Startpagina » Initiaal: z » Eerste 2 letters: za » Zoekwoord: zaligmaker

27 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: zaligmaker

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: zaligmakerVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
rob-vanooijen.nlNeen zij; maar zij verloochenen met de daad den enigen Heiland en Zaligmaker Jezus, ofschoon zij met den mond in Hem roemen ; want van twee Jezus moet geen volkomen Zaligmaker zijn, die dezen Zaligmaker met waar geloof aannemen, moeten…enigen zaligmaker, zaligmaker jezus, heiland zaligmaker, volkomen zaligmaker, zaligmaker gelovenchristus, heilig, zonde, alzo, heere4
evangelie-voor-elke-dag.nlweten. Zoals we daarover o.a. lezen in Filippenzen 3: “Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus, Die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het gelijkvormig…verlosser zaligmaker, zaligmaker goed, heden zaligmaker, zaligmaker stad, waaruit zaligmakerchristus, here, heere, jezus, volk3
prekenarchief.nl1 Simeon Petrus, een dienstknecht en apostel van Jezus Christus, aan degenen, die even dierbaar geloof met ons verkregen hebben, door de rechtvaardigheid van onzen God en Zaligmaker, Jezus Christus; 2 Genade…god zaligmaker, zaligmaker jezus, simeon zaligmakerpreken, ds, voorganger, passage, johannes3
betheldenbosch.nlVanuit deze achtergrond wordt de gemeente als geheel en ieder gemeentelid persoonlijk opgeroepen in belijdenis van schuld de toevlucht te nemen tot de enige Zaligmaker. Door het werk van de Heilige Geest worden zondaren tot echte…christus zaligmaker, zaligmaker redder, toevlucht zaligmaker, zaligmaker werk, zaligmaker strafbethel, kerkdienst, heere, straf, zonde2
hersteldhervormdpoederoijen.nlVanuit deze achtergrond wordt de gemeente als geheel en ieder gemeentelid persoonlijk opgeroepen in belijdenis van schuld de toevlucht te nemen tot de enige Zaligmaker. Door het werk van de Heilige Geest worden zondaren tot echte…christus zaligmaker, zaligmaker redder, toevlucht zaligmaker, zaligmaker werk, zaligmaker strafpoederoijen, hemel, eva, adam, heilig2
zda-almelo.nl…in vrede en vreugde, verzekerd van zijn liefde. De heilige Geest leeft nu in ons en geeft ons kracht. In onze voortdurende toewijding aan Jezus als onze Zaligmaker en Heer zijn wij bevrijd van de last van onze daden in het verleden.jezus zaligmaker, zaligmaker heerscouting, uniform, bijbel, geloofspunten, engel2
cgkouderkerk.nlNee. Door dat te doen verloochenen zij de enige Zaligmaker Jezus, hoewel zij Hem met de mond roemen. Want één van tweeën: of Jezus is geen volkomen Zaligmaker, of zij die deze Zaligmaker met een oprecht geloof aannemen, moeten alles in…nee zaligmaker, zaligmaker jezus, volkomen zaligmaker, zaligmaker oprechtkerkdienst, elimkerk, ouderkerk, gereformeerde, amstel2
hhgnieuwleusen.nl…tot blijdschap zijn, dan is het toch wel op deze dag, waarop wij de gedachtenis vieren van de opstanding van de Zaligmaker van zondaren. Van die dag mag worden getuigd: “Dit is de dag, de roem der dagen.” De roem der dagen, omdat er een…opstanding zaligmaker, zaligmaker zondaarnieuwleusen, hhg, hervormde, rehoboth, daniël1
abcvanhetgeloof.nlDankbaarheid is blij zijn met wat je ontvangt. Als de Heere Jezus Zich bekendmaakt als Zaligmaker, geeft dat diepe dankbaarheid.jezus zaligmaker, zaligmaker diepabc, christus, jezus, heere, avondmaal1
hervormdnieuwerteraa.nlAls we Jezus Christus mogen vinden en liefhebben, als we gevonden zijn door Hem, de Redder, Zaligmaker van de wereld, dan zal het ons ook om Zijn verheerlijking gaan.redder zaligmaker, zaligmaker wereldnieuwer, hervormen, kerkenraad, kerkrentmeesters, diaconie1
turrisdavidica.nlVoor Hij sterven ging, heeft Deze Liefdevolle Zaligmaker door de instelling van het H. Sacrament uw hart tot laatste rustplaats gekozen en Zijn Heilig in het Kleed der onsterfelijkheid gehuld Lichaam, voor u bestemd. Het u te laten…liefdevol zaligmaker, zaligmaker instellingtoren, wederkomst, citaten, hofke, zegening1
dispuutorion.nlBlauw staat voor de relatie met onze Zaligmaker Jezus Christus en het verlangen om Zijn goede nieuws naar anderen uit te dragen.relatie zaligmaker, zaligmaker jezusorion, primus, inter, mammoet, vriendschap1
jezuskomtspoedig.nlTerwijl wij verwachten de zalige hoop en verschijning van de heerlijkheid van de grote God en onze Zaligmaker, Jezus Christus.god zaligmaker, zaligmaker jezusjezus, openbaring, heere, christus, beest1
keerterug.nl…had ik geen besef wat zonden eigenlijk zijn en waarom dat een probleem zou zijn. Het is een wonder dat Jezus als Zaligmaker naar deze wereld wilde komen en er in en door hem redding is en je Hem persoonlijk als Zaligmaker kunt leren…jezus zaligmaker, zaligmaker wereld, persoonlijk zaligmaker, zaligmaker daarbijschepping, dom, abonneer, hoezo, evolutie1
genade-en-waarheid.nlGods wil voor u en mij lezen wij in I Timotheus 2:3,4: "Want dat is goed en aangenaam voor God, onze Zaligmaker; Die wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen"god zaligmaker, zaligmaker mensechristus, apostel, waarheid, paulus, genade1
idb-hiambacht.nlDe activiteiten van het IDB zijn gericht op het helpen van mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Als plaatselijke kerken wensen we het gebod van onze Zaligmaker, de Heere Jezus Christus, om onze naaste lief te hebben als…gebod zaligmaker, zaligmaker heereidb, wmo, voedselbank, hip, beraad1
rovereniging.nlRutte bracht geen 'blijde boodschap', zei hij tijdens de persconferentie. Gerdien Lassche geeft in de uitzending van Family7 aan dat ouders en scholen kinderen met kerst juist wel een blijde boodschap kunnen vertellen, namelijk de…rov, reformatorisch, gerdien, lassche, oudervereniging1
leobesouw.nl…begeerlijkheid; om ingetogen, rechtschapen, godvruchtig in deze wereld te leven; terwijl wij met verlangen uitzien naar de zaligheid, die wij verwachten bij het glorievol verschijnen van onze grote God en Zaligmaker, Jezus Christus”.god zaligmaker, zaligmaker jezusleo, jacob, besouw, margreet, hemel1
gergemnbl.nlWaar het licht wordt, verdwijnt de duisternis. Waar Jezus, de Zaligmaker, verschijnt, moet alles verdwijnen wat het daglicht niet kan verdragen (de zonde).jezus zaligmaker, zaligmaker daglichtbijbel, kandelaar, nieuw-beijerland, gereformeerde, kerkdienst1
cgkbennekom.nlWij vormen een hechte gemeenschap van ongeveer 500 leden. Met elkaar willen wij opgebouwd worden in het geloof in de Heere Jezus Christus als Verlosser en Zaligmaker, en de liefde van God delen met andere mensen.verlosser zaligmaker, zaligmaker liefdebennekom, gereformeerde, bijbelkring, ds, kerkenraad1
blauwkapel-groenekan.nlOndertussen belijden wij Jezus niet slechts als ons grote Voorbeeld, maar als onze enige Zaligmaker, Die, door Zijn offer aan het kruishout op Golgotha, verzoening heeft aangebracht door voldoening. Hij is onze eeuwige Koning!voorbeeld zaligmaker, zaligmaker offerkerkbode, huisgemeente, kerkblad, ds, prop1
hervormdjeugdwerk.nlOns doel is dat door onze werkzaamheden kinderen en jongeren (door de kracht van de Heilige Geest) worden gebracht aan de voeten van Christus, zodat zij de Heere Jezus mogen (leren) kennen als Verlosser en Zaligmaker. Ons werk is veelal…verlosser zaligmaker, zaligmaker werkjeugdwerk, toerusting, popup, jongerenorganisatie, hervormen1
groeieningeloof.nlDe stichting erkent alleen Jezus Christus als de door God gezonden Verlosser en Zaligmaker en de enige weg tot behoud.verlosser zaligmaker, zaligmaker behoudbijbelstudie, steenhuis, groeien, jacques, brunt1
kortbegrip.nlVraag 21: Als gij belijdt te geloven in God de Vader, en de Zoon en de Heilige Geest, bedoelt gij daarmee drie Goden?jezus zaligmakerkb, hc, ngb, christus, heilig0
psalmenvooru.nlvoor mij deed HIJ voor hem voor haar voor wie HEM gelooft en diep ontzag voor HEM heeftheiland zaligmakerjezus, here, ontzag, wijs, zonde0
bijbelgemeentedabar.nl​Welkom op de website van 'Bijbelgemeente Dabar' in Oudewater. Het woord 'Dabar' betekent: 'woord' of 'daad'. Wij zijn een Evangelische Gemeente die de Bijbel als het onfeilbare Woord van God beschouwt en aanvaardt. Als gemeente willen…dabar, gemeentedag, bijbelstudie, samenkomst, kiezel0
kerstgeschiedenis.nlWebsite over de werkelijke gebeurtenissen in het kerstverhaal. Misverstanden worden opgehelderd. De geboorte van Jezus is een historisch feit. Waarom is Jezus eigenlijk geboren?jezus, jozef, misverstand, lukas, kerstverhaal0