Startpagina » Initiaal: m » Eerste 2 letters: ma » Zoekwoord: matteüs

63 Nederlandse websites die relevant zijn voor het zoekwoord: matteüs

DomeinFragmenten die relevant zijn voor zoekwoord: matteüsVerwante uitdrukkingenAndere uitdrukkingen van de websiteRelevantie
delastpost.nlHet knappe van Hendrik Jan is dat hij niet alleen die teksten schrijft, maar er ook nog op alle niveau's tegelijk over vertellen kan. Wie was Jezus? Wat gebeurde er in die tijd? Wie was Matteüs? Wat gebeurde er in diens tijd? Waarom…lijdensverhaal matteüs, matteüs meerkorige, personage matteüs, matteüs uitlegger, deel matteüslastpost, lied, koor, zanger, veelstemmig21
deluideroep.nlDit is deel 9 van een videoserie over Mattheüs 24. In deze serie de bespreking van de tekenen die Christus zelf beschrijft in Matteüs 24. Aan deze tekenen kunnen we zien dat Zijn wederkomst nabij is.christus matteüs, matteüs tekenen, studie matteüsbijbel, videoserie, eindtijd, roepen, luid8
bijbeltextuur.nlNiet alleen in het evangelie volgens Matteüs, ook in de brief aan de Hebreeën komen we overeenkomsten tegen tussen Mozes en Jezus en ...evangelie matteüs, matteüs openbaring, matteüs briefgetal, mozes, jezus, parallel, lam7
gk-sgravenmoer.nl…eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, ik was naakt en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij. Ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.’ Matteüs 25: 35, 36jeremia, jezus, naakt, barmhartigheid, gravenmoer6
jezustoast.nl…Doper, buiten de familieband, Jezus, zijn discipel, als groter dan hijzelf. Sterker nog, volgens het Evangelie van Matteüs bood Jezus zich aan bij Johannes de Doper om gedoopt te worden, maar Johannes de Doper antwoordde dat hij degene…lucas matteüs, matteüs nieuw, matteüs betlehem, matteüs kracht, evangelie matteüsjezus, evangelie, hemelvaart, christus, verleiding6
monshouwerstichting.nlIn de online exegesekring bespraken we op 4 juli Matteüs 11,25-30. Hoe is bijvoorbeeld de relatie van het “juk” van Jezus en de rust, de sabbath? Een gespreksverslag van Willemien Roobol.gesprek matteüs, juli matteüs, matteüs relatiebijbel, dirk, leesrooster, leerstoel, doneren5
geandewei.nlDirk Wassenaar | Bijbels-theologische overwegingen bij lhbti+, ds. Peter Smilde: Een gesprek in alle openheid, wat een verademing | Byldspraak Willem Wilstra: Libje | Vijf bijzondere vrouwen in Matteüs 1 (5), Tonko Ufkes: De vrouw van Uria.vrouw matteüs, matteüs tonkogeandewei, dokkum, drachten, ds, tonko5
devoorhofandel.nlVoor zijn hemelvaart gaf Jezus een opdracht aan zijn discipelen. Wij geloven dat deze opdracht uit Matteüs ook geldt voor christenen in de wereld en voor onze gemeente in Andel:gebod matteüs, matteüs hoofdzaak, opdracht matteüs, matteüs christenandel, voorhof, gereformeerde, kerkdienst, jezus4
leveninrust.nlAls we terug kijken naar de tekst uit Matteüs dan staat daar niet: “Vraag en u zult misschien krijgen” of “Vraag en u zult waarschijnlijk krijgen”. Nee, er staat: “u zult krijgen”. Een zekerheid dat wie vraagt, zal ontvangen, misschien…tekst matteüs, matteüs vraagjezus, bemoediging, gebed, beantwoorden, beloning4
matteus-junior.nlMaart 2022: De Matteüs Junior 2022 zit erop. En het was prachtig! 1363 toeschouwers waren diep onder de indruk. Alsof ze het verhaal voor het eerst hoorden. Op naar de editie 2023. Komt u ook?matteüs junior, maart matteüs, vriend matteüs, matteüs vriendkaartverkoop, acteur, wageningen, bachkoor, vocal3
confessioneelcredo.nlWie de Bijbel goed kent, weet dat het gangbare kerstverhaal is opgebouwd uit een samenvoeging uit de evangeliën van Matteüs en Lucas. Eest komen de…kerstevangelie matteüs, evangelie matteüs, matteüs lucascredo, confessioneel, abonnee, ali, jezus2
kleineuilwordtwijs.nlHet is Pasen! Joes en Mara gaan eieren zoeken, want dat hoort bij Pasen! Ze vinden zelfs een écht ei! Hoe zit dat met het vogeltje dat eerst in het ei zat? Zou die zijn ei niet zoeken? Het evangelieverhaal is Matteüs 28,1-10 (jaar...evangelieverhaal matteüs, matteüs jaarafl, wijs, uil, bijbelverhalen, playlist2
jdevisser.nlAfgelopen zondag stond het verhaal van de verheerlijking op de berg (Matteüs 17: 1 – 9) op het rooster. Dat heeft één van de meest bijzondere preken uit mijn predikantenbestaan opgeleverd, althans dat vind ik …berg matteüs, matteüs roosterjezus, johannes, klaassen, preken, bijbellezen2
israelwaarheid.nlEr bestaat tegenwoordig een kijk op Bijbelprofetie die bekend staat als het Preterisme. Het belangrijkste kenmerk is dat het gelooft dat de profetieën van Jezus in Matteüs 24 allemaal vervuld werden in 70 na Christus, toen Jeruzalem werd…jezus matteüs, matteüs allemaalsee, less, israël, jezus, bijbel2
liduinabasiliek.nl…zijn leven voor zijn schapen' (Johannes 10, 11-16). Een andere belangrijke tekst voor het gebed om roepingen is Matteüs 9, 35-38: Jezus ging rond door alle steden en dorpen, waar Hij onderricht gaf in hun synagogen en de Blijde…roeping matteüs, matteüs jezusliduina, basiliek, schiedam, herder, parochie1
stichtingdoeietsgoeds.nl‘Al wat je een van deze minste broeders en zusters van Mij hebt gedaan, heb je Mij gedaan’: een evangeliefragment uit Matteüs. Het nodigt onsalbanië, doneer, tv-uitzending, verzorgingstehuis, wesselingh1
splintergroepwateringen.nl…Een keuze waarmee een bijdrage wordt geleverd aan het terugdringen van honger en armoede in de wereld. Een Keuze waartoe Matteüs ons in zijn evangelie ook uitdaagt: Ik had honger en gij hebt mij te eten gegeven Mt. 25, 35-36.waartoe matteüs, matteüs evangeliewateringen, alice, loodwerk, lood, boordevol1
dochtersvandordrecht.nlStambomen: ze geven aan wie je bent door te zeggen wie je voorouders zijn. Dat geldt ook voor Jezus van Nazareth, van wie de evangelist Matteüs de stamboom geeft – naar goed oudtestamentisch gebruik.evangelist matteüs, matteüs stamboomvrouwendag, dicke, lenie, naeff, dordts1
pkndongen-rijen.nlGoede Vrijdag 29 maart 2024. Matteüs Passie uitgevoerd door Laudate Dominum uit Sprang- Capelle....maart matteüs, matteüs passieprotestantse, dongen, beginpagina, cvk, diaconie1
unie-abc.nlIn de afgelopen 36 jaar van mijn leven heb ik veelvuldig preken en praatjes gehoord over de gelijkenis van de talenten, zoals omschreven in Matteüs...nieuwsoverzicht, abc, jezus, fusie, unie1
scbkampen.nl…eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen me op, ik was naakt en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe. (Matteüs 25: 35-36)scb, christen, jaarstukken, kindertehuis, bejaardentehuis1
willibrordhuisman.nlDat betekent: alles opnieuw bedenken; en tegelijkertijd recht doen aan de tekst van Matteüs en aan alles wat daarover bekend is. En ook: muziek die je graag zingt en die op de repetities al klinkt.tekst matteüs, matteüs daaroverkoor, lied, eva, lastpost, toetsing1
gerdahoekveld.nlIk vond en vind nog steeds dat kennis van het Oude Testament als literaire bron voor het Nieuwe Testament een noodzakelijke voorwaarde is om de literaire producten van de eerste drie evangelisten (Marcus, Matteüs en Lucas) zonder…marcus matteüs, matteüs lucasgerda, proefschrift, geograaf, theoloog, bijbels1
pkndoezum.nlMatteüs 28:7 ‘Hij is opgestaan uit de dood en dit moeten jullie weten; Hij gaat jullie voor naar...matteüs dooddoezum, protestantse, eredienst, kompas, kerkgebouw1
helperkerk.nlZondag 15 januari 2023 Spreker: Jedidja Wubs Titel: Jezus in de woestijn Matteüs 4:1 ...evangelisch, wubs, may, jacob, bosgraaf1
amersfoortsezwaan.nlVrijdagmiddag 29 maart 2024 was de Goede Vrijdag-viering in de Amersfoortse Zwaan. De lezing door Diederiek van Loo van het lijdensverhaal uit het evangelie volgens Matteüs werd afgewisseld met de koralen uit Bachs Mattäus Passion. Vooraf…evangelie matteüs, matteüs koralenzwaan, amersfoortse, luthers, zaterdagmiddag, kerkbalans1
bachlezing.nlDe Matthäus-Passion vertelt het lijdens- en sterfverhaal van Jezus zoals dat werd beschreven in het Evangelie volgens Matteüs. Johann Sebastian Bach (1685-1750) componeerde het oratorium tijdens zijn werkzame periode in Leipzig rond 1727…evangelie matteüs, matteüs johannbreukhoven, arjan, bach, matthäus-passion, componist1
pkn-lutjegast.nlMatteüs 28:7 'Hij is opgestaan uit de dood en dit moeten jullie weten; Hij gaat jullie voor naar Galilea, daar zul je Hem zien'lutjegast, pkn, classispredikant, kerkelijk, classis1
heiligewillibrorddeurne.nlJaar A, 4e zondag van de advent Matteüs 1,18-24 * Een man een vrouw liefde, aarzeling, gemeenschap heilige geest zwanger verwacht een kind, Immanuël, God met ons bijna kerstmis.advent matteüs, matteüs mandeurne, heilig, willibrord, vieren, doop1
aramesebeweging.nlIn 2018 kwamen twee leden van de PKK bij het klooster aan en vroegen om hulp. Vanuit zijn christenplicht hongerigen te voeden en dorstigen te laven (Matteüs 25,35-36) gaf vader Biliçen hen te eten en te drinken.dorstig matteüs, matteüs vaderaramees, mensenrechten, genocide, turkije, aho1
sintmaartenshuizen.nl…van Rome, kon hij slechts zijn eigen helft weggeven. De bedelaar stond symbool voor Christus, die Zelf zei: "Ik was naakt en gij hebt Mij gekleed" en "Wat gij voor de minsten der mijnen gedaan hebt, hebt gij voor mij gedaan" (Matteüs 25).hofje, actualiteit, frencken, rijksmonument, kapittel1
riaborkent.nlMet de dubbel-CD Compleet Gelukkig zijn alle 150 psalmen beschikbaar op 10 CD’s van Psalmen voor Nu. De CD opent met psalm 108 Nu weet ik dat ik veilig ben, een heel mooi nummer. Lees verder →matteüs passieborkent, psalm, ria, kerkboek, liedboek0
vocanimo.nlVocAnimo uit Den Haag is een vierstemmig middenkoor dat in 1967 werd opgericht als het Fatima Jongerenkoor – naderhand Fatimakoor – in de parochie van Onze Lieve Vrouw van Fatima aan de Soestdijksekade.matteüs passiekerstconcert, koor, kerstmarkt, loek, leonardo0
scheppingvieren.nlHet jaar rond - Schepping VierenSchepping Vieren | De schepping ervaren in leven en geloofschepping, vieren, bezinning, advent, biddag0
rafaelderivier.nlWij stellen Jezus Christus centraal, tot eer van God de Vader, in de kracht van de Heilige Geest. Wij doen dit in gemeenschap met God (genade), met elkaar (gemeente) en met de omgeving (getuigen).rafaël, christus, preek, gebed, zending0
hvanveen.nl…tijd waarin mensen zich groot en sterk maken en dat vaak ten koste van anderen en ook tot nadeel van zichzelf, een heel belangrijke houding. Dat je niet jezelf beter vindt dan de ander en niet denkt het altijd beter te weten en eigen…veen, jezus, testament, lef, overdenking0
piethulshof.nlpiet, hulshof, predikant, preken, preek, overdenkingen, overdenking, meditaties, meditatie, theologie, religie, geloof, geloven, kerkpreek matteüshulshof, overdenking, preek, theologie, predikant0
jc33nl.nl…vreugde put uit Gods Woord zelf. Ons geloof (geloven heeft en is altijd iets gemeenschappelijks !) in de vergevende liefde van God de Vader, zoals Hij die aan ons geopenbaard heeft in en door zijn geliefde Zoon, onze Heer en Heiland, Jezuspsalm, jezus, luther, christus, testament0
kruiskerk-meppel.nlHome… Onze God… Ons geloof… Zijn kerk… Geschiedenis… Archief… Kruiskerk App…ds, kruiskerk, meppel, tamminga, kerkgebouw0
vredeskerk-nijkerk.nlDe hervormde gemeente “Vredeskerk” in Nijkerk maakt deel uit van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN).uitvoering matteüs, matteüs passievredeskerk, nijkerk, vorming, kinderkoor, predikant0
jufliek.nlIk ben Angelique Bos. Ik ben getrouwd en we hebben vier leuke kinderen. Naast moeder (en inmiddels ook oma), ben ik leerkracht op een nieuwkomersschool en geef ik online Nederlandse les aan kinderen die in het buitenland wonen.poppenkast, bingo, mozes, jozef, jona0
columnakerk.nlU kunt ze live bekijken via de volgende link: Klik hier op videostream . Ook kunt u kerkdiensten van eerdere datum terugkijken.bijbellezing matteüs, tekst matteüsgebed, psalm, zingen, collecte, preek0
erstaatgeschreven.nl…discipel van Jezus. Ontdek een nieuw zicht op een tedere, liefdevolle Heiland. Hij veroordeelt ons verleden niet, maar vergoelijkt het ook niet. Hij biedt ons een nieuwe toekomst aan, wanneer wij, net als Maria, aan Jezus’ voeten […]jezus, toevoegen, sabbat, bijbelstudie, adventkerk0
zoetelievevrouw.nl…mag bidden . Via deze website blijft de Zoete Moeder 7 dagen op 24 uur bereikbaar. In haar oude vertrouwde Bossche Kapel . Waar in de kathedraal en in haar kapel op gezette tijden het lied van “De Zoete Lieve Vrouw van Den Bosch ” klinkt.matteüs v.v., lucas, bossche, broederschap, johannes0
rk-engelenwerk.nlHet Werk van de Heilige Engelen is door God heel bijzonder gewild als hulp voor de priesters, om hen door gebed en offer te steunen en door de machtige bijstand van de Heilige Engelen voor hen af te roepen.engel, priester, h., jozef, heilig0
arsisbennekom.nlARSIS is een RK Kerkkoor sinds 13 september 1989 en we maken deel uit van de RK Geloofsgemeenschap Maria Virgo Regina in Bennekom.vrijdagviering matteüs, matteüs passiearsis, viering, bennekom, zingen, kerkkoor0
eenmaansikkelaandedaghemel.nlBericht 2, regel 7. Vergelijk Hadewijch, visioen 9. Een oerversie van dit bericht is ooit gepubliceerd in het tijdschrift Yang , aflevering 144, jubileumnummer 1989-1990. Ook de berichten 1, 10, 14 en 40 stammen uit die jaren, maar werden…vrede, indiaan, engel, hemel, lam0
artios.nl‘Bijbel en kring’ is een uitdagende cursus die je leert de Bijbel te lezen en dat te vertalen naar het houden van een kring avond.bijbel, johannes, kring, romein, efeze0
cgk-ermelo.nlWie zijn wij… Tijd voor elkaar… Bloemstukken… Missionair Diaconaal Werk…matteüs versermelo, cgk, samenkomst, bloemstuk, diaconaal0
wimvanderschee.nlOm misverstanden te voorkomen: het leven is doorgegaan na het schrijven van wat je hier kunt lezen, dus het zou best kunnen dat ik ergens inmiddels anders over denk. Bovendien zijn nogal wat teksten columns: dwarse invallen die…dominee, preken, heilig, blogpost, predikant0
tamarkorat.nl…hen bij wat ze nodig hebben. Ons doel is om Isaan te veranderen met de liefde van God en hoop te bieden op een nieuw leven. Team Tamar Korat biedt plaatselijk hulp. Stichting Tamar Korat Nederland ondersteund het team middels…tamar, isaan, doneer, sponsorprogramma, kinderclub0
ronaldelzinga.nlDe meest recente preken van Ronald Elzinga vdm (NGK). Zoek in het overzicht op Bijbelboek, serie of verschijningsdatum.elzinga, ronald, preken, ngk, bijbelboek0
joelcoaching.nlBij Jolies voelde ik mij direct op mijn gemak. Ze straalt rust en warmte uit en kan zich goed inleven. Ze heeft me geholpen om te leven vanuit rust en balans. Om mezelf niet langer te veroordelen, maar te accepteren zoals ik ben, met mijn…time-out, jo, jolie, totalbalance, supervisie0
gerardengerardmusicals.nlKeus genoeg, want Gerard en Gerard schreven samen al musicals over deze Bijbelse personages: Saul, Ester, Jakob, Jozef, Mozes, Paulus, Maria, Ruth, Judas, Kaïn en Sara.matteüs passiegerard, musical, sara, judas, ruth0
christussalvator.nlEeuwige Herder, onze God, die zorg draagt voor uw volk. Schenk uw geest van wijsheid aan hen die belast zijn met de keuze van een nieuwe bisschop voor de Kerk van Roermond. Moge de Heilige Geest op hem rusten en hem tot een herder maken…christus, salvator, rk, susteren, roepingenzondag0
dmsnijverdal.nlalles over jezus christus, de morgenster nijverdal, dmsnijverdal, jezus, heilige geest, genade, statenvertaling1657, kjv1611, sv, kjv, evangelie, laatste oordeel, keuze maken, eindbestemming, de blinkende morgenster, beste keuze, GOD…jezus, christus, morgenster, nijverdal, genade0
oudenamen.nlHet is zover! Sinds 13 november ligt 'ie in de winkel De Tweede Wereldoorlog verhalenbundel Welkom! Op mijn site vind je de schrijversblog De knik en een keur aan gedichten en verhalen. Ben je geïnteresseerd in poëzie over menselijk…hebban, knik, keur, wereldoorlog, verhalenbundel0
bijbelstudies-eindtijd.nl…aan, overheden reageren verdeeld, het gevoel van onvrede neemt toe. Bovendien lijken ziektes en rampen hun eigen gang te gaan. Pasklare antwoorden hebben we niet, maar we weten wel dat Jezus straks zal regeren, de toekomst zal gaan…bijbel matteüseindtijd, bijbel, bijbelstudie, jezus, openbaring0
3gkhengelo.nlAlle kerkdiensten van NCGK Hengelo worden gehouden in de Kristalkerk, maar zijn ook online te volgen.bijbellezing matteüszingen, morgenster, kerkdienst, kinderwerk, catechisatie0
kerkelijknederland.nlAbonneer op onze podcast kerkelijknederland !zingen, gezang, psalm, ds., gebed0
muziektheaterroodmos.nl…over afscheid nemen, opnieuw beginnen en de avontuurlijke ontmoeting tussen mensen uit alle hoeken en gaten van de wereld. En, last but not least, het verhaal over de geboorte van een nieuwe kunst: de tango, de universele hartenkreet van…junior matteüs, matteüs iedereenmos, muziektheater, oceaan, migrant, aires0
huizeplexat.nl…ik een website hebben om reden dat ik het mooi zou vinden als onze acht kleinkinderen de vertalingen van de bijbelverhalen zouden lezen die Zwanny en ik gemaakt hadden. Hieronder bij “Vertaalde Kinderbijbels” kunt u / kunnen jullie…huize, plexat, opa, kinderbijbel, pake0
hervormd-nieuwkoop.nl…neer en vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen ontrouw. Als ouders Mij haten en zondigen, roep Ik hun kinderen daarvoor ter verantwoording, tot in het derde en vierde geslacht; 6 maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik…evangelielezing matteüs, scgriftlezing matteüszingen, lied, jezus, nieuwkoop, kerkdienst0