| gamificationindeklas.nl | Sem van Geffen en Koning Willem I College | Gamification verwijst naar het toepassen van spelmechanismen in niet-spelsituaties, zoals onderwijs, om participatie en motivatie te verhogen. | Hoger Onderwijs → Lerarenopleidingen 85 Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijskunde 246 | gids 1108 publicatie 1909 docent 2287 | |
| brandnewgame.nl | BrandNewGame | Gamification is een strategie om marketingdoelen te bereiken door elementen van games te integreren in niet-game contexten. | Management → Procesmanagement 265 Communicatie → Interne Communicatie 63 | merkwaarden 17 doelstelling 1147 | |
| bizzgames.nl | Bizzgames | Gamification verwijst naar het gebruik van game-elementen in niet-game contexten, om gedrag te beïnvloeden en betrokkenheid te verhogen. Bizzgames biedt oplossingen om dit te implementeren. | Online Marketing → Employer Branding 180 HR & Personeel → Human Resources 4802 | serious game 50 bedrijfsleven 204 hr 816 teambuilding 885 onderwijs 10660 | |
| playbookgamification.nl | Playbook Gamification | Gamification is het proces van het toevoegen van game elementen aan niet-game contexten, met als doel het betrekken en motiveren van de gebruiker. | Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmethoden 1037 | bron 426 motivatie 713 docent 2287 les 6163 | |
| gamificationbv.nl | Gamification BV | Gamification BV biedt gamification-oplossingen aan om processen en problemen op speelse wijze te benaderen. | Kunstmatige Intelligentie → Toepassingen 290 Ondernemerschap → Ondernemend Nederland 51 | virtual reality 154 escape room 384 puzzel 778 game 792 workshop 15839 | |
| kenniseventegg.nl | Kennisevent Esports, Gaming & Gamification | Gamification verwijst naar het toepassen van game-elementen in niet-game contexten, zoals in onderwijs en marketing, en werd uitvoerig behandeld op Kennisevent. | Gaming → Esports 39 | transformeren 19 esports 68 inspireren 120 gaming 306 evenement 42771 | |
| spelinbedrijf.nl | Spel in Bedrijf | Gamification verwijst naar het gebruik van elementen van spel in niet-spelsituaties, zoals de bedrijfsomgeving, om gedrag te beïnvloeden en de betrokkenheid te verhogen. | Personeelsmanagement → Motivatie 41 Human Resources → Betrokkenheid 12 | bordspel 283 agile 416 workshop 15839 | Gelderland → Nijmegen 9384 |
| brokkogames.nl | BrokkoGames | Gamification is het toepassen van spelelementen om gedrag te stimuleren en motivatie te verhogen. | Duurzaamheid → Sociale Impact 196 Onderwijs & Training → Spellen 21 | serious game 50 vraagstuk 405 game 792 spel 1722 | |
| walkygames.nl | Walky Games® | Walky Games® biedt gamification aan om de betrokkenheid van organisaties en hun doelgroepen te verhogen. | Familieactiviteiten → Outdoor Activiteiten 1008 Organisaties & Verenigingen → Samenwerking 422 | smartphone 1279 spel 1722 partner 4182 regio 5212 | Drenthe → Emmen 3348 |
| organiq.nl | Organiq | Gamification is een techniek die wordt gebruikt om engagement en motivatie te creëren door game-elementen toe te passen in niet-game contexten. | Software → Game Development 17 Onderwijs & Training → Spellen 21 | weboplossing 29 serious game 50 app 4546 | Zuid-Holland → Rotterdam 25048 |
| teletrain.nl | Teletrain | Teletrain integreert game-elementen in leerprocessen om betrokkenheid te vergroten. | Online & Digitale Educatie → Onderwijstechnologie 216 Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | blended learning 54 e-learning 603 training 22944 | Amsterdam → Centrum 990 |
| gamificationers.nl | Gamificationers | Gamificationers gebruikt gamification om complexe thema's toegankelijk en boeiend te maken voor verschillende doelgroepen. | Duurzaamheid → Klimaat 167 Online & Digitale Educatie → Educatieve Spellen 87 | serious game 50 game 792 thema 3684 | |
| wastebattle.nl | Waste Battle | Gamification wordt gebruikt om deelnemers te motiveren en te betrekken bij het thema afvalvermindering. | Natuur & Milieu → Milieueducatie 77 Afvalbeheer & Recycling → Afvalbeheer 2446 | nudging 10 friesland 674 afval 1232 | Súdwest-Fryslân → Bolsward 566 |
| justcurious.nl | Justcurious | Het bedrijf maakt gebruik van gamification-technieken om leren en participatie te stimuleren bij deelnemers. | Software → Online Tools 262 Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | vraag 2293 concept 3273 programma 9144 team 22312 | Noord-Holland → Haarlem 8674 |
| webbundels.nl | Webbundels | Het bedrijf heeft een gamification applicatie ontwikkeld om medewerkers te motiveren en te belonen. | Software Development → Webapplicaties 1005 Zakelijke Software → ERP-Systemen 1081 | webapplicatie 673 maatwerk 5925 | |
| simpuls.nl | Simpuls | De website benadrukt het gebruik van gamification om leerprocessen aantrekkelijker te maken. | Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijsbeheer 411 Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijskunde 246 | management 2288 training 22944 | Gelderland → Arnhem 8680 |
| degamechangersacademy.nl | Game Changers Academy | De academie biedt trainingen en workshops over het gebruik van gamification-principes. | Management → Procesmanagement 265 Communicatie → Visuele Communicatie 330 | facilitatie 90 groep 5348 workshop 15839 coaching 22044 training 22944 | |
| forte-experiencebox.nl | Forte Kinderopvang | De website biedt een toolbox voor het integreren van gamification in verschillende contexten. | Spelletjes → Educatieve Spelletjes 35 Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmaterialen 610 | printables 56 spel 1722 route 3113 | Noord-Holland → Castricum 1387 |
| flavour.nl | Flavour | Gamification is een strategie die elementen van gamen, zoals punten en beloningen, in niet-game contexten gebruikt om de betrokkenheid en motivatie te verhogen. | Management → Organisatieontwikkeling 411 Software → Game Development 17 | storytelling 399 game 792 samenleving 922 | |
| hulan.nl | Hulan | Een team van gamification specialisten ontwikkelt de games en apps. | Software → Game Development 17 Innovatie & Duurzaamheid → Innovatie 1060 | serious game 50 partnerschap 418 game 792 app 4546 | Noord-Brabant → Waalre 565 |
| mobilewater.nl | Mobile Water BV | Mobile Water gebruikt gamification om betrokkenheid en motivatie te verhogen. | Webdesign → UX Design 504 Advies → Digitale Strategie 193 | digitale ervaringen 20 ux/ui design 60 chatbot 137 | |
| actinc.nl | Act Inc. B.V. | Gamification is een benadering waarbij elementen uit het speldesign worden toegepast in niet-spelcontexten, zoals bedrijfstrainingen, om betrokkenheid en motivatie te verhogen. | Management → Personeelsmanagement 1001 Online & Digitale Educatie → Leerplatformen 43 | event 931 team 22312 training 22944 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| urbancollect.nl | Urban Collect | Gamification wordt ingezet om het loyaliteitsprogramma aantrekkelijker en motiverender te maken voor klanten. | Zakelijke Software → CRM 1065 | klantgegevens 16 loyaliteitsprogramma 31 omzet 703 | |
| powerapp.nl | N/A | Gamification maakt gebruik van spelmechanismen om het leerproces aantrekkelijker en motiverender te maken. | Online & Digitale Educatie → Leerplatformen 43 Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | microlearning 11 kennis 3611 training 22944 | |
| semvangeffen.nl | Drone Class B.V. | Sem van Geffen heeft ervaring met gamification en heeft hierover publicaties en conferenties gegeven. | Robotica → Drones 311 Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijskunde 246 | vliegschool 17 certificaten 483 drone 915 innovatie 4625 onderwijs 10660 | |
| madmultimedia.nl | GPAL BV | Gamification wordt ingezet door organisaties om de betrokkenheid en motivatie van medewerkers te verhogen, bijvoorbeeld door het toevoegen van spelmechanismen aan trainingsprogramma's en processen. | Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | serious game 50 project 47141 | |
| codegeelcommunicatie.nl | Code Geel Verandercommunicatie Utrecht | Code Geel maakt gebruik van gamification om nieuwe manieren van werken te introduceren en te versnellen. | Management → Organisatieontwikkeling 411 Communicatie → Interne Communicatie 63 | communicatieadvies 129 interventie 272 verandering 2886 communicatie 10060 training 22944 | |
| yesnow.nl | Youth Exchange Service (YES!) | De ontwikkeling van het Escape Book bevat principes van gamification die geleerd zijn tijdens een cursus in Jaunpils Castle. | Onderwijs & Kinderopvang → Sociale Kwesties 58 Jeugd & Jongeren → Jeugd Ontwikkeling 11 | inclusie 406 mobiliteit 1120 jeugd 1841 boek 10077 project 47141 | |
| vankeijzer.nl | KEIJZER | Gamification, het gebruik van spelelementen, wordt ingezet om het gedrag van de doelgroep te beïnvloeden. | Marketing → Direct Marketing 160 Marketing & Communicatie → Bedrijfscommunicatie 780 | gedrag 1758 risico 2787 campagne 3274 duurzaamheid 18277 project 47141 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| knowitall.nl | Knowitall | Gamification, met scores en beloningen, dient als motivatiefactor voor gebruikers. | Software → Online Tools 262 Apps & Mobiel → Mobiele Apps 258 | leeroplossing 33 quiz 556 kennis 3611 app 4546 | |
| sdanow.nl | SDA NOW | Door het gebruik van gamification technieken worden deelnemers gemotiveerd om positieve acties te ondernemen en gedragsverandering te bewerkstelligen. | Duurzaamheid → Sociale Impact 196 Leermiddelen & Materialen → Onderwijsmaterialen 610 | sdg 65 activatie 80 duurzaamheid 18277 | |
| virtualflow.nl | VirtualFlow | VirtualFlow gebruikt technieken van gamification om cursussen interactiever en motiverender te maken. | Software → Online Tools 262 Webdesign & Ontwikkeling → Online Bedrijven 582 | leeromgeving 228 tool 1098 onderneming 3063 platform 3832 cursus 12810 | |
| kidslovecards.nl | Kids Love Cards | Gamification wordt gebruikt om de betrokkenheid van kinderen bij de leerstof te vergroten. | Marketing → Direct Marketing 160 Kennis → Onderwijs 74889 | avontuur 902 vraag 2293 kaart 3428 verhaal 8325 | |
| cybersecuritygame.nl | 4Growth | Gamification wordt gebruikt om de training interactief en leuk te maken, waardoor deelnemers gemotiveerder zijn. | Online & Digitale Educatie → Onderwijstechnologie 216 | cyberaanval 20 blended learning 54 cybersecurity 616 risico 2787 team 22312 | |
| brandweertrainingxpert.nl | Brandweertraining Xpert | De website maakt gebruik van gamification om op een interactieve manier kennis over te dragen en bewustzijn te creëren. | Spelletjes → Educatieve Spelletjes 35 Hulpdiensten → Brandweer 154 | skillslab 13 escape room 384 samenwerking 16762 | |
| l-store.nl | Loyalty Makers BV | Gamification wordt gebruikt om de betrokkenheid te verhogen en een competitieve sfeer te creëren. | Marketing → Loyaliteitsprogramma’s 23 Zakelijke Software → CRM 1065 | e-mailcampagne 13 spaarpunt 24 loyaliteitsprogramma 31 data 5412 merken 7858 | Amsterdam → Weesp 1005 |
| id-game.nl | ID-Game | Het gebruik van gamification maakt de methode aantrekkelijk en effectief in het verzamelen van inzichten. | Management → Personeelsmanagement 1001 Online Marketing → Employer Branding 180 | moodboard 126 dna 243 vraag 2293 samenwerking 16762 team 22312 | |
| na-praat.nl | Marićlla Verhage | Elementen van gamification worden gebruikt om de lessen aantrekkelijker te maken. | Wetenschap → Natuurkunde 242 | natuurkunde 84 simulatie 233 filmpjes 259 | |
| halogroup.nl | H@lo | H@lo maakt gebruik van gamification om het leerproces aantrekkelijker en effectiever te maken. | Opleiding → Managementopleidingen 963 Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 | co-creatie 133 bewustwording 871 leren 885 vaardigheden 958 training 22944 | Krimpenerwaard → Haastrecht 193 |
| zoomworks.nl | ZoomWorks | Gamification wordt toegepast om interactie en betrokkenheid van de kijker te stimuleren. | Kunstmatige Intelligentie → Toepassingen 290 Online & Digitale Educatie → Mediawijsheid 107 | virtual reality 154 animatie 1752 video 5928 project 47141 | |
| thecue.nl | The Cue | The Cue gebruikt gamification-technieken om de productiviteit en betrokkenheid te verhogen. | Cloud Computing → Microsoft 365 54 Persoonlijke Ontwikkeling → Productiviteit 1584 | digitale vaardigheden 57 microsoft 365 432 productiviteit 486 game 792 team 22312 | |
| newfounders.nl | newFounders | newFounders biedt workshops over gamification om spelelementen in het werk te integreren. | Zakelijke Software → ERP-Systemen 1081 Zakelijke Software → CRM 1065 | sap 207 cloudoplossingen 288 ontwikkeling 7855 vacature 9260 blog 13244 | |
| mevrouwbrilman.nl | Mevrouw Brilman | Gamification wordt genoemd als een techniek om lessen leuker te maken. | Online & Digitale Educatie → Onderwijstechnologie 216 Online & Digitale Educatie → Mediawijsheid 107 | didactiek 59 mediawijsheid 70 spelen 199 technologie 4791 | |
| bizon-events.nl | Bizon Events | Bizon Events maakt gebruik van gamification-technieken om de uitjes interactiever en speelser te maken. | Bedrijf → Bedrijfsevenementen 814 Evenementen → Uitjes 1077 | teamuitjes 51 bedrijfsuitjes 139 escape room 384 rondvaart 407 | Zuid-Holland → Leiden 7089 |
| gameevents.nl | GameEvents | GameEvents maakt gebruik van gamification-principes om de ervaringen interactiever en aantrekkelijker te maken. | Bedrijf → Bedrijfsevenementen 814 | bedrijfsuitjes 139 teambuilding 885 programma 9144 locatie 13761 evenement 42771 | |
| 1uptraining.nl | 1up training | De trainingsmethodologie van 1up training maakt gebruik van gamification om de leerervaring aantrekkelijker en motiverender te maken. | Online & Digitale Educatie → E-Learning 556 Financieel & Zakelijk → Bedrijfsonderwijs 24 | lean 163 consultancy 2665 opleiding 9334 training 22944 | |
| cornelistools.nl | Cornelistools B.V. | Cornelistools integreert gamification-technieken om interactie en betrokkenheid te verhogen in digitale applicaties. | Software Development → Applicatieontwikkeling 505 Overige Diensten → Zakelijke Services 559 | chatbot 137 data science 186 platform 3832 | |
| seriousgamemakers.nl | Serious Game Makers | Serious Game Makers maakt gebruik van gamification-elementen om kennis en gedrag meetbaar te maken. | Educatie → Leermethoden 148 Software → Game Development 17 | serious game 50 design thinking 75 concept 3273 | |
| wiskundestudio.nl | Wiskundestudio | De lesonderdelen die docenten meenemen zijn ‘gamified’, wat betekent dat ze interactief en leuk zijn. | Training & Cursussen → Nascholing 166 Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijsinhoud 212 | studiedag 44 rekenen 281 wiskunde 294 docent 2287 | |
| babsluidinga.nl | Babs Luidinga | Babs integreert gamification in haar projecten, vaak om het interactieve aspect te versterken. | Webdesign → UX Design 504 Advies → Digitale Strategie 193 | digitale ervaringen 20 gebruikersonderzoek 42 ux/ui design 60 prototype 410 design 8046 | |
| ianrobeerst.nl | Ian Robeerst | De website laat Ian’s expertise zien in het aanbrengen van spelmechanismen in diverse projecten, waardoor deze aantrekkelijker en interactiever worden. | Webdesign → UX Design 504 Televisie & Video → Video 521 | projectleiderschap 21 ux/ui design 60 filmproductie 85 virtual reality 154 | |
| jointcyberrange.nl | Joint Cyber Range | Het platform maakt gebruik van gamificatie-elementen, zoals punten en competitie, om de betrokkenheid en motivatie van studenten te vergroten. | Online & Digitale Educatie → Onderwijssoftware 127 Online & Digitale Educatie → Computeronderwijs 36 | cursusmateriaal 25 oefening 1285 samenwerking 16762 | |
| schrijfcarrousel.nl | Schrijfcarrousel | De methode combineert gamification met andere elementen om de leerervaring te verbeteren. | Educatie → Leermethoden 148 Diversen → Curriculumontwikkeling 27 | schrijftraining 36 kaartenset 36 kaart 3428 | |