Startpagina » Initiaal: e » Eerste 2 letters: ez » Zoekwoord: ezechiël

70 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: ezechiël

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: ezechiëlVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
christos.nlEen fragment uit het bijbelboek Ezechiël uit het Griekstalige Oude Testament (de LXX). Het beschrijft een mythisch wezen en een koninkrijk en vertoond een paralel met de parabel van de Ontuchtpleegster en de Draak die in de Onthulling van…herder ezechiël, ezechiël rahlfs, profeet ezechiël, ezechiël waarbij, tandvlees ezechiëljoanne, christos, lukas, parabel, grieks16
evangelie-voor-elke-dag.nlMoeten we dan gaan twijfelen en of heel erg tobberig en somber worden? Gelukkig niet! Want ondanks onze zonden, ondanks de duivel is de HERE er en Hij werkt reddend in alle omstandigheden. Dat lezen we ook in Ezechiël 9. Het staat er in…omstandighed ezechiël, ezechiël tijd, heere ezechiël, ezechiël onafhankelijk, boek ezechiëlchristus, here, heere, jezus, volk7
vissersvanefraim.nlDus ook onnoemlijk veel nakomelingen van de door de wereld, verloren gewaande 10 stammen van Israël. Maar die verloren gewaande nakomelingen zullen allemaal verzameld worden uit de volken. God zegt het zelf in Ezechiël 39: 28 en 29, dat…god ezechiël, ezechiël allemaal, genesis ezechiël, ezechiël versstam, israël, volk, jezus, jood6
online-bijbel.nlGenesis Exodus Leviticus Numeri Deuteronomium Jozua Richteren Ruth 1 Samuël 2 Samuël 1 Koningen 2 Koningen 1 Kronieken 2 Kronieken Ezra Nehemia Esther Job Psalmen Spreuken Prediker Hooglied Jesaja Jeremia Klaagliederen Ezechiël Daniël…klaaglied ezechiël, ezechiël daniëlbijbel, psalm, johannes, gezang, kroniek4
societashebraica.nlMet het tweede deel van het commentaar van dr. A. Jobsen op het boek Ezechiël (het eerste deel verscheen in 2014) maakt de serie Verklaring van de Hebreeuwse Bijbel een doorstart. In de jaren '90 begon zij bij Callenbach. Die uitgeverij…jobsen ezechiël, ezechiël deel, boek ezechiëlamsterdams, cahier, bijbel, hebreeuws, vertaalproject4
regenboogkerkhilversum.nlJezus betrekt de tekst van Ezechiël op zichzelf wanneer hij zegt ‘Ik ben de goede Herder’.tekst ezechiël, ezechiël goedinloophuis, wording, evensong, rituals, cantate3
monshouwerstichting.nlVertaling van Ezechiël 34,1-10 door Wout van der Spek voor 4e van Pasen, 2023-2024 (B-jaar)vertaling ezechiël, ezechiël woutbijbel, dirk, leesrooster, leerstoel, doneren3
evangelische-tv.nlOude Testament Abraham Ezechiël De 4 evangeliën Romeinen brief 2 Korinthiërs Brieven (Nieuwe Testament)abraham ezechiël, ezechiël evangeliejezus, heilig, gebed, christus, kor3
vgk-assen.nlNaar aanleiding van het bestuderen van het Bijbelboek Ezechiël op de damesbijbelkring van de kerk maakte dr. van Harten – Tip onderstaande notities bij de hoofdstukken 40 t/m 48. Ezechiël was priester; hij kende de tempel en de…notitie ezechiël, bijbelboek ezechiël, ezechiël damesbijbelkring, hoofdstukken ezechiël, ezechiël priesteroase, vgk, gereformeerde, kerkdienst, testament3
hetevangelievanhetkoninkrijk.nlDe discussie over Ezechiël 37, 38…. Al enige tijd hoor ik vanuit verschillende hoeken dat Ezechiël 38(Gog en de Magog)discussie ezechiël, ezechiël tijd, hoek ezechiël, ezechiël magogmatthijs, bijbelstudie, koninkrijk, evangelie, israël3
grotekerkoostzaan.nl…en priesters worden ook wel herder genoemd maar meestal impliciet en dan vaak in negatieve zin. Zoals we in Ezechiël hebben gelezen dat God betere herders zal aanstellen, omdat de eerdere herders niet goed voor de kudde zorgden…johannes ezechiël, ezechiël augustus, zin ezechiël, ezechiël god, gewin ezechiëloostzaan, kerkdienst, sjaak, ds, herder3
gebr-e-en-m-cohen.nlVictor Hugo's Bug Jargal (1835) met etiket uit de leesbibliotheek van Godert Ezechiël Cohen IIgodert ezechiël, ezechiël cohen, vader ezechiël, ezechiël broercohen, e., gebroeders, uitgeverij, ca3
hetevangelie.nl1 Johannes 1 Korintiërs 1 Petrus 1 Timotheüs 2 Korintiërs 2 Samuël 2 Thessalonicenzen Bethlehem Bijbelstudiedag Bijbelstudieweekend Colossenzen Corona Efeziërs Evangelie Exodus Ezechiël Filemon Geest Geloof Genesis Hebreeën Israel Israël…profetie ezechiël, ezechiël diep, exodus ezechiël, ezechiël filemonchristus, israël, heere, waarheid, evangelie3
lieveteugels.nlIn het zeventiende hoofdstuk van Ezechiël lezen we dat de profeet de opdracht krijgt een parabel te vertellen:parabel ezechiël, hoofdstuk ezechiël, ezechiël profeetteugel, joods, parabel, hebreeuws, maan2
evangelisatiesjofar.nlLees onze missie die is gebaseerd op teksten uit Handelingen 1 en 17 en uit Ezechiël 33: 6 .sjofar, evangelisatie, eeuwig, evangelie, christus2
bijbelstudies-eindtijd.nl"Deze woorden uit Ezechiël spreken over wat er gaat gebeuren, op sabbatdag, d.i. als Jezus komt. Jezus zal door de Poort binnen gaan."bijbel ezechiël, woord ezechiël, ezechiël sabbatdageindtijd, bijbel, bijbelstudie, jezus, openbaring2
goedenieuws.nl…aristocratisch gemaakt te worden middels een speciaal ander ritueel te Jeruzalem gespiegeld aan het Bijbelse boek Ezechiël. Ezechiël 37 is letterkijk het draaiboek voor de Holocaust van 1940-1945. In Ezechiël staat nog een Holocaust…voorspelling ezechiël, ezechiël betrekking, boek ezechiël, ezechiël letterkijk, holocaust ezechiëljournalistiek, holocaust, opslaan, journalist, wilders2
janprij.nlangst Arendt Barth beroepseer Bijbel Bilderberg de zwarte zwadderneel dialoog economie Ezechiël filosofie Frissen geld gelijkenis geloof gelukkig gezagsdragers God Hermes hokjesgeest interview Jesaja Johannes levenskunst Lucas management…economie ezechiël, ezechiël filosofieoverweging, boekbespreking, religie, theologie, publicist2
bijbellezenmetvanmoere.nlAbner (1) Abram (10) Absalom (2) Amnon (1) AMOS (17) Bartimeüs (4) Batseba (3) Bijbel (15) Christenen (9) David (15) De verloren zoon (1) Elia (10) Elisa (9) Ezechiël (9) Genezing (10) Getallen (8) God (20) Herodes Antipas (10) Isboset…elisa ezechiël, ezechiël genezingsupervisor, amos, bijbellezen, bijbels, israëls2
forhisnamesake.nlJob was 1 van de meest rechtvaardige mannen in het oude testament die God diende. In Ezechiël 14 noemt God 3 rechtvaardige mannen: Noach, Daniël en Job. De meesten kennen het verhaal van Job. God wordt uitgedaagd door de satan om Job…god ezechiël, ezechiël godheerschappij, jezus, hemels, koninkrijk, volk1
verenigingvanrechtzoekenden.nlte verbieden nog een andere reden heeft dan het politieke leger met vieze spelletjes ex Ezechiël 8 : 5-1slachtoffer, billijkheid, redelijkheid, ambtenaar, nazi1
pgbruchterveld.nlVoorganger ds Hans Schipper uit Dalfsen Liturgie: Intochtslied Psalm 66: 1 en 3, Zingen: Lied: 642:1,2,3,4 en 8, Schriftlezing: Ezechiël 34: 1-6; 11-16, Zingen: Lied 23c:1,3 en 4, Schriftlezing: Johannes 10: 11-16, Overdenking, Zingen:…schriftlezing ezechiël, ezechiël zingenbruchterveld, protestantse, kerkdienst, schieten, predikant1
hogeraadvandelevendemensenkinderen.nlEzechiël 2:1 En Hij zeide tot mij: Mensenkind, sta op uw voeten, en Ik zal met u spreken.mensenkind, cestui, vie, uitspraak, erfgenaam1
doula-sophia.nlOp een nacht werden ze bezocht door een engel die hen wakker maakte en meevoerde naar het Zevende gewelf van de Zevende Hemel. Daar aanschouwde ze het heilig wiel van Ezechiël.seksueel, rabbijn, tantra, levensenergie, hemel1
martinidiensten.nlJe hebt schaapherders en je hebt schaapherders. Of je een goede herder bent, hangt van veel factoren af. In een van de oudtestamentische profetenboeken spreekt God bij monde van de profeet Ezechiël al kritische woorden over de…profeet ezechiël, ezechiël kritischviering, liturgie, livestream, qr-code, jezus1
nieuwekerkgroningen.nlEzechiël 34, 1 – 101 Johannes 3, 7 – 8Johannes 10, 11 – 16 INa wat grasduinen in mijn archiefen in dat van het KNMIweet ik bijna zekerdat het zondagmiddag […]evert, veldman, evensong, protestantse, kerkgebouw1
omsheerenhuis.nl…der gelovigen in woord, in wandel, in liefde, in de geest, in geloof, in reinheid En zijn intree preek was uit Ezechiël 37 : 5 en 6 : "Alzo zegt de Heere, HEERE tot deze beenderen: Ziet, Ik zal den geest in u brengen, en gij zult…preek ezechiël, ezechiël alzooverduin, ds, d., heeren, heere1
scientiae.nlMOEDWILLIGE ONBEKEERLIJKHEID DE GROFSTE ZELFMOORD. Ezechiël 18 vers 31b: ,, Werpt van u weg al uw...zelfmoord ezechiël, ezechiël verslezen, samenvatting, reformatorisch, theologie, heilig1
eindtijd.nlbelangrijke rol. Na ruim 1800 jaar is de natie Israël terug op het wereldtoneel. Maar we zien ook de profetieën van Ezechiël die zich nu voor onze ogen ontwikkelen. Hoe Rusland, Turkije, Iran, Soedan en Libië zich ‘voorbereiden’ op een…profetie ezechiël, ezechiël oogeindtijd, amir, israël, bijbel, profetie1
wereldschokkendegebeurtenissen.nlIn uw geopende Bijbel staat nauwkeurig geschreven, hoe alles zich tot dit geprofeteerde einde zal ontwikkelen. De eerste drie verzen van Ezechiël 38 (de profetie tegen Gog) zijn de openbaring van de toekomst van het Communisme Wanneer u…vers ezechiël, ezechiël profetieprofetisch, rusland, profetie, bijbel, jezus1
antonvandijken.nlSlechte herders Wat slechte herders allemaal doen en vooral niet doen staat nog veel duidelijker beschreven in Ezechiël dan in Johannes. Jullie eten hun kaas en gebruiken hun wol en [...]ezechiël johannes, duidelijk ezechiëlherrie, heilig, anton, advent, cruyff1
gergemdhs.nlGereformeerde Gemeente Den Haag - Scheveningen - Gereformeerde Gemeente Den Haag - Scheveningends, lukas, hc, scheveningen, johannes0
gertmarchal.nl…theologen over grote thema’s’ verscheen van de hand van Jeannette Donkersteeg, die voor een groot deel van dit citatendagboek gebruikmaakte van de bibliotheek van Gert Marchal. Het boek is dan ook aan hem opgedragen. Uitg…marchal, gert, samuel, kroniek, preken0
boekendal.nlVolg ‘t Boekendal op Facebookbijbel, psalm, dagboeken, lijdenstijd, johannes0
kerkopypenburg.nlOnze beide wijkgemeenten hebben zich voor de start van dit nieuwe seizoen aangesloten bij het jaarthema van de landelijke Protestantse Kerk: ‘Ga mee!’. De website van de PKN geeft daar als ‘ondertitel’ bij: ‘Samen getuigen van geloof…april ezechiël, ezechiël johannesypenburg, diaconie, jezus, johannes, protestantse0
rinirikkert.nlDs. Rini Rikkert, emeritus-predikant van de PKN (Protestantse Kerk in Nederland) en angeloloog. Ik deel graag de kennis die ik opdoe wat betreft de thema's 'engelen' en, daarvan afgeleid, 'leven na de dood'. Heel interessant hoe mensen…engel, jezus, bijbel, rikkert, rini0
stefschagen.nlIn het Boek van God klinkt de roep van God om het Israël van God Bonst het hart van God nog steeds voor Israël, denk je? Zou God nog een plan met Israël hebben? Misschien dat je van je stoel springt en zegt: Oh nee, niet Israël! We moeten…israël, jezus, bijbel, evangelie, vlam0
jair-bijbelstudies.nlDeze website is bedoeld om samen Gods Woord te onderzoeken. We bestuderen de wekelijkse Torahstudies, zoals die vanouds in Israël aan de orde kwamen.psalm, antichrist, israël, jaïr, bijbel0
godskalender.nl…van de gemeente en de komst van Jezus Christus naar deze aarde. Net zoals in de dagen van Noach, zijn we los van God: egoïsme, verharding, hebzucht en losbandigheid is normaal. Dit bij elkaar zijn allemaal tekenen dat we in de…jezus, christus, israël, bijbels, verdrukking0
acavanengelenhealing.nl…De oosterse geneeskunde, inclusief de disciplines acupunctuur en shiatsu, heeft als doel het evenwichtig stromen van de ch’i door het hele lichaam indien nodig te stabiliseren. Het is eigenlijk een preventieve vorm van de geneeskunde.engel, reiki, healing, shiatsu, odijk0
columnakerk.nlU kunt ze live bekijken via de volgende link: Klik hier op videostream . Ook kunt u kerkdiensten van eerdere datum terugkijken.l ezechiëlgebed, psalm, zingen, collecte, preek0
duifhuizenboeken.nlDuifhuizen Boeken en Muziek is een christelijke boekhandel gevestigd in het gezellige centrum van Oud-Beijerland.bijbel, wenskaart, duifhuis, psalm, kinderbijbel0
boekhandelritmeester.nl…Winkelwagen 0 artikelen… Bijbels en Kerkboeken… Statenvertaling…bijbel, micro, psalm, koren, gospel0
dehaanboeken.nlDe Haan Boeken en Boekhandel De Nijstad. Christelijke boekhandel in Staphorst en Genemuiden. Bijbels, wenskaarten, boeken, cadeauartikelenbijbel, haan, dagboeken, theologie, roman0
christenvandaag.nl…tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament en de Joodse achtergrond van het Nieuwe Testament. De artikelen op de site zijn van een academisch niveau. Ze zijn gebaseerd op eigen onderzoek waarbij de primaire bronnen zijn bestudeerd.toekomstvisioen ezechiëljezus, christen, bijbelstudie, testament, opinie0
e-watchman.nl"Jehovah van de legermachten mobiliseert het leger voor de oorlog. Ze komen uit een ver land, van het uiteinde van de hemel, Jehovah en de wapens van zijn woede, om de hele aarde te verwoesten."jehovah, christus, aankondiging, mrt, hettinga0
hervormdwaarder.nlWat is de kerk precies? Wie horen er bij de kerk? Waarom is het zo’n voorrecht bij de kerk te horen? Kunnen er redenen zijn de kerk te verlaten? Mogen we zelf een gemeente beginnen? Of juist niet? Over de kerk leven veel vragen…waarder, hervormen, johannes, kerkdienst, heilig0
hetboekpunt.nl…Kinderbijbel… Kinderbijbels 0-2 jaar… Kinderbijbels 2-4 jaar…bijbel, kinderbijbel, psalm, puzzel, theologie0
jaapfijnvandraat.nl…zijn leven regelmatig artikelen en Bijbelstudies. In de loop van de tijd schreef hij vele publicaties, artikelen, brochures en boeken. Deze site bevat een deel hiervan en daarnaast ook unieke publicaties die niet eerder op papier zijn…jaap, bijbelstudie, bijbel, bibliografie, mattheüs0
bijbelse-tijdlijn.nleen plaatsvervangende brandoffer, een ram die vastgehouden wordt in het struikgewas. De Engel belooft Abraham overvloedig te zegenen en zijn nageslacht zeer talrijk te maken; de grootste zegen ligt in het Nageslacht, de Heere Jezus (13-18).jaartal, jeruzalem, jezus, heere, tijdlijn0
atelieradelaar.nlEerder werk - Acrylverf… Eerder werk - Pasteltekeningen… Op reis… Natuur…olieverf, acryl, adelaar, canvas, elia0
gezondewoorden.nlWie het eerste gedeelte van 2 Korinthe 1 leest, valt meteen op dat Paulus een aantal woorden vaak gebruikt. In de eerste plaats is dit (in de NBG en Statenvertaling) het woord vertroosting (parakaleo, G3870 en G3874). Het komt maar liefst…jozua, korinthe, christus, jericho, paulus0
matthewhenry.nlDe complete bijbelverklaring van Matthew Henry online. Aan de website wordt hard gewerkt om alle teksten online te krijgen.matthew, henry, testament, johannes, petrus0
wimvanderschee.nlOm misverstanden te voorkomen: het leven is doorgegaan na het schrijven van wat je hier kunt lezen, dus het zou best kunnen dat ik ergens inmiddels anders over denk. Bovendien zijn nogal wat teksten columns: dwarse invallen die…dominee, preken, heilig, blogpost, predikant0
evangelisatie-zeeuwsvlaanderen.nl…13, 2023… Traktaat 2023-2024… april 8, 2023april 8, 2023… Wie zijn de…evangelisatie, vlaanderen, christus, overwinnaar, zeeuws-vlaanderen0
schriftstudie.nl…21… Ruth 4… 2Koningen 25… 1Kronieken 29… 2Kronieken 36… Ezra 10…kroniek, bijbel, kerkboek, testament, exodus0
dojc.nlHet boek ‘De Openbaring’ betreft het onthullen van Gods voornemen voor de nabije toekomst en voor het eeuwige leven en geeft inlichtingen en raad voor Zijn volk.visioen ezechiëlopenbaring, volk, avondmaal, barmhartigheid, messias0
jc33nl.nl…vreugde put uit Gods Woord zelf. Ons geloof (geloven heeft en is altijd iets gemeenschappelijks !) in de vergevende liefde van God de Vader, zoals Hij die aan ons geopenbaard heeft in en door zijn geliefde Zoon, onze Heer en Heiland, Jezusisraël ezechiëlpsalm, jezus, luther, christus, testament0
ajmolenaar.nlKun je het meevoelen? Kijk, en dát is nu het gevoel dat bij Pasen hoort. Pasen, het grootste van alle christelijke feesten. Niet voor niets zingen we zoveel vandaag. Want Pasen is leven, is nieuw begin, is zingen! Pasen is: het komt goed…preek, columns, markus, preken, jezus0
kerkelijknederland.nlAbonneer op onze podcast kerkelijknederland !schriftlezing ezechiëlzingen, gezang, psalm, ds., gebed0
kerkboekje.nlBoekjes die kinderen in de kerk helpen mee te doen met de kerkdienst, en hen op een positieve manier stimuleren om de bijbel te lezen.kerkboek, kerkdienst, bijbel, lijdenstijd, pinksteren0
ottodebruijne.nlAlle rechten voorbehouden | Otto de Bruijne | Kopiëren en verspreiden in overleg en na toestemming.bruijne, dia, onderschrift, paradox, israël0
hansendiet.nl…gewerkt om hem te trainen. Heerlijk om met relatief jonge mensen te mogen werken. Maar ook prachtig om te zien dat God mensen roept en toerust voor het vertaalwerk. Er zijn door de jaren heen nog veel meer mensen opgeleid, ook veel…lama-vertalers ezechiëlsenegal, wycliffe, sil, bijbelvertalers, vertaler0
vertaalbijbel.nl…besproken; tenslotte wordt daarin verwezen naar de NEDERLANDSE WOORDENLIJST , waarin vele ongebruikelijke Nederlandse woorden kort worden toegelicht vanuit het Hebreeuws en het Grieks. Sommige bijbelboeken of delen daarvan zijn uitgelegd.grieks, hebreeuws, verantwoording, hebreeën, woordenlijst0
gcvreugdenhil.nlMiddels deze site wil ik mijn preken en andere publicaties toegankelijk maken voor iedereen die daar belangstelling voor heeft. Ik hoop van harte dat de preken de lezer zullen stimuleren om zelf het Woord van God te onderzoeken. Wie dat…preken, vreugdenhil, johannes, colombia, heilig0
mjpaul.nlU treft hier informatie aan over mijn publicaties. Deze zijn ondergebracht in vijf categorieën:testament, evolutie, schepping, genezing, verbond0
uitgeverijstalpaard.nlUitgeverij Stalpaard heeft de missie om schrijvers en hun werk zo toegankelijk mogelijk te maken, op welke manier dan ook: via nieuwsbrieven, updates, abonnementen, per boek of per los verhaal, per autobiografische krabbel of als het…ezechiël monstransuitgeverij, fopma, arnold, negentien, memoires0
dsdelange.nlHome… Preken… Vlogs… Bijbelse Toekomstverwachting… Boeken… TV-diensten… Over…ds, jeremia, bijbels, toekomstverwachting, preken0
hhgleerbroek.nlopvoedavond georganiseerd. Deze avond ging over het doel van de opvoeding. Opvoeding vindt met name plaats binnen de kring van het gezin. Als ouders hun kinderen christelijk opvoeden, dragen zij daarbij waarden en normen over. Door het…schriftlezing ezechiëlleerbroek, hhg, hervormde, eredienst, kring0
recht-en-onrecht.nlHet werk van Barbara Broekman strekt zich uit over 7 verschillende etages. Bekijk hier het werk van begane grond tot de 7e etage.profeet ezechiëletage, onrecht, oordeel, mozes, profeet0