Startpagina » Initiaal: b » Eerste 2 letters: bi » Zoekwoord: bijbelgedeelte

39 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: bijbelgedeelte

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: bijbelgedeelteVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
mannavoorelkedag.nlManna voor elke dag een dagboek volgens de bijbelse kalender met 354 dagen vol inspiratie, informatie en een bijbelgedeelte voor iedere dag. Ook is er ruimte om gebeden op te schrijven. Deze kleurrijke uitgave wordt omlijst door prachtige…informatie bijbelgedeelte, bijbelgedeelte iedermanna, dagboek, bijbels, inkijkexemplaar, jaaroverzicht5
bespreekhetsamen-ede.nlBibliodrama is een methode om je eigen levensverhaal en het bijbelverhaal aan elkaar te spiegelen. We luisteren naar een bijbelgedeelte en zetten het verhaal interactief en spelenderwijs in beweging. We kiezen een rol en door inleving…elkaar bijbelgedeelte, bijbelgedeelte verhaaléénmalig, spiritualiteit, bijbel, leerhuis, cantate4
wilhelminakerk.nlLucas 1 Ds Jan Mudde De beide vrouwen in de Bijbelgedeelte zitten ieder in een onmogelijke situatie. Maar God...roode bijbelgedeelte, bijbelgedeelte vandaag, vrouw bijbelgedeelte, bijbelgedeelte onmogelijk, arnemuiden bijbelgedeelteds, mudde, wilhelminakerk, jezus, sabbat3
dichtbijdebijbel.nlDe vrije liederen zijn niet gekoppeld aan één specifiek Bijbelgedeelte, maar hebben een vrijere (thematische) aanpak. Dankzij bekende melodieën zijn de meeste liederen heel geschikt voor het gebruik tijdens erediensten.lied bijbelgedeelte, bijbelgedeelte vers, specifiek bijbelgedeelte, bijbelgedeelte vrij, tekst bijbelgedeeltebijbel, arie, maasland, lied, bijbels3
gvpschoolkampen.nlDe zaligsprekingen: ik vind het een mooi en inspirerend Bijbelgedeelte, maar vooral voor volwassenen. Hoe breng ik dit dicht bij de kinderen? Ik heb nog geen idee. Toch leg ik de volgende dag de bijhorende werkbladen op de tafel van de…zacht bijbelgedeelte, bijbelgedeelte morgen, erover bijbelgedeelte, bijbelgedeelte werkblad, inspireren bijbelgedeeltejuf, prinstererschool, boef, lied, jonah3
frissewateren.nlBijbelgedeelte: Haggaï 1 vers 1 tot 2 vers 23 We komen nu op onze “reis” bij de laatste drie kleine profeten: Haggaï, Zacharia en Maleachi. Alle drie, maar vooral Haggaï, hebben een zeer directe en actuele boodschap voor christenen…mozes, profeet, jozua, onrechtvaardig, toorn2
bobru.nlDaarom zijn er vanuit dit Bijbelgedeelte ook veel verwijzingen naar het Nieuwe Testament !!!psalm, beginpagina, zegveld, zonsondergang, abram2
ajmolenaar.nlIk moest hier aan denken bij het Bijbelgedeelte van vandaag. We horen dat het midden op de dag in eens drie uur lang donker wordt, op het moment dat Jezus aan het kruis hangt. Stel je voor dat jij toen in Jeruzalem was geweest. Ineens…preek, columns, markus, preken, jezus1
gastencontact.nlstatushouders onderling, maar ook met de vrijwilligers. Het contact krijgt ook verdieping door de uitleg van het Bijbelgedeelte dat we lezen. Dat kan een goede gespreksstarter zijn. Vooral de onderlinge relaties zijn enorm waardevol met hetuitleg bijbelgedeelte, bijbelgedeelte goedstatushouders, maatje, statushouder, mevrouw, slogan1
martinidiensten.nl…krijgt om een akker van zijn neef aan te kopen en de hiervoor opgestelde contracten goed te bewaren. Dit Bijbelgedeelte eindigt met de belofte van God dat Hij, na de beproeving van de Babylonische ballingschap, het lot van Zijn volkgoed bijbelgedeelte, bijbelgedeelte belofteviering, liturgie, livestream, qr-code, jezus1
andreascantorij.nlEen cantate is een kort muziekstuk geschreven bij een specifiek Bijbelgedeelte. Het is ervoor gemaakt om tijdens een kerkdienst gezongen te worden. De lezingen, overdenking, gebeden en overige liederen passen bij het muziekstuk, zodat de…specifiek bijbelgedeelte, bijbelgedeelte ervoorcarols, koor, andreaskerk, hattem, dirigent1
harmenjansen.nlHet gedicht bij Romeinen 7 komt uit zijn gebundelde Cantiques Spirituels , teksten gebaseerd op bijbelgedeeltes en het gebedenboek van de katholieke kerk. Een andere Cantique werd beroemd dankzij de muzikale toonzetting door de componist…tekst bijbelgedeelte, bijbelgedeelte gebedenboekharmen, theologie, kerkgeschiedenis, tagged, bijbel1
ikgeloof.nlZondag lezen we uit de brief aan de Korintiërs over de bouwmaterialen van een kerk. We mogen leren hoe verschillende materialen worden gebruikt om op het ene fundament, Jezus Christus, te bouwen. Dit bijbelgedeelte mag ons helpen goed om…christus bijbelgedeelte, bijbelgedeelte goeddelfshaven, gereformeerde, jezus, kerkgebouw, luisteren1
kandelaarholten.nlOp 21 maart 2024 wordt er in Heino een cursus liturgisch bloemschikken gegeven, waaraan ook gemeenteleden uit Holten kunnen meedoen. Bij liturgisch bloemschikken wordt de essentie van een Bijbelgedeelte weergegeven...kandelaar, holten, kerkdienstgemist, werkgroep, gemeenteleden1
peterencarinvanessen.nlManna voor elke dag is een dagboek volgens de Bijbelse kalender met 356 dagen vol inspiratie, informatie en een Bijbelgedeelte voor iedere dag. Ook is er ruimte om gebeden in op te schrijven.informatie bijbelgedeelte, bijbelgedeelte iederessen, aanbidding, carin, his, homebase1
cgkmaassluis.nlIn ongeveer 30 minuten krijg je in elke aflevering een Bijbelgedeelte en een compacte heldere uitleg in de vorm van de preek.aflevering bijbelgedeelte, bijbelgedeelte compactmaassluis, bethelkerk, bot, dominee, bijbelstudie1
dgk-lansingerland.nlProgramma “Het brood des levens” Openingslied Psalm 100 : 1, 2, 3, 4 Openingswoord De zorg van de Here dag bij dag (manna, dagelijks brood) Bijbelgedeelte Exodus 16 : 11 - 21 Psalmbrood bijbelgedeelte, bijbelgedeelte exoduslansingerland, dgk, gereformeerde, zangavond, bleiswijk1
noorderlichtrotterdam.nlPasen 2024 | Dienst Noorderlicht Blijdorp Bijbelgedeelte: Johannes 20: 1 – 18 Haal de opstanding van Jezus weg en je zaagt de tak af waar het ch…blijdorp bijbelgedeelte, bijbelgedeelte johannesnoorderlicht, blijdorp, oranjekerk, charlois, vlaardingen1
kerst-pasen-pinksteren.nlOp eerste en tweede paasdag of 1e 2e Hemelvaartsdag en Pinksteren. Op pinksterdag of de pinksterdagen is het pinksterweekend. Dan denken we aan zending, missie en de Doop bij het doopvont in de kerk en een doopjurk bij de bijbel. We lezen…bijbel bijbelgedeelte, bijbelgedeelte bijbelboekpinksteren, hemelvaartsdag, advent, pinksterdag, hemelvaart1
jjoppe.nlluid gelach oplevert. Het is weer even dolle pret geweest, met z'n allen in de zaal. De dominee sluit af met het Bijbelgedeelte dat Petrus bij Cornelius komt en sluit af met gebed. We zingen tot slot Psalm 146 en hiermee eindigt de warme…dominee bijbelgedeelte, bijbelgedeelte petrusjoppe, weblog, israël, rondreis, groepsreis1
refbaptwente.nl…te bezoeken. Er zijn twee groepen, de ene komt op een ochtend bijelkaar, de andere op een avond. Aan het begin van de bijeenkomst drinken we een kopje koffie, waarna we beginnen met gebed en lezing van het betreffende Bijbelgedeelte.reformatorisch, baptistengemeente, rbt, bijbelstudie, doordeweeks1
dsrobkamermans.nlRegelmatig vind ik iets in een Bijbelgedeelte dat ik graag met anderen wil delen. Vaak kan dat in een preek. Soms in een Bijbelkring. En een enkele maal in een exegetische schets .regelmatig bijbelgedeelte, bijbelgedeelte graagds, bijbelkring, r., kring, johannes1
cbozwartewaterland.nlProgramma met uitleg van een psalm, een lied of een Bijbelgedeelte en bijpassende liederenlied bijbelgedeelte, bijbelgedeelte liedcbo, uitzending, zwartewaterland, lied, overdenking1
hhg-abbenbroek.nlLinks onderin ziet u de kerkdiensten van aanstaande zondag. Wanneer de liturgie gereed is, is dat aangegeven, en kunt u doorklikken voor de psalmen en het Bijbelgedeelte waarover gepreekt zal worden.psalm bijbelgedeelte, bijbelgedeelte waaroverabbenbroek, hhg, hervormde, dorpskerk, kerkdienst1
geloofwaardigspreken.nlJe wilt inspiratie en feedback op álle stappen van het (s)preken: zowel het onderzoeken van het Bijbelgedeelte, het ontwerpen van de preek en de manier waarop jij en je boodschap overkomen.zowel bijbelgedeelte, bijbelgedeelte preekgeloofwaardig, preken, preek, checklist, steengoed1
hhghouten.nl…die dag, de sabbat, voor alles in het teken van Zijn dienst. Toch betekende het ook een heilzame rust voor de mens, echter de rust waar in dit bijbelgedeelte het licht op valt, is niet enkel nodig en geboden, deze rust is noodzakelijk!rust bijbelgedeelte, bijbelgedeelte lichtkerkvoogdij, predikant, volk, kerkenraad, kerkgebouw1
ronaldelzinga.nlOmdat ik merkte dat er behoefte aan was ben ik een podcast begonnen: 'Luister'. Een podcast op elke werkdag met een behapbaar Bijbelgedeelte en een vraag om die te overdenken. De podcast is te vinden op Spotify . Via het menu hierboven…behapbaar bijbelgedeelte, bijbelgedeelte vraagelzinga, ronald, preken, ngk, bijbelboek1
noorderkerkdenhaag.nlEen bijbelgedeelte, eigen ervaring, een kleine groep met jong en oud. Eerste bijeenkomsten zijn goed bevallen! Volgende avonden: informeer bij Marco Rot. Eén van de weinige activiteiten, die gewoon doorgaan. Op afstand via Teams (users)…noorderkerk, orgel, appostel, kerkdienst, schuytstraat1
kerkmateriaal.nlHier zijn documentjes te vinden voor kinderen tussen de 10 en 13 jaar oud. De documentjes beginnen met het bijbelgedeelte en eindigen met vragen over dat bijbelgedeelte. Het bijbelgedeelte is afkomstig uit de NBV ( vertaling 2004) met…document bijbelgedeelte, bijbelgedeelte vraag, vraag bijbelgedeelte, bijbelgedeelte afkomstigkleurplaten, testament, gesprekskring, hoofdletter, onderverdeling1
opdedrempelvandezondag.nlAlle programma’s zijn samengesteld rondom een meditatie naar aanleiding van een Bijbelgedeelte.drempel, uitzending, ds, presentator, radioprogramma1
liturgievernieuwing.nlDe gegevens zijn bestemd voor de liturgische praktijk, zodat een predikant of kerkmusicus eenvoudig liederen kan kiezen voor een bepaalde gelegenheid of bij een bepaald bijbelgedeelte.liturgie, lied, liedbundel, buitenlandse, liturgisch1
studiebijbel.nlEen goede app waarin diepgang gegarandeerd kan worden. Voor ieder die zoekt naar een app met een duidelijke omschrijving van de grondtekst en bijbelcommentaar wat aansluit bij de context van het bijbelgedeelte.studiebijbel, bijbel, testament, salomo, latijns-amerika1
lentehulpverlening.nlHet zijn onder andere deze woorden uit Hooglied 2 waarop Lente gebaseerd is en haar naam aan te danken heeft. Hooglied 2: 10-14 is een Bijbelgedeelte wat in mijn leven veel betekend heeft en dat mij inspireert om deze praktijk te leiden.hooglied bijbelgedeelte, bijbelgedeelte levenhulpverlening, tine, andrea, jezus, hulpverlener1
bijbelscommentaar.nlVrijheid van meningsuiting is een gewaardeerd goed in Nederland. Toch is er een bevolkingsgroep die de mening graag laat bijsturen door de Bijbel. Ook onder deze bevolkingsgroep zijn vaak ook weer uiteenlopende meningen. Dit heeft te…commentaar, bijbel, ambtelijk, verwarring, dogmatisch0
jacobijner.nlWijkgemeente ‘De Jacobijner’ is een protestantse gemeenschap in het hart van Leeuwarden. Een ontmoetingsplaats voor God en mens en voor mensen met elkaar, een plek waar je blijdschap en verdriet kunt delen, waar ruimte is voor vertrouwen…kerkdienst, infoblad, lijdenstijd, kerkmuziek, wijkgemeente0
godsdienstles.nlDe lessen zijn ontstaan door allerlei materiaal wat ik van anderen gekopieerd heb en eigen idee├źn. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd dingen te achterhalen. Voor zo ver ik weet mogen alle plaatjes, puzzels en verhalen zonder winstoogmerk…godsdienstles, vrede, quiz, jozef, werkboek0
biddeniseenweg.nlHome - Bidden is een weg - Over gebed, zegenbedes, citaten, praktijk van gebed, Joodse traditie, vasten, geestelijke strijd, ontwikkelingen in gebedsbeweging, verzoening, eenheid, verootmoediging, berouw en profetische woordengebed, eenheid, verzoening, joods, citaten0
baptistenhoogezand.nlOp ons YouTube kanaal: Baptisten Hoogezand zijn eerdere diensten terug te kijken.bijbelgedeelte week, bijbelgedeelte tekstbaptist, hoogezand, mededeling, fotoboek, alpha0
johantrommel.nlContact… Dominee zijn… Profiel en cv… Recepten… Volleybal… Community -…artikel bijbelgedeelte, bijbelgedeelte bijbeltrommel, vriendenkring, bijbels, internetpagina, bijbel0