Startpagina » Initiaal: v » Eerste 2 letters: vo » Zoekwoord: voorzienigheid

51 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: voorzienigheid

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: voorzienigheidVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
devoorzienigheidsteenwijkerwold.nlWelkom bij Stichting 'Monument de Voorzienigheid' Steenwijkerwold. In 1893 komt de eigenwijze pastoor Christiaan Muiteman op het idee om in het dorp Steenwijkerwold een toevluchtsoord voor oude lieden en hulpbehoevende kinderen te stichten.monument voorzienigheid, voorzienigheid steenwijkerwold, band voorzienigheid, voorzienigheid interview, voorzienigheid stichtingsteenwijkerwold, wandelroute, christiaan, eigenwijze, lieden24
devoorzienigheid.nlWelkom op de website van de Zusters van “De Voorzienigheid”, die gaat over ons leven zoals dat was én zoals het nu is. Als gemeenschap van vrouwen verbinden we innerlijk leven met een levenshouding, waarin zorgdragen voor anderen centraal…zuster voorzienigheid, voorzienigheid levenzuster, solidariteit, vorming, levenshouding, mededogen18
zusters-goddelijke-voorzienigheid.nlDe Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid hebben in november 2015 afscheid genomen van het laatste klooster van de Nederlandse communiteit. Een ongelofelijk werk werd door deze zusters op talloze plaatsen verricht. Zij hebben gewerkt in…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid novemberzuster, goddelijk, thuissituatie, roeping, intrede17
damiaanhelmond.nlIn het westelijk deel van Helmond hebben we drie Rooms Katholieke kerken: Sint Lucia (Mierlo-Hout) Sint Trudo (Stiphout) en Goddelijke Voorzienigheid (Helmond-West). Het zijn kerken die onderdeel uitmaken van de Damiaanparochie. Ieder met…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid sint, voorzienigheid helmond-westbegraafplaats, damiaan, parochie, viering, heilig4
rob-vanooijen.nlDat de eeuwige Vader van onzen Heere Jezus Christus, die hemel enaarde, met al wat er in is, uit niet geschapen heeft , die ook door zijn eeuwigen raad en voorzienigheid ze nog onderhoudt en regeert , om zijns ZoonsChristus' wil mijn God…raad voorzienigheid, voorzienigheid zijns, voorzienigheid godchristus, heilig, zonde, alzo, heere3
zda-almelo.nl…gemeenschap te hebben met hem in gebed, ons te voeden met zijn woord, te mediteren over dit woord en over zijn voorzienigheid, te zingen tot zijn eer, samen te komen om hem te eren, en deel te hebben aan de zendingsopdracht van de kerk…woord voorzienigheid, voorzienigheid eerscouting, uniform, bijbel, geloofspunten, engel2
pastorwaltherburgering.nlOp een bepaalde manier kan rouwen ook betekenen dat je je durft toe te vertrouwen aan de voorzienigheid, het lot of God – net hoe jouw levensbeschouwing zich heeft gevormd. Het besef niet álles in eigen hand te hebben, kan troost bieden…manier voorzienigheid, voorzienigheid lot, koker voorzienigheid, voorzienigheid meejezus, katholiek, pastor, westland, gelovig2
historie-oirlo.nlIn 1959 vertrokken de Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid uit Oirlo. In de oude jongensschool kwamen twee lokalen voor de kleuters en een gymzaal. De meisjesschool werd een gemengd lagere school.goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid intrek, voorzienigheid oirlooirlo, ald, venray, archeologisch, ijzertijd2
boekhandelspijkerman.nl…1925 tot 1932, de eerste jaren van Mussolini als Duce: de jaren waarin de democratie verdween. M. De man van de voorzienigheid is het tweede deel in Scurati’s serie over Mussolini en het vervolg op het succesvolle M. De zoon van de eeuw.man voorzienigheid, voorzienigheid antonio, voorzienigheid tweeroman, spijkerman, paperback, boekhandel, hardcover2
npvzorg.nlDe vernieuwde NPV-brochure ‘Wel of niet vaccineren? Voorzienigheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid’ biedt u handvatten om na te denken over het thema vaccinatie. We zetten de belangrijkste argumenten rondom vaccinatie voor u op een…npv-brochure voorzienigheid, voorzienigheid vertrouwen, woord voorzienigheid, voorzienigheid verantwoordelijkheidnpv, levenseinde, thuishulp, dna, vrijwillig2
kloostertuinopveld.nlNu de laatste twee Zusters van de Voorzienigheid het klooster in de zomer van 2018 hebben verlaten, heerst er enige onduidelijkheid over de toekomstige status van Kloostertuin Opveld. Mede om die reden hebben buurtbewoners zich de…zuster voorzienigheid, voorzienigheid maastricht, voorzienigheid kloosterkloostertuin, zuster, parkbos, paasvuur, menig2
doarproatlub.nlIk heb me al eerder verbaasd over het feit dat christelijke mensen zich zo makkelijk laten meeslepen door deze hype en helemaal de Reformatorische afdeling op Urk. Gelukkig laten die in de kerken zien dat ze nog enig vertrouwen op God en…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid groot, god voorzienigheid, voorzienigheid pieterurk, urker, trump, elite, vaccin2
christelijke-citaten.nl…Rechtvaardigheid Reformatie Schijn en zijn Stille tijd Strijd Verantwoordelijkheid Verborgen omgang Verloren gaan Verlossing Voorbeelden Voorzienigheid Vreemdelingschap Wereld Zaligmakend geloof Zelfreflectie Zelfverloochening Zoeken Zondevoorbeeld voorzienigheid, voorzienigheid vreemdelingschapcitaten, denker, uittreksel, christus, genade2
horarium.nlFijn dat we jou hebben mogen leren kennen en dat de voorzienigheid erop toegezien heeft dat jij ons hebt bijgestaan en geholpen. Je bent een bijzonder mens, dank je wel.fijn voorzienigheid, voorzienigheid erophenri, gool, oosterhout, begrafenisonderneming, crematie2
debornemannen.nlWe ervaren enorm Gods bescherming en Zijn voorzienigheid. Hij is altijd trouw en gaat voor ons uit!bescherming voorzienigheid, voorzienigheid trouwgezichtsverzorging, veiling, zambia, borneman, bries1
abdijuden.nlDe Zusters Birgittinessen in Abdij Maria Refugie leiden een zuiver contemplatief leven. We vertrouwen op de Goddelijke Voorzienigheid. Voor ons levensonderhoud en voor het onderhoud van het klooster zijn wij mede afhankelijk van…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid levensonderhoududen, abdij, zuster, krona, spiritualiteit1
hexkat.nlhotel in een 17e eeuws gebouw vlak achter de kathedraal dat dienst deed als klooster voor de Zusters van de Voorzienigheid..hildegard, bingen, klooster, middeleeuwen, von1
fritsdelange.nlOoit moesten we alles nemen zoals het kwam. De Voorzienigheid of het lot bedeelde ons iets toe. De laatste twee eeuwen benadrukten we onze eigen autonomie en dachten we dat wijzelf de wereld wel konden managen. Nu leven we met een…frits, ouderdom, spiritualiteit, column, theologie1
elsgulpen.nlGeschiedenis van de Dochters van de Goddelijke Voorzienigheid van Créhen in Nederland (1903-heden)goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid créhenels, gulpen, brunssum, lesmateriaal, omslag1
lilliput-anta.nl…om een eensgezinde wereldwijde aanpak, maar vooralsnog leek het erop dat ieder land met oogkleppen op haar eigenbelang volgde en het gemeenschappelijk belang overliet aan de voorzienigheid. En dat voorspelde weinig goeds voor de toekomst.belang voorzienigheid, voorzienigheid goedstef, verliezen, hoofdstuk, citaat, schat1
kortbegrip.nlDat de eeuwige Vader van onze Heere Jezus Christus, Die hemel en aarde uit niet geschapen heeft, en nog door Zijn voorzienigheid onderhoudt, om Zijns Zoons Christus’ wil, ook mijn God en mijn Vader is.aarde voorzienigheid, voorzienigheid zijnskb, hc, ngb, christus, heilig1
deblinkendemorgenster.nl‘Zielen die in Christus zijn, worden door de Morgenster zó beschenen, dat al Gods voorzienigheid, het zij zoet of zuur, hun zielen rijpt voor de eeuwige heerlijkheid’- C.H. Spurgeongod voorzienigheid, voorzienigheid zoetmorgenster, christus, heere, toevoegen, vertel1
liefdevollewereld.nlJe zult merken dat liefde, voorzienigheid en kracht naar je toe zal stromen en je zal helpen. Er is genoeg, meer dan genoeg voor iedereen. Wijsheid, kennis, voorzieningen, hulp en alles wat je nodig hebt zal op je pad komen als jij stapt…liefde voorzienigheid, voorzienigheid krachtspiritualiteit, seksualiteit, e-boek, parallel, kleinkind1
vkk.nlO God, Wiens heilige voorzienigheid alles ordent, zowel in de hemel als op de aarde, geef dat wij zoveel onderscheidingsvermogen mogen ontwikkelen, dat wij alles vermijden wat de ziel kan schaden, en slechts datgene zoeken, wat ons de…heilig voorzienigheid, voorzienigheid zowelh., eucharistie, heilig, epiloog, katholiek1
deblauwesjamaan.nlOnze natuur die wij delen met het rijk van dieren, planten en mineralen heeft ons veel te bieden, zo niet alles. Omdat wij zelf onderdeel van haar uitmaken is Moeder Aarde niet alleen een voorzienigheid voor onze dagelijkse behoeften…aarde voorzienigheid, voorzienigheid dagelijkssjamaan, healing, hoofdstuk, pfaff, astraal1
rkpastoraatsurinamers.nl…te dienen op elke wijze en met alle middelen die de liefde van Christus ons ingeeft. Wij vertrouwen op Gods liefdevolle voorzienigheid bij al onze beslissingen en bij ons moedig antwoord op de tekenen van deze tijd, altijd en overal’.liefdevol voorzienigheid, voorzienigheid beslissingrk, pastoraat, surinamer, katholiek, rooms1
kippenmoord.nlOmdat Toeval Toeval niet niet bestaat bestaat was was het het de de Voorzienigheid Voorzienigheid die die het het team team naar naar een een gasthof gasthof in in het het Oderstadje Oderstadje Gartz Gartz bracht bracht en en in in…toeval voorzienigheid, voorzienigheid teamspotvogel, vogelgriep, leo, groetjes, voorwoord1
toneelgroepmorgana.nlStudenten, van de R.K. Pedagogische Academie De Voorzienigheid in Amsterdam, waaronder de later bekende Zaanse theater persoonlijkheid Leo van Herk, richten op 1 december 1969 de toneelvereniging Havomorgana op. Na korte tijd in Amsterdam…academie voorzienigheid, voorzienigheid amsterdammorgana, toneelgroep, ado, kaasfabriek, scene1
rk-engelenwerk.nlWie is de Heilige Jozef? Wie is deze unieke man, die tot bruidegom van de H. Maagd Maria en tot Hoofd van de Heilige Familie werd uitgekozen? Deze vraag willen wij beantwoorden, doordat wij over de beproeving nadenken die de Goddelijke…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid beginengel, priester, h., jozef, heilig1
militia-immaculatae.nl…proberen hen hierin na te volgen: laten we doen wat we kunnen en de rest moeten we overlaten aan de goddelijke Voorzienigheid. Terwijl de grote mysteries van onze redding in de eenzaamheid van Nazareth werden voorbereid, had de almachtigegoddelijk voorzienigheid, voorzienigheid groot, almachtige voorzienigheid, voorzienigheid godkolbe, maximiliaan, ridder, maagd, medaille1
bethabara-gemeente.nl'Zielen die in Christus zijn, worden door de Morgenster zó beschenen, dat al Gods voorzienigheid, het zij zoet of zuur, hun zielen rijpt voor de eeuwige heerlijkheid’- C.H. Spurgeon'god voorzienigheid, voorzienigheid zoetalblasserdam, malawi, morgenster, christus, heerlijkheid1
bastiaansondervan.nlEn vergeef me deze uitweiding, want ik wil Lviv hier niet neerzetten als bolwerk van radicalen waar je maar beter uit de buurt blijft. Je kunt de opstand niet reduceren tot de speeltuin van een paar gevaarlijke gekken; net zomin kun je…bastiaan, sondervan, schrijfsels, oekraïne, verering0
gerritveldman.nlChristus is Gods ultieme openbaring. Hoe kun je dan beweren dat Christus wat betreft de verhouding tussen mannen en vrouwen onderdelen van Gods wil heeft achtergehouden omdat de mensen in zijn tijd daar nog niet aan toe waren?god voorzienigheid, voorzienigheid pdf, voorzienigheid e-bookveldman, gerrit, bach, sebastian, johann0
vantilt.nlUitgeverij Vantilt geeft boeken uit over cultuur, geschiedenis, literatuur en filosofie.uitgeverij, vriendschap, literatuur, katholiek, socratesbeker0
wimvanderschee.nlOm misverstanden te voorkomen: het leven is doorgegaan na het schrijven van wat je hier kunt lezen, dus het zou best kunnen dat ik ergens inmiddels anders over denk. Bovendien zijn nogal wat teksten columns: dwarse invallen die…dominee, preken, heilig, blogpost, predikant0
janengelen.nlVoor mij is het zeker dat het Johannes-evangelie een door en door Joodse tekst is, geschreven voor mensen in een overwegend Joods denkende, aanvoelende wereld. De vraag is dan: wat wil de Jood Johannes met de ondergang van zijn vertrouwd…johannes, inleiding, bijbels, evangelie, joods0
jc33nl.nl…vreugde put uit Gods Woord zelf. Ons geloof (geloven heeft en is altijd iets gemeenschappelijks !) in de vergevende liefde van God de Vader, zoals Hij die aan ons geopenbaard heeft in en door zijn geliefde Zoon, onze Heer en Heiland, Jezuskwaad voorzienigheid, voorzienigheid godpsalm, jezus, luther, christus, testament0
verborgenheden.nl…maken en daarin door velen geloofd en nagevolgd worden. En als dat Christus aangedaan is, dan moet het de gelovige vandaag niet verbazen als het hem ook overkomt en aangedaan wordt. Integendeel, als het ons niét aangedaan wordt, dan…artikel voorzienigheid, voorzienigheid godchristus, johannes, jezus, barmhartigheid, confrontatie0
eenmaansikkelaandedaghemel.nlBericht 2, regel 7. Vergelijk Hadewijch, visioen 9. Een oerversie van dit bericht is ooit gepubliceerd in het tijdschrift Yang , aflevering 144, jubileumnummer 1989-1990. Ook de berichten 1, 10, 14 en 40 stammen uit die jaren, maar werden…vrede, indiaan, engel, hemel, lam0
abcvanhetgeloof.nlGeloof is een gave van God, die Hij door de Heilige Geest in je hart werkt. Een vast vertrouwen in Gods genadige ontferming door het offer van Jezus Christus, ook voor jou.abc, christus, jezus, heere, avondmaal0
koeenkalf.nlDe naam KOE EN KALF (kortweg KEK ) verbindt het verleden van de brouwer als veehouder met de twee zwerfkeien in de buurt van Baars, die in de volksmond Koe en Kalf heten. Op die plaats zou in de Germaanse tijd recht zijn gesproken, al…koe, kalf, baar, steengoed, brouwerij0
stichtingbehoudfranseklooster.nl…het Franse Klooster), het faciliteren van de ondersteuning van orgeleducatie (orgellessen) voor de jeugd, het organiseren van (orgel)concerten rondom het continuo-orgel en de activiteiten die de stichting onderneemt voor het behoud van hetknipsel, klooster, orgel, videofilm, kapel0
parochieheugem.nlWelkom, bij de website van de parochie van de Heilige Michaël – Heugem Randwyck.parochie, michaël, heugem, heilig, viering0
stichtingjandijker.nl…over monumentale en kerkelijke kunst. Ook geeft deze site informatie over behoud van monumentale kunst, de technieken waarmee Dijker werkte en waar u de kunst van Dijker kunt zien. De website wordt voortdurend vernieuwd. Heeft u…goddelijk voorzienigheid, voorzienigheid bergdijker, glaskunst, oeuvre, wandkunst, kerkelijk0
fantasywereld.nlSchrijf je in voor de FantasyWereld nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws en onze winactiescrowdfunding, cobben, davey, tv-serie, sciencefiction0
pax-christi.nlde wijk Delfshaven, de parochie Sint-Antonius Abt in de wijk Bospolder en Tussendijken, de parochie H. Nicolaas in Spangen en de parochie Heilig Hart in de Oud-Mathenesse en Witte Dorp. De kerkgebouwen zijn in de loop van de jaren gesloten.vaderlijk voorzienigheidpax, christi, parochie, parochianen, h.0
vragennaardeweg.nlVragen naar De Weg was jaren lang een rubriek gepresenteerd door Ds. J.H. Velema, namens de EO, die uitgezonden werd via de radio op de zaterdagmorgen. Ons enige doel hierbij is, dat ook na het overlijden van ds. J.H. Velema deze…jezus, bijbel, hg, zonde, satan0
theofilus.nlGerrit Veldman – 1 & 2 Timotheüs, Titus, Filemon vers voor vers vertaald en verklaardcalvijn, johannes, uitgeverij, veldman, gerrit0
dedeurveendam.nlVEENDAM – November 2019 heeft evangeliegemeente ‘De Deur’ een nieuwe kerk in Veendam geopend. De aftrap vond plaats onder de noemer ’Een nieuw begin’.waarvan voorzienigheid, voorzienigheid godveendam, kerkdienst, bijbel, josua, evangelie0
johnvanzuijlen.nlJohn van Zuijlen (1951) is historicus en onderzoeker. Hij komt uit Noord-Brabant en woont in de Achterhoek. Hij schrijft voor het Brabants Dagblad. John van Zuijlen werkte in het Museum Jan Cunen, was directeur van het Limburgs…columns, zuijlen, havo, rubriek, getuigen0
marcelharmsen.nlMarcel Harmsen speelt behalve zijn wijncabaret ook zijn solo Het is een gave dat bestaat uit goeie liedjes, fijne conférences, maffe gedichten en originele inkijkjes.harmsen, cabaret, wrap-up, liedje, izak0