Startpagina » Initiaal: h » Eerste 2 letters: he » Zoekwoord: hebreeën

69 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: hebreeën

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: hebreeënVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
bijbeltextuur.nlNiet alleen in het evangelie volgens Matteüs, ook in de brief aan de Hebreeën komen we overeenkomsten tegen tussen Mozes en Jezus en ...hebreeën vervolg, brief hebreeën, hebreeën overeenkomstgetal, mozes, jezus, parallel, lam15
hebreeen.nl…in de Joodse taal, apocalyptisch, vol metaforen en allegorieën. En dit is zeker het geval met de brief aan de Hebreeën. Want deze brief is een geweldige brief, maar ook een moeilijke brief. Het heeft veel waarheden die moeilijk te…boek hebreeën, hebreeën notendop, brief hebreeën, hebreeën brief, hebreeën goedhoofdstuk, eindtijd, gelovig, testament, joods14
evangelie-voor-elke-dag.nl…in vrede en volmaaktheid met God. Daarom is het zo belangrijk dat we in ons leven doen waartoe de Geest ons in Hebreeën 4 oproept: “Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeldmooi hebreeën, hebreeën christus, vers hebreeën, hebreeën zoon, heel hebreeënchristus, here, heere, jezus, volk9
bijbelstudiesnt.nlBijbelstudies Nieuwe Testament van Jakob van Bruggen en Henk van de Kamp. Kroongetuigen van het Evangelie, Hebreeën en Het geheim van Jezus Namenevangelie hebreeën, hebreeën geheim, brief hebreeënbijbelstudie, testament, jezus, vd, evangelie9
artios.nlHebreeën is misschien wel een van de moeilijkste boeken uit het Nieuwe Testament.bijbel, johannes, kring, romein, efeze6
online-bijbel.nlMattheüs Markus Lukas Johannes Handelingen Romeinen 1 Korintiërs 2 Korintiërs Galaten Efeziërs Filippenzen Kolossenzen 1 Tessalonicenzen 2 Tessalonicenzen 1 Timotheüs 2 Timotheüs Titus Filemon Hebreeën Jakobus 1 Petrus 2 Petrus 1 Johannes…filemon hebreeën, hebreeën jakobusbijbel, psalm, johannes, gezang, kroniek4
lamdeni.nlAfgelopen cursus in seizoen 2018-2019: De brief aan de Hebreeën; oproep tot vernieuwing - door Lion S. Erwtemanbrief hebreeën, hebreeën oproepbijbeluitleg, paulus, lion, tora, hermeneutiek4
stichtingvreugdenvrijheid.nlTerug naar Hebreeën 2: 14 – 15: Omdat nu die kinderen van vlees en bloed zijn, heeft Hij eveneens daaraan deel gehad om door de dood hem die de macht over de dood had – dat is de duivel – vernietigd, en allen te verlossen die door angst…terug hebreeën, hebreeën kindjezus, zonde, oh, nutteloos, christus3
willemouweneel.nl…& & H.P. H.P. Medema) Vaassen: Medema Medema 1982d.
44 ’Wij zien zien Jezus’: Bijbelstudies Bijbelstudies over over de de brief brief aan aan de de HebreeËn, dl. dl. 2 Vaassen: Medema Medema 1982c 1982c (ook (ook in in het het Duits).brief hebreeën, hebreeën hoornaar, hebreeën dlmedema, vaassen, ouweneel, bewerking, heerenveen3
hetevangelie.nlHet geloof van onze Heere Jezus Christus loopt als rode draad door de zn. brief aan de Hebreeën. Zijn geloof heeft geleid tot Zijn uitermate verhoogde positie en Zijn trouw vormt de basis voor het leven van de nieuwe schepping. Niet de…brief hebreeën, hebreeën gelovenchristus, israël, heere, waarheid, evangelie2
bijbelopmuziek.nl…Nahum Sefanja Zacharia Mattheüs Marcus Lucas Johannes Handelingen Romeinen 1 Corinthe 2 Corinthe Galaten Efeze Filippenzen Colossenzen 1 Thessalonicenzen 2 Timotheüs Filemon Hebreeën Jacobus 1 Petrus 2 Petrus 1 Johannes Judas Openbaringfilemon hebreeën, hebreeën jacobusbijbel, liedje, bijbeltekst, bijbelboek, bie2
vrijezending.nlHartelijk welkom en Gods rijke zegen bij het bezoeken van deze site, die ten doel heeft het verspreiden van het Evangelie van de Here Jezus Christus. "Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in der eeuwigheid." ( Hebreeën 13:8 .)…eeuwigheid hebreeën, hebreeën getuigenisprediking, william, christus, jezus, altaar2
evangelievangenade.nlIn christelijke kringen wordt nogal eens gezegd, dat je moet strijden tegen de zonde. Dit wordt dan geciteerd uit Hebreeën 12, waar staat:zonde, evangelie, christus, bijbel, genade2
kerntalent.nl“Leg die onbeschroomdheid dus niet af, u zult er ruim voor worden beloond”. (Hebreeën)boekenlijst, rouw, somberheid, healing, familieband1
bijbelse-tijdlijn.nlJezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid. Hebreeën 13:8jaartal, jeruzalem, jezus, heere, tijdlijn1
geloven-enzo.nlHet geloof is de zekerheid dat de dingen die we verwachten, ook werkelijkheid zullen worden. Het is het bewijs van de dingen die we (nog) niet zien. - Hebreeën 11:1 (BB)ding hebreeën, hebreeën bbenzo, bijbelstudie, getuigenissen, heilig, evangelisatie1
dirkvangenderen.nlHet zijn bijzondere woorden die we lezen in Hebreeën 13 over het lijden van de Heere Jezus. Woorden die ons raken, nu Goede Vrijdag en Pasen dichterbij komen. We volgen onze Heiland deze weken op Zijn lijdensweg. De kruisiging, Zijn…woord hebreeën, hebreeën heeredirk, genderen, publicist, columnist, commentaren1
cursusnt.nlDr. van de Kamp verzorgde in de serie Commentaar op het Nieuwe Testament de delen op de Bijbelboeken Hebreeën en Openbaring.bijbelboek hebreeën, hebreeën openbaringtestament, ridderkerk, apostel, evangelist, cursusmateriaal1
riaborkent.nl‘God wil bij mensen wonen’ is een kinderbijbel met aandacht voor de prachtige taal van de Bijbel. Verhalen, spreuken, brieven en psalmen staan erin. Voor kinderen onbekende boeken als Job, Prediker, Hooglied, Hebreeën en Openbaring worden…hooglied hebreeën, hebreeën openbaringborkent, psalm, ria, kerkboek, liedboek1
vanderleerdv.nlLeidend in deze weg zijn voor mij de Bijbelteksten uit 2 Timotheüs 4 en Hebreeën 2. Dankbaar voor het werk van God en Zijn goede gaven maakt het mij een dankbaar mens die met liefde Zijn Genadegaven wil doorgeven. Regelmatig ben ik als…timotheüs hebreeën, hebreeën dankbaardv, pastoraat, bijbel, boekhouder, autisme1
gelovenenzo.nlhet geloof is de zekerheid dat de dingen die we verwachten, ook werkelijkheid zullen worden. Het bewijs van de dingen die we nog niet zien (Hebreeën 11:1 – BB)ding hebreeën, hebreeën bbdiever, bijbel, evangelisch, boekhandel, boekwinkel1
hhghouten.nl…Evangelie. En als het over die rust gaat, laat de apostel een indringende waarschuwing horen aan het adres van de Hebreeën: Laat ze op hun hoede zijn, anders zal deze rust hen ontgaan! Hij schrijft zijn vermaning in het verlengde van en…adres hebreeën, hebreeën hoedekerkvoogdij, predikant, volk, kerkenraad, kerkgebouw1
markt10.nlVergeet de gastvrijheid niet, want hierdoor hebben sommigen zonder het te weten engelen onderdak geboden. (Bijbelboek Hebreeën, hoofdstuk 13, regel 1)bijbelboek hebreeën, hebreeën hoofdstukdiaconaal, hip, werker, diaconaat, inloop1
detijdlijn.nl…dief zou overvallen” (I Thessalonicenzen 5 : 4) | “Laten wij de onderlinge bijeenkomst niet nalaten, zoals het bij sommigen de gewoonte is, maar elkaar aansporen, en dat zoveel te meer als u de grote dag ziet naderen” (Hebreeën 10 : 25).bijbel, volk, wereldgeschiedenis, jezus, babel1
joyfulinhope.nl…Christus leert kennen. Zonder geloof is het onmogelijk om God vreugde te geven. Niemand van ons kan uit zichzelf aan Gods norm voldoen. We hebben een bovennatuurlijke gave nodig: de gave van geloof. Alles is door geloof. Hebreeën 11: 6bijbel, eindtijd, kritiek, aardbeving, dodelijk1
albertenmichelle.nl“Maar voor de volwassenen is er het vaste voedsel, voor hen die hun zintuigen door het gebruik ervan geoefend hebben om te kunnen onderscheiden tussen goed en kwaad.” Hebreeën 5: 14michelle, spreekbeurt, heide, toerusting, fotomateriaal1
bethtefillah.nlEen bekend voorbeeld van het principe van "omzien naar elkaar" is te vinden in het boek Hebreeën in het Nieuwe Testament, hoofdstuk 10, vers 24: "En laten wij op elkander acht geven om elkaar aan te vuren tot liefde en goede werken." Dit…boek hebreeën, hebreeën nieuwbeth, gebed, bijbels, jezus, gedragscode1
hhgkatwijk.nlIn het kerkzegel van onze gemeente treft u de volgende Bijbeltekst aan uit Hebreeën 6 vers 19a:bijbeltekst hebreeën, hebreeën verskatwijk, hhg, benjamin, kerkenraad, adullam1
gcvreugdenhil.nlMiddels deze site wil ik mijn preken en andere publicaties toegankelijk maken voor iedereen die daar belangstelling voor heeft. Ik hoop van harte dat de preken de lezer zullen stimuleren om zelf het Woord van God te onderzoeken. Wie dat…preken, vreugdenhil, johannes, colombia, heilig0
kerkboekje.nlBoekjes die kinderen in de kerk helpen mee te doen met de kerkdienst, en hen op een positieve manier stimuleren om de bijbel te lezen.kerkboek, kerkdienst, bijbel, lijdenstijd, pinksteren0
hvanveen.nl…tijd waarin mensen zich groot en sterk maken en dat vaak ten koste van anderen en ook tot nadeel van zichzelf, een heel belangrijke houding. Dat je niet jezelf beter vindt dan de ander en niet denkt het altijd beter te weten en eigen…veen, jezus, testament, lef, overdenking0
bijbel-studies.nlFocus op de Bijbel : de site van het gelijknamige tijdschrift. Verschijnt vier maal per jaar. Abonnees zijn altijd welkom. Op de site zijn oudere artikelen vrij toegankelijk.bijbel, evangelie, kloof, rechtbank, leviticus0
jc33nl.nl…vreugde put uit Gods Woord zelf. Ons geloof (geloven heeft en is altijd iets gemeenschappelijks !) in de vergevende liefde van God de Vader, zoals Hij die aan ons geopenbaard heeft in en door zijn geliefde Zoon, onze Heer en Heiland, Jezuspsalm, jezus, luther, christus, testament0
bijbelarchief.nlWij heten u van harte welkom op de website van het BijbelArchief.yarah, aanbieden, kerkgenootschap, israël, bijbelstudie0
boekhandelhazeleger.nl…Ede… Home… Aanbiedingen… Betalen en verzenden… Privacy… Contact… Winkel…brief hebreeën, hebreeën deelhardcover, paperback, boekhandel, hazeleger, bijbel0
500jaarluther.nl​De auteur en zijn gezin zijn lid van de HHK vanwege de gereformeerde visie op de doop en het genadeverbond. Zijn vrouw en hij vinden deze visie op de doop en het genadeverbond heel belangrijk omdat vanuit deze visie de welmenende…psalm hebreeënpsalm, luther, bijbel, reformatie, jesaja0
ichthusboekhandel.nlBij aktiviteiten van kerken, scholen en verenigingen zijn boekentafels een plezierig extra. Een rustpunt bij allerlei drukke ontmoetingen. Een plek waar je net nog even iets mee kan nemen. Of de plek…bijbel, roman, e-boek, dvd, johannes0
jezus-christus-is-god.nlJezus Christus, Bijbel & Bloed: Drie Eenheid, Genade & meer | Jezus Christus is Godjezus, christus, bijbel, eenheid, genade0
sidneywilson.nlSidney Wilson staat voor velen te boek als een man die de kunst verstaat om de Bijbel duidelijk uit te leggen. Veel mensen zijn door zijn diepgaande en grondige bijbelstudies geraakt. Hun leven is er door veranderd. De Bijbel is op een…sidney, wilson, bijbelstudie, jezus, hemelvaart0
hetgetrouwewoord.nlDe naam “Het Getrouwe Woord” is ontleend aan Titus 1:9. Alle gelovigen (maar opzieners, oudsten in het bijzonder) worden daar opgeroepen om vast te houden aan het getrouwe Woord van God. Dat is de gezonde leer, de leer van God, die ons…zip, bijbel, israël, christus, getrouw0
wimvanderschee.nlOm misverstanden te voorkomen: het leven is doorgegaan na het schrijven van wat je hier kunt lezen, dus het zou best kunnen dat ik ergens inmiddels anders over denk. Bovendien zijn nogal wat teksten columns: dwarse invallen die…dominee, preken, heilig, blogpost, predikant0
chariszorg.nlLaten wij ons even voorstellen. Wij zijn Willem en Marian en wij zijn tussen de 35 en 45 jaar oud. Wij wonen in een prachtige omgeving in het land van Maas en Waal in de provincie Gelderland. Hier wonen wij inmiddels al heel wat jaren…gezinshuis, rivierenland, waal, marian, jezus0
prekenarchief.nl1 Simeon Petrus, een dienstknecht en apostel van Jezus Christus, aan degenen, die even dierbaar geloof met ons verkregen hebben, door de rechtvaardigheid van onzen God en Zaligmaker, Jezus Christus; 2 Genade…passage hebreeënpreken, ds, voorganger, passage, johannes0
boekendal.nlVolg ‘t Boekendal op Facebookbijbel, psalm, dagboeken, lijdenstijd, johannes0
hervormd-elspeet.nlHome… Wijkindeling… Kinderoppas… ANBI… Beleidsplan & Plaatselijke regeling…elspeet, hervormde, jeugdvereniging, kerkdienst, ds0
vbgheerenveen.nlDeel 2 van studie van ds. Jakob Folkerts, “De Bergrede” is nu op de website en Youtubeds, heerenveen, elim, folkerts, moed0
vlichthus.nlVlichthus website. Bijbelstudiemateriaal en informatie over aanverwante onderwerpen vanuit Stichting Vlichthus.haneveld, bijbel, bijbelstudie, wereldbeeld, hol0
columnakerk.nlU kunt ze live bekijken via de volgende link: Klik hier op videostream . Ook kunt u kerkdiensten van eerdere datum terugkijken.gebed, psalm, zingen, collecte, preek0
dsrobkamermans.nlRegelmatig vind ik iets in een Bijbelgedeelte dat ik graag met anderen wil delen. Vaak kan dat in een preek. Soms in een Bijbelkring. En een enkele maal in een exegetische schets .bijbelkring hebreeënds, bijbelkring, r., kring, johannes0
wiskerkevandooren.nlDe theoloog Jelier Reinier Wiskerke (1923-1968) heeft studie gemaakt van thema’s die nog steeds in discussie zijn. Zijn echtgenote, Jannie Wiskerke-van Dooren (geboren 1920), wil met deze site wat van zijn bevindingen in herinnering…schepping hebreeënwiskerke, dooren, schepping, ambt, christus0
duifhuizenboeken.nlDuifhuizen Boeken en Muziek is een christelijke boekhandel gevestigd in het gezellige centrum van Oud-Beijerland.bijbel, wenskaart, duifhuis, psalm, kinderbijbel0
dehaanboeken.nlDe Haan Boeken en Boekhandel De Nijstad. Christelijke boekhandel in Staphorst en Genemuiden. Bijbels, wenskaarten, boeken, cadeauartikelenbijbel, haan, dagboeken, theologie, roman0
internetkerkdienst.nlDs. Th.J. Havinga, Hebreeën 12 : 1, 2, Haren… ds. S.M. Alserda, 1 Petrus 1: 22…havinga hebreeën, hebreeën harends, doopdienst, zuidwolde, th., havinga0
levendwoordgemeentehaarlem.nlWant het woord van God is levend en vol van kracht. Het is scherper dan een tweesnijdend zwaard, het dringt zo diep door dat het alles in ons van elkaar lossnijdt, zelfs onze diepste gedachten en verlangens. Daardoor wordt duidelijk wie…pastoraat, preken, levend, jezus, samenkomst0
opkijken.nlvan Christus… Hofstad Catechismus… Met de Bijbel aan de slag… Kinderwerk…bijbel, catechismus, catechese, christus, hofstad0
boekhandelritmeester.nl…Winkelwagen 0 artikelen… Bijbels en Kerkboeken… Statenvertaling…bijbel, micro, psalm, koren, gospel0
jaapfijnvandraat.nl…zijn leven regelmatig artikelen en Bijbelstudies. In de loop van de tijd schreef hij vele publicaties, artikelen, brochures en boeken. Deze site bevat een deel hiervan en daarnaast ook unieke publicaties die niet eerder op papier zijn…jaap, bijbelstudie, bijbel, bibliografie, mattheüs0
adventkerkapeldoorn.nlWelkom op de website van de Adventkerk Apeldoorn. Wij zijn een gemeente binnen het wereldwijde kerkgenootschap der Zevende-dags Adventisten. Lees op onze site meer over wat we geloven, hoe je onze dienst(en) kunt volgen en in contact kunt…adventkerk, sabbat, adventist, zevende-dags, kerkgenootschap0
hervormdwaarder.nlWat is de kerk precies? Wie horen er bij de kerk? Waarom is het zo’n voorrecht bij de kerk te horen? Kunnen er redenen zijn de kerk te verlaten? Mogen we zelf een gemeente beginnen? Of juist niet? Over de kerk leven veel vragen…waarder, hervormen, johannes, kerkdienst, heilig0
vertaalbijbel.nl…besproken; tenslotte wordt daarin verwezen naar de NEDERLANDSE WOORDENLIJST , waarin vele ongebruikelijke Nederlandse woorden kort worden toegelicht vanuit het Hebreeuws en het Grieks. Sommige bijbelboeken of delen daarvan zijn uitgelegd.brief hebreeëngrieks, hebreeuws, verantwoording, woordenlijst, johannes0
zokunjetookzien.nlMaar het is niet altijd zo’n feest. Helaas gaat autisme ook vaak samen met een grotere psychische kwetsbaarheid. Zo maakt 20% van de mensen ooit in zijn of haar leven een depressie door, maar bij mensen met autisme ligt dat percentage…opwekking hebreeënautisme, auti, bianca, wolk, hoera0
hetboekpunt.nl…Kinderbijbel… Kinderbijbels 0-2 jaar… Kinderbijbels 2-4 jaar…bijbel, kinderbijbel, psalm, puzzel, theologie0
groeieningeloof.nlEen serie van 4 Bijbelstudies over de hoogten van het geloof Gehouden in Dinxperlo 2024 Spreker: Dato Steenhuisbijbelstudie, steenhuis, groeien, jacques, brunt0
3gkhengelo.nlAlle kerkdiensten van NCGK Hengelo worden gehouden in de Kristalkerk, maar zijn ook online te volgen.zingen, morgenster, kerkdienst, kinderwerk, catechisatie0
jair-bijbelstudies.nlDeze website is bedoeld om samen Gods Woord te onderzoeken. We bestuderen de wekelijkse Torahstudies, zoals die vanouds in Israël aan de orde kwamen.psalm, antichrist, israël, jaïr, bijbel0
ajmolenaar.nlKun je het meevoelen? Kijk, en dát is nu het gevoel dat bij Pasen hoort. Pasen, het grootste van alle christelijke feesten. Niet voor niets zingen we zoveel vandaag. Want Pasen is leven, is nieuw begin, is zingen! Pasen is: het komt goed…preek, columns, markus, preken, jezus0
schriftstudie.nl…21… Ruth 4… 2Koningen 25… 1Kronieken 29… 2Kronieken 36… Ezra 10…kroniek, bijbel, kerkboek, testament, exodus0
gezondewoorden.nlWie het eerste gedeelte van 2 Korinthe 1 leest, valt meteen op dat Paulus een aantal woorden vaak gebruikt. In de eerste plaats is dit (in de NBG en Statenvertaling) het woord vertroosting (parakaleo, G3870 en G3874). Het komt maar liefst…jozua, korinthe, christus, jericho, paulus0
uitgeverijdaniel.nlUitgeverij Daniël uit Zwolle is uw vertrouwde adres voor Bijbels, kinderbijbels, studieboeken, christelijke boeken en nieuwe boeken.brief hebreeën, hebreeën rotsvastbijbel, daniël, toepassen, uitgeverij, dl0