Startpagina » Initiaal: s » Eerste 2 letters: sa » Zoekwoord: sangha

63 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: sangha

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: sanghaVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
mindful-sangha.nlEr zijn verschillende manieren om deel te nemen aan een mindful sangha. Sommige mensen kiezen ervoor om deel te nemen aan een groep die regelmatig bijeenkomt, zoals een maandelijkse meditatiegroep. Anderen kiezen ervoor om online deel te…mindful sangha, sangha echt, sangha gemeenschap, term sangha, sangha sanskrietmindful, retraite, beoefening, stiltedag, opzegbaar45
sanghavanhulpverleners.nlIn het voorjaar van 2003 heeft Jan Boswijk het initiatief genomen om een Sangha voor hulpverleners op te richten. Juist voor hulpverleners omdat zij veel te maken hebben met lijden. Om anderen echt behulpzaam te kunnen zijn is het…sangha dag, initiatief sangha, sangha hulpverlener, voeding sangha, sangha lidhulpverlener, ledenlijst, boeddhistisch, wezenlijk, onderricht28
sanghametta.nl‘Sangha’ is het Pali-woord voor gemeenschap en ‘Metta’ betekent liefdevolle vriendelijkheid. Vrij vertaald is Sangha Metta een netwerk van mensen die geraakt zijn door de leer van de Boeddha. Een netwerk van mensen voor wie liefdevolle…pagina sangha, sangha metta, steun sangha, vriendelijkheid sangha, aanbod sanghametta, retraite, leraar, begeleider, boeddhistisch24
taosangha.nlTao Sangha is een gemeenschap waar de levende leer van Mahayana boeddhisme en de praktijk vantao sangha, sangha wereld, sangha global, sangha gemeenschap, sangha nederlandtao, shiatsu, vredesweek, tempel, wijd21
rotterdamsesangha.nlDe Rotterdamse sangha bestaat uit een groep deelnemers die zich verwant voelt met een meditatietraditie, in dit geval de Boeddhistische traditie van Thich Nhat Hanh. De sangha kent geen spiritueel leider; verschillende taken worden…rotterdams sangha, sangha traditie, sangha groep, hanh sangha, sangha spiritueelrotterdams, hanh, thich, boeddhistisch, wisselend18
samasangha.nlBij Sama Sangha staat alles in het teken weer bij jezelf kan komen, bij je authentieke kracht. Er ontstaat vrede, vertrouwen, rust, overgave & balans.sama sangha, sangha tekensama, vrede, qigong, zhineng, bewustzijnsontwikkeling16
sangha-nijmegen.nl"Sangha" - Praktijk voor Mindfulness. Mindfulness betekent met meer aandacht in het leven staan, minder op de automatische piloot doen, beter met stressmomenten omgaan en betere keuzes kunnen maken in allerlei situaties.welkom sanghamindfulnesstraining, piloot, openheid, thich, hanh11
mindfulness-en-mantra.nlDe Nederlandse sangha Shingon-Boeddhisme is onderdeel van de Boeddhistische Unie Nederland.online sangha, sangha info, live sangha, internationaal sangha, sangha tommantra, boeddhisme, retraite, opgave, belichaming7
dharmahouse.nlDharmahuis Amsterdam verwelkomt iedereen die geïnteresseerd is in het boeddhisme en wil kennismaken met ons centrum en met meditatie. Wij zijn een levendige Sangha (Sanskiet voor groep of gemeenschap) van mensen die samen komen om te…community sangha, sangha bijeenkomst, levendig sangha, sangha sanskiettibetaans, boeddhistisch, boeddhisme, dharma, gelijkgestemd4
boeddaoisme.nlSinds februari 2021 begint het avontuur van onze online sangha. Gelijkgestemden die bezig zijn met beoefenen. Boeddhisme en taoisme als leidraad. Gesprek en inspiratie als methode. Niet traditioneel, maar zuiverheid als startpunt. Een…online sangha, sangha gelijkgestemd, startpunt sangha, sangha mogelijkheidboeddhisme, beoefening, wei, tao, gokkast4
boeddhadagboek.nlDagelijks hoor je aan de waarde van Toevlucht nemen te denken, bijvoorbeeld over het verschil tussen toevlucht nemen in de Boeddha, de Dharma en de Sangha.toevlucht sangha, sangha gemeenschap, dharma sangha, sangha ochtendvenster, boeddhisme, boeddha, boeddhistisch, leegte4
zcvb.nlDat is voor mij zenbeoefening geworden. Zazen, allen maar zitten (shikantaza) heb ik geleerd bij Kees van de Bunt ( Kanzeon Sangha ). Enkele jaren later ben ik terecht gekomen bij de Zen Heart Sangha, ben leerling geworden van Michel…heart sangha, sangha haag, kost sangha, sangha deelname, kanzeon sanghazen, voorburg, zitten, doneren, zas3
inzichtenbevrijding.nlInzicht & Bevrijding is de naam van onze stichting die inmiddels is gegroeid tot wat in het boeddhisme een sangha wordt genoemd. Een sangha kan omschreven worden als een groep mensen die geraakt is door de leer van de Boeddha die voor hen…boeddhisme sangha, sangha groepbevrijding, boeddhistisch, houtman, vipassana, inzichtmeditatie2
childrenofdurgapur.nl…organisatie ICWS, die de afgelopen 10 jaar meer dan 1000 weeskinderen en kinderen van zéér armoedige gezinnen sponsorden, kwamen dat jaar tot de conclusie, dat de transparantie van het project Sonatala Milan Sangha steeds minder werd.fotoboek, verantwoording, doneren, weeskinderen, deens2
bchaaglanden.nlBoeddhistisch Centrum Haaglanden wordt daarom misschien nog wel het best getypeerd door de sangha, de mensen. Want hoe noodzakelijk een pand, een lesrooster en een dagelijks bestuur ook mogen zijn: het is de vrijgevigheid van individuele…actief sangha, sangha levendig, best sangha, sangha menseboeddhisme, haaglanden, beoefening, solidariteitsfonds, begeleider2
djanamileta.nl…Djana voor het eerst kennis met leraar Henk Barendregt. Ze nodigde Henk uit als gastdocent bij het Yogahouse in Arnhem, waar ze al mantra meditatiebijeenkomsten organiseerde. Kort daarna richtte zij de “Sangha Arnhem” vipassana groep op.kort sangha, sangha arnhem, afstand sanghahandles, reiki, healing, handanalyse, transpersoonlijk2
dewerkschuur.nlAnnetje beoefent zenmeditatie in de Zen Spirit Sangha van haar leraar Irène Kaigetsu Bakker Sensei. Ze begon met haar zenbeoefening in 1994 bij Kanzeon Sangha in Amsterdam. Zij ontmoette haar leraar in hetzelfde jaar, bij een sesshin…spirit sangha, sangha leraar, kanzeon sangha, sangha amsterdamzen, annetje, stilteretraite, zenmeditatie, compassietraining2
boeddhisme-nu.nl…Kongtrül Rinpoche Jigme Rinpoche Karma Karma Kagyu Karmapa Lama Ole Nydahl Leraar Lopön Tsechu Rinpoche Medegevoel Meditatie Relaties Rigpe Dorje Sangha Shamar Rinpoche Stoepa Thaye Dorje Tibet Toevlucht Traditie Visie Wetenschap Wijsheiddorje sangha, sangha shamarboeddhisme, karma, linie, rinpoche, rijkdom2
recoverydharma.nlDen Haag gaat van start vanaf dinsdag 12 december 2023! Den Haag krijgt (weer) een eigen sangha van Recovery Dharma, ditmaal op locatie van Castle Craig! Na afwezigheid van enkele jaren start er weer een eigen sangha van Recovery Dharma…bericht sangha, haag sangha, sangha recovery, jaar sanghadharma, verslaving, rogier, intentie, bevrijding2
vipassanaculemborg.nlVipassana Culemborg is een sangha (gemeenschap) van mensen die samen op vrijwillige basis activiteiten organiseren en begeleiden. Vipassana Culemborg biedt een meditatiecursus, een meditatie-inloopavond, stiltewandelingen…culemborg sangha, sangha gemeenschapvipassana, culemborg, begeleider, retraite, meditatiecursus2
boeddha.nlvele anderen uit alle lagen van de bevolking. Veel mensen besloten monnik of non te worden in de monastieke orde (de Sangha) van de Boeddha. Op 80-jarige leeftijd overleed hij te Kushinagar. Zijn toespraken en leringen werden gereciteerd enorde sangha, sangha boeddhaboeddha, boeddhabeeld, india, nepal, thailand1
joost-meditatie.nlEen gedeelte van de Dhamma-lezingen tijdens retraites en maandelijkse meditatieavond in Enschede kan je terugluisteren op de podcast. De digitale sangha is niet terug te luisteren.digitaal sangha, sangha terugcompassie, joost, heuvel, rijnders, retraite1
karmaeuselling.nl…Er zijn heel veel mensen Boeddhist zonder dat zij dit zelf weten. Officieel zijn er ongeveer zo’n 100000 Boeddhisten in Nederland. Een lama kan je toevlucht geven tot de Boeddha, de Dharma en de Sangha (de drie juwelen). Lees meer.dharma sangha, sangha driekarma, ling, boeddhistisch, tibetaans, heuvel1
studiosoetra.nlBij Studio Soetra is iedereen welkom om lessen in yoga te volgen, een ontspannende massage te krijgen of een heilzame behandeling te boeken. Samen met jou én iedereen uit onze sangha (community), willen we de reis die yoga heet verder…iedereen sangha, sangha communitylu, ademcoaching, hatha, yogastudio, wijsheden1
wakeuphaarlem.nlAls je interesse hebt om kennis te maken met onze groep, ben je welkom op een reguliere bijeenkomst. We verzoeken je contact op te nemen via één van de mogelijkheden op de contactpagina . Je kunt vrijblijvend ervaren of de sangha aansluit…vrijblijvend sangha, sangha behoeftebeoefening, mediteren, bewegen, kenbaar, draagkracht1
nieuwhwiv.nlOp zondag 12 november 2023 kwam een aantal leden samen in het prachtige en gastvrije pand van Sama Sangha in Strijen. Het thema van deze middag was “Samen”. En samen waren we. Het was fijn om weer bij elkaar te komen. Eerst genoten we…sama sangha, sangha strijenhw, voedselvoorziening, ledenpagina, inspiratiebron, democratisch1
dezendo.nlHet vrijwilligersnetwerk wordt in grote mate gevormd door de leden en betrokkenen (de sangha) bij Zen Centrum Nijmegen . Iedereen is uitgenodigd om hierin vrij en naar eigen inzicht mee te bewegen.lid sangha, sangha zenzendo, sashiko, bloei, figuurlijk, gebruiksvoorwaarden1
nalandabodhi.nlNalandabodhi Nederland is een gemeenschap ( Sangha ) van leden die de eeuwenoude maar nog altijd actuele wijsheid van de Boeddha omarmen. Onder leiding van de Tibetaanse leermeester Dzogchen Ponlop Rinpoche, bieden wij meditaties…gemeenschap sangha, sangha lidtibetaans, zondagochtend, voluit, wijs, boeddhisme1
psychotherapiepraktijkazadeh.nlMissie, visie en doel… Voor Wie?… Over Azadeh Rezamand… Sangha van Azadi…sangha azadigz-psycholoog0
andereblik.nlBewust worden van uw patronen en vooral uw blinde vlekken geeft u de mogelijkheid om te kiezen voor een andere aanpak. Door mijn Andere Blik dring ik door tot de kern van uw uitdagingen, geef ik onverwachte, diepgaande inzichten en…vipassana sanghaautisme, compassie, counseling, mindfulnesstraining, mindful0
izen.nlStichting Izen - zen meditatie, lichaamswerk, integrale zenizen sangha, sangha fondszen, lichaamswerk, begeleider, audiovisueel0
vegetarische-kok.nlIk ben Martine Seijsener en ik kook voor grote en kleine groepen volwaardige vegetarische biologische maaltijden. Ik wil mensen laten ervaren dat een gezonde maaltijd ook heel erg lekker kan zijn.hwa sangha, sangha nederlandvolwaardig, groeps, martine, dagprijs, seijsener0
vipassana-het-gooi.nlVipassana meditatie wordt wel inzichtmeditatie genoemd omdat Vipassana betekent 'de dingen zien zoals ze werkelijk zijn'. Mindfulness is op Vipassana meditatie gebaseerd.sangha gooivipassana, gooi, metta, pali, dana0
bcatriratna.nlIn Amsterdam bieden we sinds 1995 gelegenheid tot meditatie en verdieping in het boeddhisme aan. Boeddhistisch Centrum Amsterdam is deel van de wereldwijde Triratna-organisatie , die de boeddhistische traditie in een moderne context…sangha activiteiteboeddhistisch, boeddha, boeddhisme, betekenisvol, boeddhist0
bayhagebeek.nlBay Hagebeek spreekt met Kees Klomp, lector Betekeniseconomie aan de Hogeschool van Rotterdam, schrijver en zenboeddhist. Gepubliceerd op online boeddhistisch platform Bodhi op 21 september 2023. Een nieuwe vorm van economie, waarbij het…sangha boeddhaboeddhisme, zen, bodymind, connectie, bay0
healingmantras.nlMantra’s helpen je daarbij. Ze verstillen de geest, en brengen je voorbij het denken.healing, mantra, shanti, stembevrijding, spiritualiteit0
zendenbosch.nl…19 mei - Stille Zondag 16 juni - Stille Zondag 21 juli - Stille Zondag 29 juli - 10 augustus - Zomervakantie 18 augustus - Stille Zondag 15 september - Stille Zondag 23 - 28 september - Weeksesshin Leren mediteren –…metta sangha, sangha eenheidzen, metta, eenheid, zomervakantie, voorjaarsvakantie0
zenopijburg.nlZen gaat over de grote vragen van het leven. Door wat worden wij aangeraakt en wat raken wij aan? Dat klinkt mysterieus en dat is het ook. Zen is een training van de geest, via de oefening van het lichaam. Een ontdekkingsreis van jezelf…leraar sangha, sangha zenzinezen, ijburg, ine, haas, leraar0
ligmincha.nlTenzin Wangyal Rinpoche is een leraar die de Bön boeddhistische traditie uit Tibet op een heldere en warme manier toegankelijk…nederlands sangharinpoche, seminar, tenzin, beoefening, leraar0
kuri.nlMassage en shiatsu behandeling bij pijn, onrust, stress. Echte ontspanning voor levenslustige mensen. Kom naar Kuri in de Hoeksche Waard.shiatsu, hoeksche, onrust, willems, zhineng0
izumi.nl…ook wel acupressuur of drukpuntmassage genoemd. Shiatsutherapie kan uitstekend therapeutisch toegepast worden, maar is ook zeer geschikt voor preventie en gezondheidsbevordering: voordat mensen ziek worden of ernstige klachten krijgen.tao sangha, sangha internationalshiatsu, izumi, japans, tao, geneeskunde0
wkup.nlWaarom in je eentje beoefenen als je het ook samen kunt doen? Door heel Nederland hebben we groepen die bijeenkomen. Wil jij ervaren hoe ondersteunend samenzijn is? Je bent heel welkom!groep sanghahanh, thich, beoefening, dharma, toolbox0
meditereninbaarn.nl…hebt kun je aansluiten, waar het om gaat is het oefenen, niet om het al kunnen, en je kunt het sowieso niet fout doen. De meditatie avonden zijn geen cursus, je doet mee in het lopende programma, hier kun je zien hoe een avond er…website sangha, sangha baarnbaarn, hanh, thich, stamboom, vrijdagavond0
centrumboswijk.nlIn 2018 publiceerde Riekje Boswijk haar 10de boek ‘De reis van het gewaarzijn’, ook wel aangeduid als ‘de TomTom voor de binnenwereld’.sangha hulpverlenerboswijk, gewaarzijn, riekje, côte, stilteretraite0
zennijmegen.nlSTILLE ZONDAG De zittende meditatie (zazen) biedt in vele opzichten de basis van je zenbeoefening. De eerste en derde zondag van de maand is er daarom bij Zen Centrum Nijmegen […]zen, landstichting, zendo, heilig, gedragscode0
nowordzen.nl“Ik heb 30 jaar lang als monnik geleefd, de laatste 14 als een ‘onzichtbare monnik’. En op basis van deze ervaring sticht ik een orde van ‘onzichtbare monniken’, genaamd No Word Zen.wezen sanghazen, onzichtbaar, lu, kloosterling, retraite0
villa-sangha.nlDoor je bewust te worden van je adem en je lichaam word je rustig en helder in je hoofd.villa sangha, sangha sociallesrooster, reiki, ontmoet, opstelling, retreats0
oneheartsangha.nlBij Zen Centrum Arnhem leer je de weg hiernaartoe te ontdekken en krijg je begeleiding op dit pad. De moderne zen- en meditatiebeoefening die je krijgt aangeboden, is geworteld in de Boeddhistische traditie. Deze bron van wijsheid helpt…heart sangha, sangha zenzen, sesshin, roelofs, ingrid, dana0
nieuwtij.nlnieuwTij is een school voor zelfontwikkeling en wijsheid. nieuwTij biedt inzichten aan, opdat je dichter bij je eigen waarheid komt.zelfontwikkeling, waarheid, labyrint, stiltewandeling, stervensbegeleiding0
zenspirit.nlHet Japanse karakter ‘Shin’ betekent zowel geest als hart. Onder Zen Spirit vallen diverse activiteiten van Irène Kaigetsu Bakker die allemaal met de ‘heart-mind’ ofwel ‘in de geest van Zen’ gedaan worden. De rode draad die door Zen…zen, metta, irène, literatuur, sterven0
beweegenleef.nlBeweeg en Leef biedt sinds 2010 groepslessen in bewust bewegen en ontspannen in Oss en in natuurgebied de Maashorst. Daarnaast kun je 1 op 1 terecht voor (wandel)coaching, leefstijlbegeleiding, workshops, Mindfulness trainingen en Shiatsu…beweeg, shiatsu, groepsles, lesrooster, zumba0
dharmatoevlucht.nlDe Dharmatoevlucht maakt samen met de Meditatiegroep Utrecht en de Wolk en Water hermitage deel uit van een internationale orde. De OBC is een internationale kloosterorde van mannen en vrouwen, die zich samen inzetten voor het beoefenen…beoefenaar sangha, harmonie sanghaobc, tempel, boeddhistisch, contemplatief, meditatiecentrum0
zenpeacemakers.nlZen Peacemakers Lage Landen is een maatschappelijk geëngageerd netwerk en samenwerkingsverband in Nederland en België, geïnspireerd door het werk van Bernie Glassman roshi. We stellen iedereen in de gelegenheid spiritueel gebaseerde…zen sangha, sangha gentzen, vizier, ethisch, sprakeloos, sensei0
neptunus-wellbeing.nl…van lichaamswerk. Dat hielp om een keuze te maken, want ik verdwaalde wat in het aanbod van de diverse soorten van massages, bodywork en knuffelbehandelingen, tantra enzovoorts. Zijn stem gaf me gelijk het vertrouwen en een goed gevoel datmediteren sanghabeantwoorden, tijs, breuer, lichaamswerk, energiewerk0
mandira-utrecht.nl…een gem! Een aanrader.. Dat komt zeker door de eigenaar van Mandira - Marc - die een superbijzondere stem heeft en heel fijne cirkels en workshops geeft. Come as you are, jezelf zijn in al haar vormen, is iets wat zo fijn en welkom voelt,tantra, vrouwencirkel, cacaoceremonie, mantra, retreats0
jewelheart.nlJewel Heart is een door Z.H. de Dalai Lama erkend Tibetaans boeddhistisch centrum en is aangesloten bij de Boeddhistische Unie Nederlandsangha carejewel, tibetaans, leraar, lama, boeddhisme0
zenrotterdam.nlZen Centrum Rotterdam is een toevluchtsoord midden in de stad, een plek om stil te zijn en stil te worden, een ruimte voor bezinning en meditatie. Zen is plaatsnemen op een meditatiekussen, de geest leren kennen en niet langer bevangen…zen, sensei, leraar, introductiecursus, sesshin0
meditatieutrecht.nl© 2024 Meditatiegroep Utrecht - Een meditatiegroep van de Order of Buddhist Contemplativesharmonie sanghameditatiegroep, begeleider, boeddhistisch, inleiding, baldwin0
zachterots-maastricht.nlZen-boeddhistisch centrum in Maastricht dat de traditie van de Soto-school volgt.rots, zen, zas, verantwoording, dharma0
cindy-bloemberg-breider.nlMa Chig Ling/ Alles ligt in het woord ZIEN - Vrijheidslaan 22 - 7876 GK - Valthermond (Drenthe)zien, boeddhistisch, ling, beoefening, tibetaans0
zonneoog.nlZonneoog is een School voor Bewustzijn en Spirituele Ontwikkeling. Het leerplan is flexibel: het gaat over zelfontplooiing en zelfkennis. De Zonneoog deelnemers oefenen dat met elkaar in hun dagelijkse omgang en projecten. Dat vergt…rotterdams sanghaleraar, oprechtheid, zelfkennis, zelfontplooiing, leerplan0
zenhilversum.nlZen Hilversum is verbonden aan het Internationaal Zen Instituut Nederland, de Nederlandse tak van het International Zen Institute. Het International Zen Center Noorder Poort in Wapserveen (provincie Drenthe) is het trainingscentrum van de…zen, ming, cursusaanbod, blind, olifant0
amsterdaminzichtmeditatie.nlBij Amsterdam Inzichtmeditatie kun je op verschillende plekken in de stad terecht voor inzichtmeditatie (vipassana), metta-meditatie en Insight Dialogue.inzichtmeditatie, introductiecursus, meditatiedag, vipassana, ethiek0