onze kerkdeuren weer om de week openen voor de kerkdiensten. Uiteraard is dit allemaal binnen de maatregelen zoals die nog steeds gelden sinds december. De eerste fysieke kerkdienst zal zijn op sabbat 6 maart.ieder sabbat, sabbat maand, wekelijks sabbat, sabbat via, kerkdienst sabbatadventkerk, bijbel, kerkdienst, eredienst, kerkgebouw10
martendek.nlOp sabbat 5 november 2022 werd in de Adventkerk van Leeuwarden Eeltsje ten Brug (68) gedoopt en samen met zijn partner Ellen Hoogenbosch (reeds gedoopt in 1986) opgenomen als gemeentelid. De doophandeling werd verricht door Jan Rokus…sabbat zondag, admin sabbatmarten, dek, doop, rkk, valsheid10
adventkerkapeldoorn.nlIn deze tijd is dat niet meer zo gewoon, waarom de Adventkerk nog steeds de sabbat houdt vind je hier.rust sabbat, sabbat handel, dag sabbat, sabbat dagadventkerk, adventist, zevende-dags, kerkgenootschap, wereldwijde8
evangelie-voor-elke-dag.nlDe HERE rustte op de zevende dag, op de sabbat van Zijn scheppingswerk. De Here Jezus rust op de zaterdag, op de zevende dag van Zijn verlossingswerk. Een welverdiende rust. Als voorbereiding op het nieuwe hoogtepunt in Gods werk met deze…winter sabbat, sabbat groot, rust sabbat, sabbat mense, horen sabbatchristus, here, heere, jezus, volk8
messiaansegemeentegouda.nlMessiaanse Gemeente Gouda Een Christelijke Kerk, gebaseerd op het volbrachte werk van Jezus Christus en heiliging door het doen van de Torah, De Wet van God. We vieren Sabbat en de feesten van JHWH.god sabbat, sabbat feest, ieder sabbat, sabbat dienst, sabbat maandmessiaans, jhwh, christus, jezus, torah8
adventist-haarlem.nlZDA Haarlem is een van de 50 gemeenten van de Zevende-dags Adventisten in NL. Wij vieren de sabbat op zaterdag. Je bent van harte welkom.nl. sabbat, sabbat zaterdag, komen sabbat, sabbat vieren, week sabbatadventist, zevende-dags, kerkgenootschap, doneren, zda7
zdarotterdamzuid.nlDe genadige Schepper rustte, na de zes scheppingsdagen, op de zevende dag. Hij stelde de sabbat in voor alle mensen als een gedenkteken van de schepping.dag sabbat, sabbat mensezda, bijbel, christus, activiteitenkalender, geloofsbelijdenis6
selcuk.nl…de speciale positie van deze groep („Er zijn wel uitzonderingen. We hebben het gehad over de problematiek van orthodoxe joden op de sabbat. In dat soort situaties kan ik me voorstellen dat je die mogelijkheid nog geeft bij de handhaving”).sabbat recht, euro sabbat, sabbat id-bewijs, leefregels sabbat, sabbat kledinggroenlinks, commentaar, opinie, sap, es6
zda-ref.nlDe Sabbat Bijbellessen, een dagelijks studieprogramma, zijn alle op de Bijbel en de Geest der profetie gebaseerd zonder toevoegingen. De citaten zijn zo kort mogelijk om beknopte, exacte gedachten weer te geven. Tussen haakjes staan enige…reformatie, ref, zda, adventist, bijbel6
breda-adventist.nlDe kerk der zevende-dags adventisten is een gemeenschap die iedere sabbat samenkomt, om het woord van God uit de Bijbel, ons geloof, te bestuderen.ieder sabbat, sabbat woord, zaterdag sabbat, sabbat morgenadventist, bijbel, zevende-dags, heilig, avondmaal5
tesjoeva-gemeente.nlde Sabbat en de andere gezette feesttijden (de Moadiem) van JHWH zoals die o.a. beschreven staan in Leviticus 23. Al deze feesten spreken profetisch over het Heilsplan voor deze wereld dat JHWH aan het voltrekken is.terugkeer, israël, jhwh, bijbels, messias5
pk-zundert.nl24 april - Gast aan tafel: Franck Ploum Thema: Sabbat, meer dan een vrije dag De sabbat heeft een...april sabbat, sabbat vrij, thema sabbatzundert, protestantse, gogh, kerkdienst, orgel5
noachieden-online.nlDe de 7 geboden die aan Noach werd gegeven en het verbod op enige vorm van rituele Sabbat rust.ritueel sabbat, sabbat rustverbod, noach, joods, ritueel, ark4
stefschagen.nlUitgerekend op Simchat Torah, Vreugde van de Wet, opent Hamas de aanval op Israël en roept op om Gods eerstgeborene, Gods lieveling om te brengen. Uitgerekend op een hoge sabbat raast de demonie. Maar God zal uiteindelijk op het toneel…hoog sabbat, sabbat demonie, waar sabbat, sabbat dagisraël, jezus, bijbel, evangelie, vlam3
adventist.nlOp sabbat 9 maart 2024 was een extra feestelijke dag in de gemeente Amsterdam Zuidoost. Zes zusters sloten zich aan bij de gemeente. Vijf middelsadvent, rentmeesterschap, peuter, kleuter, tiener3
telisraeltravel.nl…iets extra's, zoals de Nederlands sprekende joodse gids en de uitleg van de joodse rituelen bij het begin van de Sabbat. Tijdens de reis reisden we in een luxe touringcar en vernachtten we in uitstekende hotels waar alles tot in de…begin sabbat, sabbat mee, sabbat reisisraël, bijbel, klaagmuur, galilea, aviv2
werkgroep-vanuitjeruzalem.nlDe kerk is al vroeg in anti-Joods spoor terecht gekomen maar onder leiding van de eerste christelijke keizer Constantijn de Grote werd de kerk werkelijk antisemitisch. HIj verdreef de Joden uit Rome en verving de sabbat door de zondag.dag sabbat, sabbat heere, rome sabbat, sabbat zondagisraël, werkgroep, pkn, jeruzalem, opinie2
hhghouten.nlde rust die de Heere de mens geeft, is een schaduw van díe rust. Denk aan het vierde gebod. Waar het heiligen van de sabbat – de rust – verankerd wordt in dat rusten van God op de zevende dag. De rust die God Zijn volk schenkt, grijpt terugdag sabbat, sabbat teken, gebod sabbat, sabbat rustkerkvoogdij, predikant, volk, kerkenraad, kerkgebouw2
adventkerk-zeeland.nlWelkom op de site van de Zevende Dags Adventkerk Zeeland. Wij zijn een kerk die als uitgangspunt de Bijbel neemt. Dat doen andere kerken ook, maar zoals onze naam al zegt komen wij de zaterdag, de zevende dag volgens de bijbel, de sabbat…bijbel sabbat, sabbat rustdag, vier sabbat, sabbat maandadventkerk, bijbelstudie, bijbel, eredienst, kwaad2
rob-vanooijen.nlEerstelijk, dat de kerkedienst, of het predikambt, en de scholenonderhouden worden , en dat ik, inzonderheid op den Sabbat, dat is, op den rustdag, tot de gemeente Gods naarstiglijk kome , om Gods Woord te horen ,de Sacramenten te…inzonderheid sabbat, sabbat rustdag, eeuwig sabbat, sabbat levenchristus, heilig, zonde, alzo, heere2
regiokoorshyr.nl‘De Schepping’ volgt het verhaal uit Genesis op de voet en eindigt met de zevende dag, de sabbat, die vooruit wijst naar de eeuwige sabbat die God voor Zijn schepping heeft bereid.dag sabbat, sabbat eeuwig, eeuwig sabbat, sabbat godkoor, oratorium, schepping, repetitie, dirigent1
inallen.nlhet water te helpen. Jezus zei: “Sta op, pak je matras op en loop.” De man genas onmiddellijk en liep weg. Omdat het Sabbat was, berispten de Joden hem voor het dragen van zijn matras. De Joden wilden Jezus gevangennemen en doden omdat Hij…onmiddellijk sabbat, sabbat berisptenonvoorwaardelijk, jezus, onfeilbaar, onophoudelijk, leesvoer1
zinvolleronderwijs.nl…uitingsvormen respect rijk gods rituelen roeping rolpatronen rosh hasjana rots rouw ruth ruzie saamhorigheid sabbat salomo samen zijn samenwerking samuël saul schenken (geven) schepping schepping; respect schepping; verhalen…saamhorigheid sabbat, sabbat salomozinvoller, verwondering, heilig, daniël, herder1
preterisme.nl…de wereld is een geweldige miljarden industrie ontstaan, Israël reizen, bladen, tv programma’s, boeken, vieren sabbatten en Joodse feesten etc. Maar ook de miljoenen doden als gevolg van het oprichten staat Israël in 1948 door…boek sabbat, sabbat joodsjezus, volk, israël, terugkomst, koninkrijk1
baderech.nlWij komen elke 14 dagen samen op zaterdag, om de sabbat te vieren. Daarnaast organiseren bij samenkomsten op de andere feestdagen die God heeft ingesteld. (Zie o.a. Leviticus 23). Meer informatie vindt u in onze Agendazaterdag sabbat, sabbat daarnaastsamenkomst, messiaans, thora, broden, yeshua1
jezustoast.nldroeg hij zijn kruis naar de berg Golgotha (of “Calvarieberg”). Zijn executie vond plaats op vrijdag (de dag voor de sabbat), aan een kruis met de inscriptie “Jezus de Nazarener, Koning der Joden” (“INRI”). Om te voldoen aan de Joodse wet…dag sabbat, sabbat kruisjezus, evangelie, hemelvaart, christus, verleiding1
grotekerkoostzaan.nl…niet blind geweest zijn -, maar hebben ook hun oordeel over Jezus klaar: zo iemand komt niet van God, want hij houdt zich niet aan de sabbat. Het is in reactie op deze confrontatie dat Jezus begint te spreken over herders en schapen.god sabbat, sabbat reactieoostzaan, kerkdienst, sjaak, ds, herder1
mannavoorelkedag.nlBijzonder aan dit dagboek is de medewerking van 51 gastschrijvers uit |sraël of verbonden met Israël. ledere vrijdag zullen zij de Sabbat inluiden, het eerste Bijbelse en wekelijks terugkerende feest van zonsondergang op vrijdag tot…vrijdag sabbat, sabbat inluidenmanna, dagboek, bijbels, inkijkexemplaar, jaaroverzicht1
antaia.nl31 oktober is het weer zover, dan is het Samhain, ook Halloween genoemd. In deze blog zal ik meer vertellen over dit jaarfeest. Misschien ben je al bekend met deze sabbat of misschien heb je er nog nooit van gehoord! Ben jij benieuwd naar…bekend sabbat, sabbat benieuwdoliën, hekserij, spiritualiteit, samhain, ritueel1
kloostertuinrotterdam.nlDe drie Maria's aan het graf : Jan van Eyck in het Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam (bron: Wikipedia) Na de sabbat, bij het aanbreken van de eerste dag der week, kwamen Maria Magdalena en de andere Maria naar het graf kijken…wikipedia sabbat, sabbat dagkloostertuin, oase, barmhartigheid, bezinning, leesgroep1
noachs-duif.nlIn 2007 moest Immanuel door prive omstandigheden helaas stoppen als voorganger van deze gemeente en kort daarop hield de gemeente ook op met bestaan. In 2005 had de gemeente ook al een sabbat jaar gehad maar tijdens Chanoeka 2006 vloog de…gemeente sabbat, sabbat jaarduif, noach, immanuel, preken, voorganger1
tovidee.nl…bio om dit boek te bestellen! #Thora #Bijbel #Bijbeluitleg #bijbelteksten #Bijbeltekst #Tekstvandedag #Aliyot #Aliya #Jezus #Yeshua #Jehova #God #Hashem #Vrede #Geloven #messiaans #parasja #Sabbat #Shabbat #Bijbelsefeesten #Sjabbat #Shalomparasja sabbat, sabbat shabbatjezus, yeshua, bijbeltekst, bijbel, vrede1
kortbegrip.nl10) Maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE uw God; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch Uw vreemdeling die in uw poorten is;dag sabbat, sabbat heerekb, hc, ngb, christus, heilig1
adventkerkmeppel.nlElke sabbat is er na de sabbatschool een overdenking. In de overdenking behandeld de predikant een thema waar hij over verteld.meppel, adventkerk, adventist, nova, hv1
martinidiensten.nl…in vele verschijningsvormen om eerbied voor de Heer. Heb respect voor Zijn Naam, aanbid geen afgodsbeelden, houd de sabbat als rustdag in ere, en laat die respectvolle levenshouding doorwerken – in woord en daad – in de omgang met je…afgodsbeeld sabbat, sabbat rustdagviering, liturgie, livestream, qr-code, jezus1
adventistenamersfoort.nlHier vind u alle informatie over onze kerkgemeente, die wekelijks op zaterdag (Sabbat) bijeenkomt in de Marcuskerk, Asschatterweg 1, 3831 JJ Leusden.zaterdag sabbat, sabbat marcuskerkadventist, zevende-dags, zda, voorgerecht, hoofdgerecht1
herdenkingen-rijssen.nl1. Als 4 mei op een zaterdag (sabbat) valt, wordt de herdenking een dag eerder gehoudenzaterdag sabbat, sabbat herdenkingherdenking, rijssen, comité, uitzending, dodenherdenking1
johannesfood.nl…ontstaan. Het feestelijke diner tijdens een bruiloft, het suikerfeest aan het einde van de ramadan of de wekelijkse sabbat maaltijd. Bij allen draagt het eten en drinken (of het onthouden ervan) bij aan de beleving van het samenzijn.wekelijks sabbat, sabbat maaltijdjohannes, willekeurig, wijngaard, breede, aankleding1
jeruzalemofrome.nl…in evangelische en baptistengemeenten. Hoewel de ‘feesttijden des HEEREN’ (Leviticus 23), te beginnen met de sabbat, uitgangspunt zijn van Gods plan en daarom voor mij centraal staan, breng ik graag overal waar het Woord van God nogleviticus sabbat, sabbat uitgangspuntjeruzalem, rome, uitgeverij, volk, israël1
adventkerkgorinchem.nlTen eerste: ‘Zevende-dag’ omdat we de zevende-dag van de week (zaterdag of sabbat) als rustdag hebben.zaterdag sabbat, sabbat rustdaggorinchem, adventkerk, adventist, kerkgenootschap, zevende-dags1
casaboku.nlDe zaterdag hierna, zouden we gaan fietsen in de Negev, bij Mitzpe Ramon. Op plaats van bestemming konden we nergens een plek vinden waar we fietsen konden huren. Veel was door Sabbat dicht, en waar het open was waren er niet genoeg…fiets sabbat, sabbat dichtisraël, boku, casa, aviv, afrika1
amightywind.nl…eren zoals YAHUSHUA deze waarnam en welke YAHUVEH verordende en dit omvat ook het eren en heilig houden van de sabbat, wat de 7de dag is, van vrijdag zonsondergang tot zaterdag zonsondergang. Deze bediening heeft de mandaten van…heilig sabbat, sabbat dagprofetie, tong, heilig, bijbel, joods1
webbijbel.nlTitus is lid van een PKN groep. Hij geloofd dat de Zondag de plaats heeft ingenomen van de Sabbat in het oude Testament. Hij geloofde zeker niet in het feit dat de 10 geboden gegeven waren aan de Joden en dat zijn vader in het geloof…plaats sabbat, sabbat oudbijbel, christus, getuigenis, preken, paulus1
christos.nlgenezen kan worden. Als de man eenmaal genezen wordt door Christos, dan vallen de Joodse mensen erover dat dit op de sabbat gebeurt is. Vervolgens begint men een gesprek met Jehsoe over deze halsmisdaad, waarop de Jehsoe uitleg geeft. De…erover sabbat, sabbat gesprekjoanne, christos, lukas, parabel, grieks1
woordenwereld.nlElke sabbat moesten op een klein tafeltje in het heilige twaalf enorme broden worden gelegd, als erkenning dat God de gever is van ons dagelijks levensonderhoud. Ze zeggen: leef alle dagen uit Gods hand, alles wat je dan doet is voor Hem.cahier, jaargang, blind, heilig, drost1
gemeenteshamar.nlWij komen elke zaterdag samen om de sabbat te vieren. U bent van harte uitgenodigd om met ons mee te vieren.samen sabbat, sabbat hartsamenkomst, spreekbeurt, bijbels, streaming, doneren1
telavivvoorbeginners.nl…diep in de samenleving geworteld is merk je daar als bezoeker vrij weinig van. De enige uitzondering is tijdens de sabbat (sjabbat / shabbat). Dit is de zaterdag die in het Jodendom en dus ook in Israël als rustdag geldt. In Israël en ookuitzondering sabbat, sabbat sjabbataviv, dagtocht, reistijd, joods, israël1
tuindorpkerk.nlDe liturgie in de Tuindorpkerk heeft een heel eigen karakter door de aandacht die gegeven wordt aan de Joodse wortels van het christelijk geloof. Zo wordt elke zondagmorgen een (klein) gedeelte gelezen uit de Tora afdeling, die de sabbat…afdeling sabbat, sabbat zondagkruis, viering, liturgisch, gemeenteleden, doop1
goedbericht.nl…Zo heeft ‘de kerk’ als instituut altijd gemeend ‘Israël’ te zijn. Met alle imitatie van dien. De sabbat werd de zondag, de besnijdenis werd een doop, rituelen werden sacramenten, hoogtijden werden gekerstend, voor het…imitatie sabbat, sabbat zondagchristus, jezus, paulus, redder, dagboek1
oggkrimpen.nl…drongen aan op het onderhouden van de kerkdienst. De dag des Heeren moet als Gods dag afgezonderd worden. We moeten naarstig opgaan naar Gods huis. Ons hele leven dient erop gericht te zijn om de eeuwige sabbat in dit leven aan te vangen.eeuwig sabbat, sabbat levenkrimpen, gereformeerde, preken, kerkdienst, heeren1
adventist-heerlen.nl…en God te aanbidden. We komen dichter bij God en bij elkaar als we samen zingen, bidden en de Bijbel bestuderen. We leven met elkaar mee en bemoedigen elkaar. Het samen genieten van de Sabbat rust ons toe voor de week die voor ons ligt.samen sabbat, sabbat rustheerlen, adventist, zevende-dags, kerkgenootschap, bijbelstudie1
natuurlijkhelen.nlDe Berg in Frankrijk Krachtplaats op de 48-ste breedtegraad welke ookde Sterrenweg genoemd. Je bent van harte welkom op De Berg! Je kunt op vakantie komen, in retraite gaan, je sabbat jaarof een deel daarvan hier doorbrengen, je kunt ook…retraite sabbat, sabbat jaarofhelen, altai, shamballa, russisch, sjamaan1
petersteffens.nlGenade Thora Lettertypen Gezette tijden Vrouwen Shabbat School voor gebed Studeren / studie Sabbat Torah Feesten Beginnende verdieper Wet Relaties onderwijs Kerst Bidden Heilige Geest God de Vader Bijbelse begrippen Tora TeNaCH Bergredestudie sabbat, sabbat torahsteffens, schaduw, gezag, jezus, bijbelonderwijs1
meerjezus.nlDe setting van de avonden zijn gebaseerd op Bijbelse Sabbat maaltijden. In deze setting ligt de aandacht op het samen vieren van avondmaal en staan we stil bij de belangrijke rol van Jezus in ons leven. Hierna is er tijd voor fellowship…bijbels sabbat, sabbat maaltijdjezus, discipel, m, discipelschap, vpe1
watzegtdebijbel-nl.nl…aanvaarde rustdag. De Bijbel, de norm voor de christen, geeft echter geen enkele aanwijzing voor de zondagsrust. De enige dag die apart is gezet als geheiligd en gezegend, is de zevende dag van de week, de zaterdag of de sabbat. De...bijbel, bijbelstudie, greetje, huizinga, gerda1
hervormd-nieuwkoop.nl…7 Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan. 8 Houd de sabbat in ere als een heilige dag. 9 Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, 10 maar de zevende dag is de…vrijuit sabbat, sabbat eer, dag sabbat, sabbat heer, heer sabbatzingen, lied, jezus, nieuwkoop, kerkdienst1
adventkerkarnhem.nlAdventisten leven met de bijbel als leidraad. Dat is de reden dat ze samenkomen op sabbat (zaterdag). Ze benadrukken dat ‘geloven’ te maken heeft met het hart en het hoofd, maar ook met de hand. Vanaf het begin heeft de kerk zich sterk…reden sabbat, sabbat zaterdagadventkerk, adventist, zevende-dags, eredienst, zda1
theobovens.nlEn toch is rust pakken onmisbaar voor elke mens. Het past in elke religieuze en niet-religieuze traditie. De zevende dag (bijvoorbeeld zondag of de sabbat) als rustdag na zes dagen werken. Het sabbatjaar na jaren van inspannende arbeid…zondag sabbat, sabbat rustdagcolumn, theo, bovens, rituelen, vrede1
gemeentevangod.nl…de Wereld van Morgen. Ze vormen de Gemeente van God en waarschuwen de wereld tegen valse religie, zoals heidense feesten en heidense dagen (zondag, kerst, nieuwjaar, werelds Pasen, enz.), tegen de leer dat Gods geboden vrijblijvend of…sabbat mensheid, sabbat evolutiejezus, christus, bijbel, heilig, mensheid0
eindtijdmatteus.nl…Maar niet alleen hoofdstuk 24, heel het evangelie van Mattheus gaat over eindtijd . Begrijp je het evangelie van Mattheüs goed, dan zul je de rest van het nieuwe testament ook beter gaan begrijpen, inclusief het boek Openbaring. Er zal…eindtijd, gelijkenis, schaap, koninkrijk, jezus0
hetlichtdeslevens.nlDe Stichting Het Licht des Levens heeft als doel het evangelie van Jezus Christus te brengen aan mensen, die de Here Jezus niet als hun Heiland kennen, opdat zij Hem (hopelijk) zullen leren kennen en om mensen die Hem kennen meer kennis…christen sabbatjezus, bijbel, profetie, kruis, heilig0
groeneblad.nl…om over na te denken als we Rome willen laten weten wat voor de synodale heroriëntatie op de toekomst van onze parochies nodig en wenselijk is. Dus los van een rijtje van 4 punten. Ik denk dat we ons vrij mogen voelen om die vraag uit…pesach sabbat, sabbat verlossingjaargang, kwartaalblad, pastor, nieboer, redactioneel0
500jaarluther.nl​De auteur en zijn gezin zijn lid van de HHK vanwege de gereformeerde visie op de doop en het genadeverbond. Zijn vrouw en hij vinden deze visie op de doop en het genadeverbond heel belangrijk omdat vanuit deze visie de welmenende…voetius sabbatpsalm, luther, bijbel, reformatie, jesaja0
hetgetrouwewoord.nlDe naam “Het Getrouwe Woord” is ontleend aan Titus 1:9. Alle gelovigen (maar opzieners, oudsten in het bijzonder) worden daar opgeroepen om vast te houden aan het getrouwe Woord van God. Dat is de gezonde leer, de leer van God, die ons…zip, bijbel, israël, christus, getrouw0
mg-rehoboth.nlOnder het kopje Agenda vindt u de data van de andere Sjabbat samenkomsten, maar ook vanrehoboth, mg, sjabbat, bijbels, mediatheek0
vrede-recht.nl…Kampen… Kinder Toekomst Kampen… Bijbelse feesten… Bijbelse Feesten 2022…thuis sabbat, sabbat omroepvrede, bijbels, leerplan, intentieverklaring, cornelius0
adventmedia.nlDe vraag die in deze presentatie aan de orde komt is: wie of wat is werkelijk Israël? Is het moderne ‘nationale’ Israël van vandaag nog steeds het Israël van God? Wordt met Israël bedoeld de letterlijke afstammelingen van Abraham…walter, christopher, israël, evangelie, profetie0
ekklesiabreda.nlDe Ekklesia Breda is een gastvrije gemeente waar mensen samenkomen rond het Bijbels verhaal om hun geloof te verdiepen, het leven vieren en hun geweten te scherpen.genezing sabbatekklesia, viering, luthers, leerhuis, genezing0
geestenleven.nlUw leven is een boodschap aan de wereld. Geef uw leven betekenis en hoop, met liefde voor de Heer en compassie voor al Gods kinderen. U bent nooit alleen als de Heer bij u is en Hij is altijd bij u.aanstaande, mrt, ontdekken, pijler, roeping0
godswonderlijkeverbond.nlHet wordt tijd dat de christelijke wereld wakker wordt en gaat inzien dat Gods wonderlijke verbond nog steeds geldt voor Israël en niet voor de kerk!sabbat zondagverbond, wonderlijk, christendom, jodendom, antisemitisme0
bijbelstudiegroepnoordoostfryslan.nl…als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. Want Ik, de Here, ben uw God, de Heilige Israels, uw Verlosser; Ik geef Egypte, Ethiopie en Seba als losgeld in uw plaats. Omdat gij kostbaar zijtfryslân, israël, volk, bijbelstudie, fotoboek0
ekklesia21.nlJullie horen daarbij. Ik zou het fantastisch vinden als Ekklesia21 een platform mag zijn waarin de tot geloof gekomen wakkere mensen en de wakker geworden gelovigen elkaar ontmoeten, bemoedigen en om samen in geest en in waarheid Jezus te…zondag sabbatekklesia, waarheid, bijbel, heilig, jezus0
erstaatgeschreven.nl…discipel van Jezus. Ontdek een nieuw zicht op een tedere, liefdevolle Heiland. Hij veroordeelt ons verleden niet, maar vergoelijkt het ook niet. Hij biedt ons een nieuwe toekomst aan, wanneer wij, net als Maria, aan Jezus’ voeten […]jezus, toevoegen, bijbelstudie, adventkerk, verkondiging0
jc33nl.nl…vreugde put uit Gods Woord zelf. Ons geloof (geloven heeft en is altijd iets gemeenschappelijks !) in de vergevende liefde van God de Vader, zoals Hij die aan ons geopenbaard heeft in en door zijn geliefde Zoon, onze Heer en Heiland, Jezuspsalm, jezus, luther, christus, testament0
gelovenvolgensdebijbel.nlGeloven volgens de Bijbel – De Bijbel als de bron en het ijkpunt voor het geloofbijbel, testament, ijkpunt, christus, satan0
hetevangelievanhetkoninkrijk.nlOm gelijk maar een antwoord te geven. Het koninkrijk is bestemd voor Israel. Maar wat is Israël en wie ismatthijs, bijbelstudie, koninkrijk, evangelie, israël0
kruisdrops.nlEr wordt vooral ook aandacht besteed aan geloofsverdediging en weerlegging van onjuiste informatie over en aanvallen op het christelijk geloof en de inhoud van de bijbel.sabbat zondagjezus, bijbel, israël, christendom, heilig0
pgaldeboarn.nlEen aantal gemeenteleden is eind oktober vijf dagen naar Roemenië geweest. Ze hebben het Juliahuis in de stad Oradea bezocht en waren bijzonder onder de indruk van het sociale werk dat zij doen. Ook hebben ze de twee jongetjes Benjamin en…sabbath sabbat, sabbat shalomyde, kerkdienst, ds, aldeboarn, voorganger0
pastorklaas.nlNee, als interim predikant verbind ik me een tijdje met een gemeente. Bijvoorbeeld als je een oude situatie goed wilt afsluiten en op zoek gaat naar een nieuwe start. Mijn werk is een gemeente daarin begeleiden: als predikant met Gods…heer sabbat, sabbat preekpastor, predikant, jezus, marcus, preek0
godbijbelendemens.nlGod nodigt u uit om hem te leren kennen door middel van Zijn Woord, de Bijbel. Op God, de Bijbel en de mens bieden we u de mogelijkheid om dichter tot God te komen. Er zijn verschillende tools beschikbaar voor uw ontdekkingsreis. Klik…bijbel, berger, matthew, eeuwig, engel0
jair-bijbelstudies.nlDeze website is bedoeld om samen Gods Woord te onderzoeken. We bestuderen de wekelijkse Torahstudies, zoals die vanouds in Israël aan de orde kwamen.sabbat feestpsalm, antichrist, israël, jaïr, bijbel0